Geld & Recht alle pijlers

Vraag: Hoe zit het met papa's rechten ?

03-03-2011 17:45 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag, heb al wat gegoogeld maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Wie weet kan iemand mij hier verder helpen.

Als een stel wat niet getrouwd is en geen samenlevingscontract heeft maar wel een kind heeft dat erkend is door de vader uit elkaar gaat; wat heeft de vader dan voor een rechten en plichten ?

Het gaat hier wel om een vader met een drugsverleden, maar momenteel gaat het erg goed met hem.

Kan de moeder het hem lastig maken en zorgen dat de vader zijn kind niet meer ziet ? Of heeft hij gewoon recht om zijn kind te blijven zien ?

Ik hoor het graag !
Zou het niet beter zijn als je broer zelf de KB inschakelt? En een soort 'dossier' opbouwt van alle gebeurtenissen in huis die slecht/schadelijk zijn voor je neefje? Ik weet niet of je van zo'n soort ruzie aangifte kan doen of melding maken bij de politie, maar het is de moeite van het informeren waard.

Is je broer nu nog wel bij je schoonzus in huis? Uit je laatste post lees ik dat hij uit huis is, omdat je zegt dat hij zn kind nu niet meer mag zien.

Dat kind moet daar weg... met of zonder broer!
Misschien kunnen jouw ouders eens met haar ouders om de tafel gaan zitten? Niet om elkaar verwijten toe te schuiven over hoe slecht het kind van de ander wel niet is, maar wel om te bespreken hoe ze op 1 lijn kunnen komen om alles wat met je neefje te maken heeft gezamenlijk in de gaten te houden. Door goed contact onderling, door naar schoonzus en broer te laten blijken dat er op hun gelet wordt.
O wat moeilijk Babette..

Ja broer mag dus nu zijn kind ook niet meer zien als ik het goed begrijp?

Waar is je broer dan nu? (ze woonden toch nog samen?)

Ik zou de KB nog een keer bellen en ook melden dat schoonzus blowt en woede uitbarstingen heeft waar het kind bij is.

Heel veel sterkte en wijsheid Babette

*nu even de rest van het topic lezen*
Misschien is het zoals Bianca al zegt verstandig dat je broer zélf de kinderbescherming ook inschakelt.
Waarom neem je niet contact op met het amk? Serieuze ruzie (schelden en duwen) maken over het hoofd van een kind heen kan echt niet en kan wel eens onder kindermishandeling vallen.

Dat kind zit in een vreselijke situatie die nu is veroorzaakt door beide ouders en iemand moet ingrijpen.
quote:kriebelbeest schreef op 20 maart 2011 @ 09:23:

Waarom neem je niet contact op met het amk? Serieuze ruzie (schelden en duwen) maken over het hoofd van een kind heen kan echt niet en kan wel eens onder kindermishandeling vallen.

Dat kind zit in een vreselijke situatie die nu is veroorzaakt door beide ouders en iemand moet ingrijpen.

Helemaal mee eens. Dit kind is straks ook helemaal verpest.

AMK kun je anoniem een melding doen.

Wat ik zo lees moet het kind zsm weg bij je schoonzus en broer. Ik snap dat je graag wilt dat je broer voor het kind zorgt, maar misschien is het beter het kind even helemaal uit deze situatie te halen dat de ouders eerst hun eigen zaakjes eens op orde krijgen.
quote:Beauke schreef op 20 maart 2011 @ 13:06:

[...]

Wat ik zo lees moet het kind zsm weg bij je schoonzus en broer. Ik snap dat je graag wilt dat je broer voor het kind zorgt, maar misschien is het beter het kind even helemaal uit deze situatie te halen dat de ouders eerst hun eigen zaakjes eens op orde krijgen.

En daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Ik begrijp helemaal dat je achter je broer staat, maar hij is ook niet lekker bezig. Al is het maar een duwtje, fysiek geweld in het bijzijn van een kind kan gewoon niet.

Maak er een melding van dan kan er door een objectieve instantie, die écht alleen het belang van het kind voorop zetten, naar worden gekeken.
Wat je kan doen voordat je een melding maakt bij een instantie, is beide partijen vragen met een onafhankelijke derde (een mediator) om de tafel te gaan zitten om tot goede afspraken te komen. Dit zou in het belang van alle partijen zijn, niet in de laatste plaats van het kind. Afspraken waaraan beide partijen hebben bijgedragen, houden beter stand dan opgelegde regelingen van bv. de rechter of een instantie.

Je kan daarbij als drukmiddel gebruiken dat je anders naar melding zult maken bij het AMK/de kinderbescherming/Bureau Jeugdzorg. Hierbij hebben beide partijen iets te verliezen. Het lijkt me verstandig je ouders en eventueel anderen (ouders van je schoonzus? andere broers/zussen? gezamenlijke vrienden?) te vragen dit voorstel te ondersteunen.

Je zou de Kinderbescherming nog eens kunnen bellen om te vragen welke instantie mediation aanbiedt, of hier kosten aan verbonden zijn enz.

Goed dat je voor je neefje blijft opkomen! Het is helaas blijkbaar nodig...
Ga in therapie!
Vandaag heb ik contact opgenomen met het AMK, zoals ik al eerder schreef heb ik daar niet echt goede ervaringen mee.

Vandaag was al niet veel beter.

Er werd mij verteld dat mijn schoonzus verantwoordelijk is voor het kind, zij moet zorgen dat mijn neefje niet in situatie's terecht komt waar een kind niet in terecht hoort te komen.

Maar op het moment is ZIJ de aanstichtster van de meeste ruzie's. Er werd ook verteld dat het logisch was dat zij hun kind niet alleen met mijn broer alleen wil laten, ivm zijn drugsverleden.Dat begrijp ik ook wel, maar het nare is dat zij momenteel niet veel beter in haar schoenen staat.

Ik had het gevoel dat ik niet echt serieus werd genomen.

Ook heb ik gezegd dat er ruzie's letterlijk boven het hoofd van mijn neefje worden uitgevochten. Ook heb ik gezegd dat hij door de zus van mijn schoonzus uit de handen is getrokken van mijn broer, die op dat moment echt niets fout deed.

Inmiddels zijn de gemoederen tussen onze familie's ook hoog opgelopen en vrees ik dat er niet meer gepraat kan worden.

Mijn broer en zijn vriendin wonen niet meer samen. Vandaag heeft mijn schoonzus gezegd dat mijn broer zijn zoon twee keer per week mag zien, als hij hem maar niet meeneemt naar onze ouders of naar mij. Hij zegt dat hij daar maar in mee gaat en geen tegengas meer gaat geven, anders is hij bang zijn kind niet meer te mogen zien. Ik weet zeker dat er deze week weer meerdere ruzie's gaan plaats vinden en dan zegt zij weer dat hij zijn kind niet meer mag zien. Daar chanteert zij continue mee. Ik heb een beetje het gevoel dat het voor mij hier ophoudt, wat kan ik doen als mijn broer het zo wel best vindt ? Ik heb hem gezegd dat hij gezag moet aanvragen, maar dat heeft hij nog niet gedaan.

Ik zal de boel voor zover ik kan voor mijn neefje wel in de gaten houden, maar verder....

Het schijnt wel zo te zijn dat mijn schoonzus naar een maatschappelijk werkster gaat, met haar zus.

Ook zo raar want het lijkt mij logischer dat ze met mijn broer gaat.....

Maar ze liegt alles aan elkaar dus ik weet niet of het waar is.

I
Ik denk dat hier een kindje zwaar de dupe is van zogenaamde beide "ouders". Denk dat je ook voorzichtig moet zijn met je broer het stempel "papa" op te drukken, want mensen met een drugsverleden zijn meestal niet zulke beste ouders te noemen. Denk dat een instantie hier zeker op zijn plek is. Ofschoon ik bewonder hoe jij je als "derde partij" probeert in te zetten, heb jij geen invloed en geen macht op de hele situatie. Je zult moeten kijken naar de bestwil van het kind. En ik heb natuurlijk niet alle informatie, maar zoals ik het lees is het kind zowel bij de "vader" als de "moeder" zwaar de klos en waarschijnlijk beter af in een pleeggezin of adoptiegezin. Dat kind heeft er niet om gevraagd geboren te worden, die is ook de dupe van de situatie. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen : wat als je broer of je ex-schoonzus dat kind iets aandoet? Kun jij dan nog met jezelf leven?
Na een week van grote ellende, is er nu weer een klein lichtpuntje in de situatie. Er is een melding via de politie naar Bureau jeugdzorg gegaan, ik hoop dat er nu eindelijk eens ingegrepen gaat worden.

Later zal ik nog meer details vertellen maar ben er even klaar mee. Heb een hele heftige week achter de rug maar gelukkig zijn mijn inspannigen niet helemaal voor niets geweest.

En komt er professionele hulp aan !
Fijn dat er professionele hulp aankomt.

Nu maar hopen dat het niet te negatief uitpakt voor broer.
Ik ga er vanuit dat ze weten wat ze doen bij de jeugdzorg.

Momenteel zie ik twee ouders die niet in staat zijn een kind een veilig en rustig thuis te geven.

Voor mijn neefje kan het er alleen maar beter op worden.

Dit jongentje wordt momenteel als gebruiksvoorwerp ingezet in een heel smerig spelletje.

Dat moet heel snel stoppen !
Dat klinkt heel verdrietig babette. Goed dat je tussenbeide bent gekomen en dat er nu hulp komt!
Ga in therapie!
@dubiootje daar sla je de spijker mee op zijn kop met het woord verdrietig. Het is inderdaad een heel verdrietige situatie, ik ben er ook behoorlijk door geraakt.

De moeder houdt het kind samen met haar moeder weg bij mijn broer en verzint van alles en nog wat. Vandaag zei ze dat ze van bureau jeugdzorg de "opdracht" had gekregen om mijn broer niet in contact te laten komen met zijn kind.

Dat verzint ze, want dan zou mijn broer eerst echt wel zelf een bericht ontvangen en zou het niet via haar gespeeld worden.

Het is een drama, maar hulp op komst en daar ben ik heel erg blij mee !
Wat een herkenbare situatie.

M'n broer heeft ook een kindje met z'n ex en morgen is de rechtspraak omdat mn broer ook ouderlijk gezag wil.

Hij heeft het kindje voor de geboorte erkend en ze hebben ook een tijdje samengewoond. Er zijn eigenlijk altijd al veel ruzies geweest die behoorlijk uit de hand zijn gelopen. M'n broer en z'n ex zitten dan ook allebei fout, het enige verschil is dat zij wel haar kind mag zien en hij het kind al een aantal maanden niet heeft mogen zien, hoewel er wel een bezoeksregeling was gemaakt die dus niet is nagekomen.

Ben echt een beetje bang voor de uitspraak van de rechter, de kinderbescherming heeft er inmiddels ook mee te maken en zie het nog wel gebeuren dat het kind naar een pleeggezin moet ofzo. Zo moeilijk om langs de kant te staan en toe te kijken.

Anyway, ik moest het even kwijt. Babette heel veel sterkte en hopelijk gaat de hulp veel voor jullie betekenen.
Hoe is het afgelopen met de rechtzaak DarkEnchantress ?

Bij mijn broer ging alles net een beetje de goede kant op, maar helaas heeft hij het voor zichzelf behoorlijk verknalt. Op een moment dat niemand het verwachtte, hij leek weer zin in het leven te hebben en zag er eindelijk weer eens gezond uit.

Voor ons weer een dreun,en het is nu allemaal zijn eigen schuld.

Ik heb nu niet zo veel zin om alles op te schrijven, maar dat doe ik nog wel.
En wat de hulp betreft; nog niets gehoord.

Dat schiet ook niet op dus.
Hallo

Ik ben 6 jaar getrouwd geweest en nu 2 jaar geschieden tot nu toe als gaat goed aleen ik kom zelf uit noord irak en ik woon al 14 jaar hier dus ook ben ik NL ,maar al deze tijd kwam nooit mij ex met mij op vakantie naar mijn geborte plaats en nu wij zijn geschieden zij wel helemaal niet mee werken om met mij kind daar heen op vakantie zij zegt elke keer je weet hoe ik denk over ,en mijn zoon is nu 8 jaar en elke keer vraagt waneer hij kan opa en oma zien en dat heeft hij gelijk in omdat mijn ouder zijn oud genoeg en zij wellen ook graag hun kliene zoon zien ,ik weet echt niet wat moet doen ,en ik wel niet mijn leven kapot maken ik woon hier en ik vaste baan vrienden van als wat en daar heb ik niks alleen mijn ouders nog ,en ik vraag mijn EX netjes elke keer waneer komt deze dag ,please help wat moet ik doeeeeeeeeeeeen?

MVG

mo
quote:arbily schreef op 19 maart 2012 @ 11:49:

Hallo

Ik ben 6 jaar getrouwd geweest en nu 2 jaar geschieden tot nu toe als gaat goed aleen ik kom zelf uit noord irak en ik woon al 14 jaar hier dus ook ben ik NL ,maar al deze tijd kwam nooit mij ex met mij op vakantie naar mijn geborte plaats en nu wij zijn geschieden zij wel helemaal niet mee werken om met mij kind daar heen op vakantie zij zegt elke keer je weet hoe ik denk over ,en mijn zoon is nu 8 jaar en elke keer vraagt waneer hij kan opa en oma zien en dat heeft hij gelijk in omdat mijn ouder zijn oud genoeg en zij wellen ook graag hun kliene zoon zien ,ik weet echt niet wat moet doen ,en ik wel niet mijn leven kapot maken ik woon hier en ik vaste baan vrienden van als wat en daar heb ik niks alleen mijn ouders nog ,en ik vraag mijn EX netjes elke keer waneer komt deze dag ,please help wat moet ik doeeeeeeeeeeeen?

MVG

mo
Je ouders hierheen laten komen voor een bezoek aan hun kleinzoon?
quote:patchouli_ schreef op 19 maart 2012 @ 12:26:

Je ouders hierheen laten komen voor een bezoek aan hun kleinzoon?Ja klopt ik ben ook mee bezig maar dat is niet maaklijk hoor
.
@booyah, laatste post van TO is van april 2011, er zal inmiddels wel wat geregeld zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven