Geld & Recht alle pijlers

voorshcot beschikking hypotheek en kdv al binnen?

10-12-2011 23:32 20 berichten
De titel zegt het eigenlijk al, wie heeft er de voorschot beschikking van de je hypotheek in 2012 of voor het kdv in 2012 al binnen? Ik namelijk nog niet , alleen de beschikking van de combinatie korting, maar meer nog niet, dus ik vroeg me af of ik de enige ben en maandag even de belasting moet bellen, of dat er meerdere met mij zijn
Alle reacties Link kopieren
kijk een hier:

http://www.toeslagen.nl/particulier/mijn_toeslagen/

inloggen met je digid en je kunt in ieder geval alles zien met betrekking tot de kinderopvangtoeslag.
klopt allen ik ben mijn digi d kwijt , heel handig!!! heb hem opnieuw aangevraagd , maar dat duurt nog een week, en ik ben te ongeduldig hahahaha
Ik lees in ieder geval op de belastingsite zelf , dat wat betreft de hypotheek rente aftrek, ze vanaf november 2011 tot en met januari 2012 bezig zijn met het sturen van voorschot beschikkingen, dus die kan dus bij wijze van nog eind januari binnen komen, ook vreemd!!

En van het kdv kan ik alleen terug vinden dat ze begin december beginnen met het opsturen van de beschikkingen.....

Tja, anders bel ik maandag effe, kijken of er al wat bekend is!
Voorschot beschikking hypotheek 2012 heb ik al een tijdje in huis, denk al half november.kinderopvang toeslag nog niet. Maar in 2012 zijn er ook nieuwe regels toch mbt kinderopvang toeslag dus misschien ligt het daar aan? Maar hypotheek is volgens mij ieder jaar bijna hetzelfde..
Vorige week kreeg ik de brief over de hypotheek, deze week kwam de brief over kinderopvangtoeslag. Had wel gehoopt dat er ook informatie bij zou zitten over hoe het dan met de kinderopvang gaat qua nieuwe regels, maar helaas.
Kinderopvnagtoeslag afgelopen week binnen gekregen, maar inderdaad zonder dat de nieuwe regels toegelicht worden.
Ik heb ze allebei al binnengekregen. Het vreemde vond ik wel dat het voorschot kinderopvangtoeslag veel hoger is dan wat ik berekend had op de site, het scheelt iets van 150 euro.
De berekening die ik van de belastingdienst kreeg klopte ook niet. Ze hadden een verkeerde uurprijs en teveel uren gerekend.
Hey, weer eens wat anders dan de maandelijkse vraag of de huur en zorgtoeslag al binnen zijn.
Hier hebben we nog niets binnen. Man heeft alleen een brief gehad over zijn zorgtoeslag. Die gaat er flink op achteruit.
Of jullie zijn meer gaan verdienen.
quote:redband schreef op 11 december 2011 @ 09:30:

Hey, weer eens wat anders dan de maandelijkse vraag of de huur en zorgtoeslag al binnen zijn. Oh maar ik vraag niet wanneer het geld,komt, was gewoonnieuwsgierig of iedereen de beschikking al had, omdat het al bijna half december is en wij alleen nog maar de beschikking hebben van de combinatiekorting en de rest nog niet, er veranderd voor ons ook niet zo heel veel hoor, tenminste, volgens de berekening van de belasting site, ik vind het alleen zo kort dag voor dat je het krijgt, over een goede 3 weken is het alweer 2012!
Wij hebben al bericht gehad van de voorlopige teruggaven. Een paar weken terug. Andere dingen krijgen we niet.
voorlopige teruggave hypotheek hebben wij afgelopen week ontvangen.. verder hebben wij geen toeslagen.. dus daar weet ik niets van af..
bel morgen vroeg denk ik gewoon even, is simpel en dan weet ik het meteen, het ebdrag blijft hetzelfde, daar niet van, maar ik vind het gewoon typisch dat iedereen dat al heeft gehad behalve wij , terwijl we al wel de combinatie koting hebben gekregen (de voorschotbeschikking dan)
quote:plopsje schreef op 11 december 2011 @ 18:02:

bel morgen vroeg denk ik gewoon even, is simpel en dan weet ik het meteen, het ebdrag blijft hetzelfde, daar niet van, maar ik vind het gewoon typisch dat iedereen dat al heeft gehad behalve wij , terwijl we al wel de combinatie koting hebben gekregen (de voorschotbeschikking dan)

Dat vind ik juist vreemd, want met de nieuwe wetgeving zou dat dus een stuk minder moeten zijn, ik denk dat ze het juiste bedrag nog niet berekend hebben en gewoon de bedragen van 2011 hebben overgenomen.
nee hoor is niet vreemd, want ik kreeg nu eigenlijk maandelijks te weinig, omdat ik te weinig uren had ingevuld. Had ik expres gedaan zodat ik niet hoef terug te betalen. Doordat er nu gekort wordt, gaat er idd een bedrag vanaf, maar doordat ik weet hoeveel uur ik daadwerklijk gebruik in combi met inkomen, komt het bedrag wat ik hoor te krijgen per maand in 2012, op hetzelfde neer wat ik nu ook krijg. dus geen of weinig veranderingen... en wat de hypotheek betreft, das altijd hetzelfde, dat veranderd niet.
Nou ik heb even gebeld, alles staat klaar om verzonden te worden naar ons, dus ik kijg hem deze week!!!
Voorlopige teruggave van de hypotheek heb ik 2 weken geleden al binnengekregen. Het klopte alleen niet.

Mijn financieel adviseur heeft het voor mij ingevuld en opgestuurd maar blijkbaar werkt DigiD nu niet meer, en moet je een of andere code bij de Belastingdienst doorgeven (schriftelijk) om daar je aangiftes mee te doen....handig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven