Vraagje over loonstrookje
zondag 12 februari 2012 om 13:59
Ik werk als schoonmaker en het schmbedrijf heeft, net als vorig jaar weinig heffingskorting op mijn salaris toegepast. Nu moet ik van de belastingdienst een fors bedrag terugbetalen! Ik kom hierdoor in de geldproblemen! Dit vind ik heel erg, het is vorig jaar ook al gebeurd.
Nu wil ik er iets van zeggen maar wil het graag op een nette manier doen zodat zij mij tegemoet kunnen komen in die kosten.
Maar hoe kan ik dat het beste brengen, ben hier echt heel slecht in aangezien ik snel boos wordt..
Het is de fout van de administratie tot 2x toe en ik zit met de gebakken peren.
Help me out!! Ik ben jullie heel dankbaar.
Nu wil ik er iets van zeggen maar wil het graag op een nette manier doen zodat zij mij tegemoet kunnen komen in die kosten.
Maar hoe kan ik dat het beste brengen, ben hier echt heel slecht in aangezien ik snel boos wordt..
Het is de fout van de administratie tot 2x toe en ik zit met de gebakken peren.
Help me out!! Ik ben jullie heel dankbaar.
zondag 12 februari 2012 om 14:15
zondag 12 februari 2012 om 14:32
quote:Broedkippetje schreef op 12 februari 2012 @ 14:19:
Als ze te weinig heffingskorting hebben toegepast, zou je toch juist geld terug moeten krijgen?
Volgens mij ook meer heffingskorting betekend minder belasting en premies betalen.
TO heb je de loonheffingskorting misschien twee keer laten toepassen?
Als ze te weinig heffingskorting hebben toegepast, zou je toch juist geld terug moeten krijgen?
Volgens mij ook meer heffingskorting betekend minder belasting en premies betalen.
TO heb je de loonheffingskorting misschien twee keer laten toepassen?
zondag 12 februari 2012 om 16:35
Je werkgever gaat écht niet voor jou geld aan de belasting betalen, omdat jij te weinig belasting hebt betaald. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er inderdaad een fout bij hen ligt. En al zouden ze je te veel heffingskorting hebben gegeven, dan nog moet jij gewoon je eigen belasting betalen.
Reality-check; dit is niet iets waarvoor je bij je werkgever kan aankloppen. Ik zou dus ook zeker maar niet boos worden. Ze gaan je niet tegemoet komen in de kosten en dat hoeven ze ook helemaal niet.
Reality-check; dit is niet iets waarvoor je bij je werkgever kan aankloppen. Ik zou dus ook zeker maar niet boos worden. Ze gaan je niet tegemoet komen in de kosten en dat hoeven ze ook helemaal niet.

zondag 12 februari 2012 om 16:46
quote:flowerbombje schreef op 12 februari 2012 @ 14:19:
Waarom moet de werkgever TO tegemoet komen, KierV? Het is veel aannemelijker dat TO zelf iets verkeerd heeft gedaan in haar aangifte etc.
To, zoek eerst eens uit waar het probleem precies ligt voordat je op hoge poten naar je baas gaat.Wanneer de werkgever eea onjuist heeft ingehouden als heffingskortingstoeslag, dan lijkt het me toch echt de werkgever die dan fout zit?
Waarom moet de werkgever TO tegemoet komen, KierV? Het is veel aannemelijker dat TO zelf iets verkeerd heeft gedaan in haar aangifte etc.
To, zoek eerst eens uit waar het probleem precies ligt voordat je op hoge poten naar je baas gaat.Wanneer de werkgever eea onjuist heeft ingehouden als heffingskortingstoeslag, dan lijkt het me toch echt de werkgever die dan fout zit?
zondag 12 februari 2012 om 16:48
quote:Kier_V schreef op 12 februari 2012 @ 16:46:
[...]
Wanneer de werkgever eea onjuist heeft ingehouden als heffingskortingstoeslag, dan lijkt het me toch echt de werkgever die dan fout zit?
Heffingskortingstoeslag...
Bestaat dat woord?
Het klinkt als een contradictio in terminis.
[...]
Wanneer de werkgever eea onjuist heeft ingehouden als heffingskortingstoeslag, dan lijkt het me toch echt de werkgever die dan fout zit?
Heffingskortingstoeslag...
Bestaat dat woord?
Het klinkt als een contradictio in terminis.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 12 februari 2012 om 16:50
[...]
Als hij ingehouden zou hebben zou ze nu terug krijgen.
Als werkgever te weinig heeft ingehouden, heeft ze te veel gehad.
[...]
Als hij ingehouden zou hebben zou ze nu terug krijgen.
Als werkgever te weinig heeft ingehouden, heeft ze te veel gehad.
zondag 12 februari 2012 om 16:53
Er zal juist teveel heffingskorting zijn toegepast, waardoor TO nu een bedrag aan de belasting terug dient te betalen. Die heffingskortingen zijn afhankelijk van de persoonlijke situatie.
Als TO niet of onvoldoende info daarover aan zijn werkgever heeft gegeven, over bijvoorbeeld de fiscale situatie van zijn partner, danwel thuis bij de aangifte zaken onterecht dubbel telt of doorschuift, dan ligt de schuld bij TO en niet bij de werkgever.
Misschien dat TO eerst zijn/haar licht op kan steken bij een belastingconsulent, bijvoorbeeld van de vakbond, over waar de fout zit en hoe hij eea recht kan (laten) zetten.
Als TO niet of onvoldoende info daarover aan zijn werkgever heeft gegeven, over bijvoorbeeld de fiscale situatie van zijn partner, danwel thuis bij de aangifte zaken onterecht dubbel telt of doorschuift, dan ligt de schuld bij TO en niet bij de werkgever.
Misschien dat TO eerst zijn/haar licht op kan steken bij een belastingconsulent, bijvoorbeeld van de vakbond, over waar de fout zit en hoe hij eea recht kan (laten) zetten.

zondag 12 februari 2012 om 16:54
Je bent zelf verantwoordelijk voor je belasting. Als de werkgever heffingskorting toepast terwijl dat elders ook al gebeurt, dan moet je idd de korting aan de belasting terug betalen.
Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om er op toe te zien dat jouw loon correct wordt belast, niet die van jouw werkgever. Jouw werkgever heeft namelijk alleen inzicht in het salaris dat hij jou uitbetaalt en niet in het inkomen wat jij vermoedelijk elders nog verdient.
Een werkgever zal dan ook geen belasting voor jou gaan betalen, dat is jouw eigen verantwoordelijkheid. Jouw werkgever is jou uitsluitend je salaris verschuldigd en niets meer of minder dan dat
Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om er op toe te zien dat jouw loon correct wordt belast, niet die van jouw werkgever. Jouw werkgever heeft namelijk alleen inzicht in het salaris dat hij jou uitbetaalt en niet in het inkomen wat jij vermoedelijk elders nog verdient.
Een werkgever zal dan ook geen belasting voor jou gaan betalen, dat is jouw eigen verantwoordelijkheid. Jouw werkgever is jou uitsluitend je salaris verschuldigd en niets meer of minder dan dat
zondag 12 februari 2012 om 16:57
[...]
Onjuist ingehouden heffingskortingtoeslag??
To heeft gewoon te weinig belasting betaald. Iets dat ze heel waarschijnlijk al maanden geleden had kunnen zien op haar loonstrookje.
[...]
Onjuist ingehouden heffingskortingtoeslag??
To heeft gewoon te weinig belasting betaald. Iets dat ze heel waarschijnlijk al maanden geleden had kunnen zien op haar loonstrookje.
zondag 12 februari 2012 om 17:23
Meest simpele verklaring zou zijn dat TO twee loonbetrekkingen heeft en bij beide de loonheffingskorting laat toepassen. En dat valt toch echt onder eigen schuld, want zoals Nummerzoveel terecht opmerkt: de werkgever heeft alleen inzage in de info die werknemer hem verstrekt tbv de salarisbetalingen. En als werknemer die info foutief verstrekt, door bv onterecht aan te geven dat de loonheffingskorting mag worden toegepast, dan is het aan de werknemer om de gevolgen daarvan te nemen en dus inderdaad te weinig ingehouden loonheffing terug te betalen aan de Belastingdienst.