Geld & Recht alle pijlers

Vraag over hypotheek en schulden

26-02-2009 11:47 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb een vraag m.b.t. een situatie waarin een vriendin van mij zit.

Zij heeft heel lang een relatie gehad die inmiddels al een paar jaar over is. Haar ex heeft, toen ze nog een relatie hadden, een bedrijfje opgericht. Daarvoor hebben ze samen een lening afgesloten. Ook hebben ze samen nog een huis waarin zij nu nog woont en ook alle lasten daarvoor betaald. Hij heeft dat bedrijf verknald en is failliet gegaan. De leningen worden al een tijd lang door haar alleen betaald omdat hij geen geld heeft.

Hij zit inmiddels in de schuldsanering. Nou is mijn vriendin benadert door die sanerings-mensen (weet niet hoe ze anders heten) en zij willen een afspraak met haar omdat ze: inmiddels weten dat ze een huis samen hebben.

Zij heeft een tijdje terug te horen gekregen dat zij verantwoordelijk is voor de leningen. Maar ze betaald natuurlijk ook alle lasten voor het huis.

Weten jullie hoe dit zit? Is het echt zo dat, omdat hij in de sanering zit, verantwoordelijk is voor de hele hoofdsom van die leningen + nog voor het huis?

Ik wil haar heel graag helpen met goed advies maar ik ben ook geen advocaat of iets dergelijks.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al aan vriendin gevraagd of wellicht haar ouders borg kunnen staan m.b.t. de hypotheek. Maar helaas zijn haar ouders ook niet financieel in staat om borg te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven