Vreemde mensen
vrijdag 22 februari 2013 om 21:37
Wat vinden jullie hier nu van: ik zat in de trein en las een boek. Op een gegeven moment legde ik het boek weg omdat ik even genoeg gelezen had. Tegenover mij zat een vrouw en zij vroeg of zij mijn boek mocht lenen. Deze vrouw was volkomen onbekend voor mij dus ik stamelde nee. Ik vond het eerlijk gezegd een rare vraag. Maar blijkbaar accepteerde ze de nee niet want ze begon aan te dringen, vroeg waarom het niet mocht. Ik heb uiteindelijk gezegd dat ik haar geen verantwoording schuldig ben en ben weggelopen.
Vreemde actie van haar of vreemde reactie van mij?
Vreemde actie van haar of vreemde reactie van mij?
vrijdag 22 februari 2013 om 22:21
Ik heb het in de sportschool wel eens gehad, shampoo vergeten, alleen een flesje bodydouche mee. Vroeg aan de vrouw tegenover me of ikmeen beetje shampoo mocht lenen. Blik op mijn doucheschuim ' nee, doe ik niet, is mijn shampoo te duur voor' . Voelde me toen vrij lullig (ook al omdat ik natuurlijk sowieso al in mijn nakie stond) Maar goed, heel wat anders dan een boek lenen.
vrijdag 22 februari 2013 om 22:43
quote:dadelduifje schreef op 22 februari 2013 @ 21:43:
Een vrouw die te weinig aandacht krijgt en liefde mist. Ik denk niet dat het ging om het boek maar om de aandacht die jij haar eventueel zou kunnen geven. Dus in die zin, niets vreemds aan.Ah we hebben er een nieuwe paragnost bij?
Een vrouw die te weinig aandacht krijgt en liefde mist. Ik denk niet dat het ging om het boek maar om de aandacht die jij haar eventueel zou kunnen geven. Dus in die zin, niets vreemds aan.Ah we hebben er een nieuwe paragnost bij?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 22 februari 2013 om 22:44
quote:rosie76 schreef op 22 februari 2013 @ 22:21:
Ik heb het in de sportschool wel eens gehad, shampoo vergeten, alleen een flesje bodydouche mee. Vroeg aan de vrouw tegenover me of ikmeen beetje shampoo mocht lenen. Blik op mijn doucheschuim ' nee, doe ik niet, is mijn shampoo te duur voor' . Voelde me toen vrij lullig (ook al omdat ik natuurlijk sowieso al in mijn nakie stond) Maar goed, heel wat anders dan een boek lenen.Ohh wat erg!
Ik heb het in de sportschool wel eens gehad, shampoo vergeten, alleen een flesje bodydouche mee. Vroeg aan de vrouw tegenover me of ikmeen beetje shampoo mocht lenen. Blik op mijn doucheschuim ' nee, doe ik niet, is mijn shampoo te duur voor' . Voelde me toen vrij lullig (ook al omdat ik natuurlijk sowieso al in mijn nakie stond) Maar goed, heel wat anders dan een boek lenen.Ohh wat erg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 22 februari 2013 om 22:44
Dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Ik heb wel zelf eens iets soortgelijks met mezelf meegemaakt bij het cbr. .Ik zat te wachten op mijn zusje die theorie examen moest afleggen. En een mevrouw had haar krant bij zich. En toen ze het eerste stuk uit had vroeg ik of ik m even in mocht kijken.Ik dacht dat die gewoon van het cbr was maar het bleek dat die van haar zelf was. Als ik dat had geweten dan zou ik het denk ik niet eens durven te vragen. Maar het mocht wel gewoon van die mevrouw en ze vond het ook niet echt een rare vraag gelukkig. Maar als het een boek was dan weet ik wel zeker dan had ik het echt nooit durven te vragen of ik die mocht lezen. Maar ja kennelijk heb je ook mensen die dat wel durven. Al moet ik dus de eerste nog tegen komen.
vrijdag 22 februari 2013 om 22:50
Goh... de vraag zou ik ook niet hebben verwacht in een trein maar het kwam eerlijk gezegd geen moment bij me op dat je het boek niet even zou willen uitlenen. Ik schrok eerlijk gezegd van jouw :'nee' in het verhaal alhoewel het je goed recht is hoor. Maar misschien ben ik ook wel vreemd.
Wat zei die vrouw dan toen ze daarna bleef aandringen?
Wat zei die vrouw dan toen ze daarna bleef aandringen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 22 februari 2013 om 23:31
quote:dadelduifje schreef op 22 februari 2013 @ 22:52:
[...]
Nee hoor. Deel alleen mijn mening over deze, voor mij onbekende, vrouw. De bijdehante mening die jij maakt vind ik eerder vreemd en nergens voor nodig.
"Een vrouw die te weinig aandacht krijgt en liefde mist. Ik denk niet dat het ging om het boek maar om de aandacht die jij haar eventueel zou kunnen geven. Dus in die zin, niets vreemds aan."
Ik vind vooral de eerste zin met een stelligheid geschreven waarvan ik mij afvraag hoe je daar in hemelsnaam bijkomt. De conclusie kan niet anders zijn dan dat je paranormaal in de weer bent geweest.
[...]
Nee hoor. Deel alleen mijn mening over deze, voor mij onbekende, vrouw. De bijdehante mening die jij maakt vind ik eerder vreemd en nergens voor nodig.
"Een vrouw die te weinig aandacht krijgt en liefde mist. Ik denk niet dat het ging om het boek maar om de aandacht die jij haar eventueel zou kunnen geven. Dus in die zin, niets vreemds aan."
Ik vind vooral de eerste zin met een stelligheid geschreven waarvan ik mij afvraag hoe je daar in hemelsnaam bijkomt. De conclusie kan niet anders zijn dan dat je paranormaal in de weer bent geweest.
zaterdag 23 februari 2013 om 11:48
Het voorbeeld dat Toulouse noemt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar eigenlijk ook alleen als ik zo'n interesse in het boek heb dat ik zo ongeveer al als voornemen had om naar de boekwinkel te gaan. En dan eigenlijk nog niet.
Eigenlijk vind ik het alleen normaal bij een gratis krant om te vragen of je die mag lezen.
Eigenlijk vind ik het alleen normaal bij een gratis krant om te vragen of je die mag lezen.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 23 februari 2013 om 14:44
Ik was net aangekomen op een evenement en had daarvan een programmaboekje. Naast ons zat een ander groepje (onbekenden) en één van hun vroeg of ze mijn programmaboekje even mocht inzien. Natuurlijk. Ik geef het aan haar, ze bladert het 2 seconden achteloos door en legt het vervolgens naast haar (aan de andere kant van waar ik zat) neer. Dus ik vraag of ik het programmaboekje terug mag hebben; eerst doet ze alsof ze me niet hoort, vervolgens kijkt ze me heel onnozel aan en doet als ze niet begrijpt waarover ik het heb. Toen heb zonder haar aan te raken het boekje teruggepakt. Ze was toen boos en snapte niet waar ik me zo druk om maakte.
Kortom je vraagt niet aan een vreemde of je iets mag lenen en de volgende keer zal ik ook nee zeggen, zonder een excuus te geven.
Kortom je vraagt niet aan een vreemde of je iets mag lenen en de volgende keer zal ik ook nee zeggen, zonder een excuus te geven.
zaterdag 23 februari 2013 om 15:41
quote:paloma schreef op 23 februari 2013 @ 14:44:
Ik was net aangekomen op een evenement en had daarvan een programmaboekje. Naast ons zat een ander groepje (onbekenden) en één van hun vroeg of ze mijn programmaboekje even mocht inzien. Natuurlijk. Ik geef het aan haar, ze bladert het 2 seconden achteloos door en legt het vervolgens naast haar (aan de andere kant van waar ik zat) neer. Dus ik vraag of ik het programmaboekje terug mag hebben; eerst doet ze alsof ze me niet hoort, vervolgens kijkt ze me heel onnozel aan en doet als ze niet begrijpt waarover ik het heb. Toen heb zonder haar aan te raken het boekje teruggepakt. Ze was toen boos en snapte niet waar ik me zo druk om maakte.
Kortom je vraagt niet aan een vreemde of je iets mag lenen en de volgende keer zal ik ook nee zeggen, zonder een excuus te geven.Dat is helemaal schaamteloos zeg! Ze probeerde gewoon je boekje achterover te drukken
Kortom je vraagt niet aan een vreemde of je iets mag lenen en de volgende keer zal ik ook nee zeggen, zonder een excuus te geven.Dat is helemaal schaamteloos zeg! Ze probeerde gewoon je boekje achterover te drukken
zondag 24 februari 2013 om 16:31
zondag 24 februari 2013 om 17:34
Ik krijg weleens het idee dat een hoop mensen een bepaalde sociale antenne missen, zich moeilijk in anderen kunnen inleven en soms niet lijken te snappen dat er bepaalde ongeschreven regels gelden.
Wellicht bedoelde die vrouw in de trein het niet verkeerd maar als ik de situatie op mezelf betrek: het zou niet in mij opkomen om dit aan iemand te vragen wat betreft een boek. Een gratis krantje zoals Metro/Spits etc..is weer iets anders maar dan alleen als iemand hem zo zou neerleggen als in: ik heb hem uit en hoef er niet meer in te lezen.
Ik zou ook nee gezegd hebben en stomverbaasd zijn als iemand vervolgens nog zou gaan "aandringen"....beetje de wereld op zijn kop mijns inziens.
Wellicht bedoelde die vrouw in de trein het niet verkeerd maar als ik de situatie op mezelf betrek: het zou niet in mij opkomen om dit aan iemand te vragen wat betreft een boek. Een gratis krantje zoals Metro/Spits etc..is weer iets anders maar dan alleen als iemand hem zo zou neerleggen als in: ik heb hem uit en hoef er niet meer in te lezen.
Ik zou ook nee gezegd hebben en stomverbaasd zijn als iemand vervolgens nog zou gaan "aandringen"....beetje de wereld op zijn kop mijns inziens.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zondag 24 februari 2013 om 17:39
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 februari 2013 @ 16:31:
Ik vind het ook altijd zo raar dat volkomen onbekende mensen een sigaret aan je komen vragen. Het is niet zo dat je die dingen haast nergens kopen kunt, of dat ze bij mij gratis aan de boom groeien.Dat is de verslaving, dan doen sommigen alles om zo snel mogelijk in hun behoefte te voldoen
Ik vind het ook altijd zo raar dat volkomen onbekende mensen een sigaret aan je komen vragen. Het is niet zo dat je die dingen haast nergens kopen kunt, of dat ze bij mij gratis aan de boom groeien.Dat is de verslaving, dan doen sommigen alles om zo snel mogelijk in hun behoefte te voldoen
zondag 24 februari 2013 om 17:39
zondag 24 februari 2013 om 17:41
Dat ze vraagt om het boek te lenen vind ik helemaal niet raar. Dat ze gaat aandringen wel.
En over die shampoo bij de sportschool. Soms heb ik heel dure shampoo, zo duur dat mijn eigen vriend die niet eens mag gebruiken, dus zeker niet dat ik dan een wildvreemde wat shampoo geef.
In ieder geval, ik vind dingen vragen nooit raar.
En over die shampoo bij de sportschool. Soms heb ik heel dure shampoo, zo duur dat mijn eigen vriend die niet eens mag gebruiken, dus zeker niet dat ik dan een wildvreemde wat shampoo geef.
In ieder geval, ik vind dingen vragen nooit raar.
zondag 24 februari 2013 om 17:42
Ik vind het ook altijd zo raar dat volkomen onbekende mensen een sigaret aan je komen vragen. Het is niet zo dat je die dingen haast nergens kopen kunt, of dat ze bij mij gratis aan de boom groeien.Hier is dat juist een ding van rokers onder elkaar. Rokers steunen elkaar als de een even zonder zit. Zit je zelf even zonder dan kun je weer beroep doen op een ander. Ik dacht dat alle rokers er zo over dachten, maar blijkbaar dus niet.
Ik vind het ook altijd zo raar dat volkomen onbekende mensen een sigaret aan je komen vragen. Het is niet zo dat je die dingen haast nergens kopen kunt, of dat ze bij mij gratis aan de boom groeien.Hier is dat juist een ding van rokers onder elkaar. Rokers steunen elkaar als de een even zonder zit. Zit je zelf even zonder dan kun je weer beroep doen op een ander. Ik dacht dat alle rokers er zo over dachten, maar blijkbaar dus niet.