Geld & Recht alle pijlers

Waarmee de maand rond komen en hoe??

10-11-2010 19:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Houdt, na aftrek van vaste lasten, zo'n 1100 over, gezin van 2 volwassenen en 4 kinderen.

Je zou zeggen, moet met 1100 makkelijk te doen zijn. Het is toch een heel bedrag! Maar op de een of andere manier kan ik er niet van sparen! Al die 'kleine' dingen worden samen dus gewoon meer dan 1000 euro! En dan haal ik niet eens dure dingen. Gewoon de boodschappen, zwemles van 2 kids, de krant, wat kleding (geen merk, gewoon c&a of wibra oid), een nieuwe badmat, een verjaardag, een geurtje... Aan het eind van de maand is het meestal sappelen. Ik zou het zo fijn vinden als ik eens een 100 overhoudt voor onze (kleine) spaarrekening!

Hoe doen jullie dat, komen jullie makkelijk rond? Tips voor mij?
Mijn tip: Even naar andere topics zoeken.
Toch zit het 'em in die kleine dingetjes als de badmat, het geurtje, de krant...

Schrijf dagelijks op wat je uitgeeft en kijk aan het eind van de maand kritisch naar wat je hebt uitgegeven. Schrap alles wat extra is en voilá.. je gaat iets sparen.
Oooo thanks. Of ben ik de zoveelste? *shame*
betaal eerst jezelf; zet bij binnenkomst van je loon meteen 100 euro weg...wat er niet op je rekening staat maak je ook niet zo snel op.
Er is een Viva vrekken club volgens mij. Dat is een topic met tips
Maak van sparen een vaste last. Dus niet: kijken wat er aan het eind van de maand eventueel gespaard kan worden. Maar direct wanneer jullie geld binnen is ook 100 euro naar de spaarrekening storten. Anders staat het op je betaalrekening en is de kans veel groter dat je het uitgeeft aan kleine, nutteloze of leuke maar onnodige dingetjes.
De tip van ambra vind ik erg goed..
Dat zijn nog eens goede ideeen. Ik zeg vandaag nog de krant op (die ik bijna nooit inkijk) en betaal mezelf eerst! ;)

Bij de vrekkenclub ga ik ook ff langs!
hou je bij waar je het aan uitgeeft? Heb je een huishoudboekje en hoe betaal je? Vaak gaat het mis omdat mensen geen overzicht hebben, je schrikt je rot als je ziet wat er weglekt aan kleine pinbedragen
selectief boodschappen doen scheelt echt enorm, letten op de aanbieding en naar de cheapers (aldi etc.)
Sparen aaan het begin van de maand niet aan het eind. Wij sparen 500 euro per maand maar als we dat aan het einde zouden doen is het er niet meer.

Pin een vast bedrag per week en zorg dat je daar niet overheen komt. Maak een lijstje wat je wilt eten die week en haal dat in huis. Ga niet naar de winkel als je trek hebt en ga zo weinig keer per week. Haal alleen de verse dingen erbij en de rest in 1 keer.

Denk bij alles eerst na of je het echt nodig hebt of dat het ook nog wel even kan wachten. Alle kleine dingetjes samen zijn toch elke maand een groot bedrag. Als je eenmaal wat hebt gespaard, zul je merken dat het veel fijner is wat geld achter de hand te hebben en geld te hebben voor echt leuke dingen.
Jaarlijks overstappen van je energieleverancier spaart je ook erg veel geld. Ik doe het elk jaar, nu al voor de derde keer gedaan en spaar er zo'n 300-400 Euro mee per jaar! Het eerste jaar is namelijk altijd goedkoper, ze hopen dat je dan blijft hangen, maar dat doe ik natuurlijk niet . Je moet dan wel even exact weten wat je verbruik is, want het kan nogal verschillen bij welke leverancier jij het goedkoopste uit bent.

Ik houd zelf lijstjes bij wanneer welk abonnement afloopt. En dan is het zaak op tijd de boel af te zeggen of te verlengen maar dan met korting.

Tja, er zijn nog veel meer tips, maar als je zelf al je uitgaven op papier zet kom je al een heel eind denk ik. Juist op de maandelijks terugkerende zaken kun je snel veel per jaar besparen is mijn eigen ervaring.
Als je abonnementen hebt, deze jaarlijks opzeggen, ook al wil je wel abonnee blijven. Je krijgt dan vaak een aanbieding om toch te blijven.

Laatst zelf bij de Veronica gids, kost normaal ongeveer 50 euro per jaar, als ik ondanks opzegging lid bleef, kostte het maar 30 euro en kreeg ik 2 bioscoopkaartjes.
Ik houdt idd niets bij, misschien daar ook eens mee beginnen dan. Naar mijn idee ben ik niet echt extreem, ik haal geen tassen vol zooi naar binnen ofzo. Geef ik veel uit, wat vinden jullie. Het moet te doen zijn natuurlijk.
quote:kwebbelbox schreef op 10 november 2010 @ 20:00:

Ik houdt idd niets bij, misschien daar ook eens mee beginnen dan. Naar mijn idee ben ik niet echt extreem, ik haal geen tassen vol zooi naar binnen ofzo. Geef ik veel uit, wat vinden jullie. Het moet te doen zijn natuurlijk.Wij weten toch niet of je veel uitgeeft? Als je sparen als vaste last invoert, heb je gewoon 100 minder te besteden en daar pas je je patroon van uitgaven gewoon op aan. Die badmat maar even een maand uitstellen, even 2 maanden geen kleding kopen, etc.. En dan spaar je wel maandelijks geld op je spaarrekening.
Ja ik vijd dat je veek uitgeeft in jullie geval en vind het ontzettend zonde dat je niets spaart van die 1100 euro want nu is het elke maand weg en zou je maar 100 euro sparen, heb je toch per jaar 1200 euro over.
Sorrie voor de spelfouten..
Als jullie 100 euro gaan sparen, heb je nog 1000 euro. Stel dat je ongeveer 500 euro aan boodschappen uitgeeft, dan heb je dus nog 500 euro voor de dingen die jij noemde onder de noemer kleinigheden (zwemles, kleding, geurtje, verjaardagen,etc.).

Wij besteden daar voor 2 personen 300 euro aan (hebben dat bedrag althans beschikbaar).

Ik houdt idd niets bij, misschien daar ook eens mee beginnen dan. Naar mijn idee ben ik niet echt extreem, ik haal geen tassen vol zooi naar binnen ofzo. Geef ik veel uit, wat vinden jullie. Het moet te doen zijn natuurlijk.Je hebt heel heel heel veel te besteden. Een alleenstaande moeder in de bijstand krijgt 860 euro en daar moeten de vaste lasten nog vanaf

Ik houdt idd niets bij, misschien daar ook eens mee beginnen dan. Naar mijn idee ben ik niet echt extreem, ik haal geen tassen vol zooi naar binnen ofzo. Geef ik veel uit, wat vinden jullie. Het moet te doen zijn natuurlijk.

Volgens mij zit daar je denkfout, jij ziet veel uitgeven als hele tassen met zooi naar binnen sjouwen.

Zoals hier al is geopperd, schrijf een tijdje op wat je uitgeeft.

Ook die mars die je bij een pompstation koopt etc., gewoon alle kleine dingen.

Badmat etc? Was die nodig? Had je misschien wat langer kunnen doen met die mat?Krant lees je niet, hup eruit,kijk naar acties in winkels.

Ook kleding, kan jij of je kleintjes nog even vooruit met wat ze in de kast hebben hangen? Misschien heb je heel veel kleding die te klein is geworden, verkoop die anderes op MP, koop met dat geld wat je nog nodig hebt of spaar het.
Er zijn mensen die hebben alleen die 1100 euro en dan moeten de vaste lasten er nog af.

Stel, je zou 200 euro per week aan boodschappen en kleding uitgeven( wat ik al veel vind) dan hou je nog 300 euro over om te sparen. Je geeft echt veel uit hoor..
Nou ik vind het knap hoor als je met zijn 6e van 1100 euro rondkomt. Zeker met die zwemlessen erbij. Weet niet wat het bij jullie kost maar hier is het omgerekend als zo´n 9 euro per kind per les. Als er dan ook nog boodschappen en benzine enzo van moet worden betaald....
Meld je anders aan op yunoo.nl, wees mn moeder me op (stond in de libelle) nadat ik haar vertelde dat ik hier in theorie 1400 euro over zou moeten houden elke maand, en de praktijk nogal anders bleek

Op die site kan je je account koppelen aan je rekening, en die maakt dan een verdeling + overzicht van jouw uitgaven (volgens mij)
quote:mormeltje08 schreef op 10 november 2010 @ 20:16:

Nou ik vind het knap hoor als je met zijn 6e van 1100 euro rondkomt. Zeker met die zwemlessen erbij. Weet niet wat het bij jullie kost maar hier is het omgerekend als zo´n 9 euro per kind per les. Als er dan ook nog boodschappen en benzine enzo van moet worden betaald....Vind je dat echt knap? En ze heeft 4 kinderen waarvan er 2 zwemles hebben. Dus 18 euro per week is 52 euro per maand. Dan houdt TO nog 1048 euro over..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven