Geld & Recht alle pijlers

Voorlopige teruggaaf 2011 nog niet ontvangen?

17-12-2010 22:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb even een vraag aan jullie.

In heb nog helemaal geen bericht ontvangen over mijn voorlopige teruggaaf van de belastingdienst voor 2011. Voorgaande jaren had ik hier in begin december al iets over gehoord.

Op de site kan ik er niets over vinden en als ik bel sta ik zo lang in de wacht dat ik het wachten opgegeven heb.

Hebben jullie al bericht gehad over jullie voorlopige teruggaaf?

Groetjes
Ik heb hem gisteren gehad, er staat (gek genoeg) dagtekening 15 januari 2011 op
Heb hem toevallig vanmiddag gekregen.

En de dagtekening klopt inderdaad nooit.....is altijd een datum die nog moet komen....heeeeel raar.
Ik heb hem ook vandaag gehad.
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik wacht dan nog maar even rustig af. Die dagtekening is inderdaad altijd een datum in de verre toekomst, heel apart, haha!
Dagtekening is de datum waarop het geld op je rekening zou moeten staan, vaak is het net een dagje eerder er is mijn ervaring.
Hier ook gister en vandaag een naheffing van 2008 a ¤750, ben ik goed ziek van...
Ik heb m ook vandaag gehad.
Ik heb m ook vandaag gehad. Klopt datum is de datum dat het op je rekening hoort te staan.
Het kan nog komen tot en met 24december, had vanmiddag ookal gebelt
Uhmm misschien domme vraag, maar krijg die automatisch? Of moet je wat invullen/opsturen?

Woon voor t 1 op mezelf.......
Ik heb hem ook gehad van de week.

Die krijg je automatisch als je een koopwoning hebt.

(Hypotheekaftrek)

En anders krijg je hem als je je jaarlijkse belastingaangifte doet.
quote:robast schreef op 18 december 2010 @ 13:59:

Ik heb hem ook gehad van de week.

Die krijg je automatisch als je een koopwoning hebt.

(Hypotheekaftrek)

En anders krijg je hem als je je jaarlijkse belastingaangifte doet.Een voorlopig teruggaaf krijg je niet automatisch als je een koopwoning hebt. Daar heb je dan een verzoek voor ingediend en sindsdien krijg je hem elk jaar automatisch. Dat geldt overigens voor alle voorlopige teruggaven. Je doet een verzoek omdat je reden hebt aan te nemen dat je te veel belasting gaat betalen in het lopende jaar omdat je bv recht hebt op hypotheekrenteaftrek of kinderkortingen. Na een verzoek krijg je hem automatisch elk jaar.
de dagtekening is de officiele datum van de beschikking. ook voor termijnen van eventuele bezwaren of betalingsverzoeken.

Een vt wordt doorgaans rond de 15de betaald en krijgt daarom de 15de als officiele datum mee.
Je hebt helemaal gelijk liselore
Ik snap r niets meer van
quote:kiss86 schreef op 20 december 2010 @ 23:04:

Ik snap r niets meer vanwaarvoor zou jij een voorlopige teruggaaf kunnen aanvragen? Betaal je hypotheek? Heb je kinderen? heb je een reden waarom je denkt dat jij een voorlopige teruggaaf zou kunnen aanvragen?
Iedereen kan een voorlopige teruggaaf aanvragen. Wel is waar kan dat pas als je je jaaropgave hebt gehad maar terug vragen kan altijd!

Zonder kids en koophuis kregen we altijd wel geld terug het was weliswaar niet veel maar wel iets.
Dan kan je dat ook gewoon doen door belastingaangifte te doen. Veel simpeler dan die voorlopige teruggaaf.

Kiss, heb je huur- en zorgtoeslag aangevraagd? En inderdaad...heb je kinderen/hypotheek?
quote:3ekindje schreef op 21 december 2010 @ 13:52:

Iedereen kan een voorlopige teruggaaf aanvragen. Wel is waar kan dat pas als je je jaaropgave hebt gehad maar terug vragen kan altijd!

Zonder kids en koophuis kregen we altijd wel geld terug het was weliswaar niet veel maar wel iets.Iedereen kan inderdaad een voorlopige teruggaaf aanvragen. Ik ken zelfs iemand die zo zijn tijdelijke schulden financierde en een jaar later, toen er weer geld was, keurig de teveel verkregen belastingteruggaaf weer terugbetaalde.

Regulier is dat er een voorlopige aanslag wordt afgegeven of opgelegd of ingediend als er een te verwachten teruggaaf is of een te verwachten belastingaanslag. Er hoeft echter niet gewacht te worden op de jaaropgaven. De jaaropgaven 2011 worden pas januari / februari 2011 verstuurd, maar een voorlopige aanslag (teruggaaf) kan al vanaf 15 november 2010 ingediend worden.

Feitelijk is de VA2011 het nog niet beschikbare IB-programma 2011. Met invulling van de te verwachten kortingen, hypotheekrente, aftrekposten kan zo geschat worden wat de voorlopige teruggaaf wordt voor 2011. Uit te keren in 12 maandelijkse termijnen.

http://www.belastingdienst.nl/download/2682.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven