Geld & Recht alle pijlers

Wat koop jij tweedehands?

19-09-2023 12:05 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door een ander topic 😉.

Ik vind het niet meer van deze tijd om alles nieuw te kopen. Marktplaats en kringloopcentra staan vol met goede tweedehands spullen. Ik koop steeds vaker tweedehands.

Vroeger kocht ik de kinderkleding via Marktplaats. Nu ze zelf een eigen smaak ontwikkelen gaan we wel uit winkelen. Voor mezelf koop ik ongeveer de helft tweedehands. Maar koop sowieso niet veel meer. Ik wilde nooit aan tweedehands schoenen maar Marktplaats staat vol miskopen dus ook daar slaag ik nu goed.

Verder koop ik regelmatig boeken, speelgoed, hobbyspulletjes.

In kringlopen neus ik naar plantenpotten, keukengerei etc. Momenteel zoek ik knoflook / uienpotten maar ben nog niets tegengekomen dat naar mijn zin is. Toch weiger ik nieuw te kopen, haha.

Wat kopen jullie tweedehands? Of had je nog een gelukje ergens?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Serviesgoed en hebbedingetjes voor de keuken.

Zoon is inmiddels volwassen en heeft geen spelletjes of boeken meer nodig. Alleen de zeldzame keer dat er Sio-montage te koop is, neem ik dat nog mee. Hij heeft een enorme collectie en hoewel hij er niet meer mee speelt, maakt het hem blij.

Ik zag laatst dat de tweedehands pocketloco inmiddels vierdehands bij een ander nichtje ligt.

We zijn een doorschuiffamilie en er zit steeds een paar jaar verschil tussen de kinderen. Dus gemakkelijk doorschuiven met Duplo, Lego, Knex, spelletjes etc.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb redelijk wat meubels 2e hands gekocht en heb nog steeds een deel keukengerei dat ik ooit in een kringloop kocht toen ik op kamers ging (20 jaar geleden).

Kleding koop ik niet 2e hands. Sommige accessoires wel.
Veel.
Van kleding tot meubels, speelgoed tot servies.
Jarenlang omdat het nodig was, maar ondertussen gewoonte, en zonde om iets wat nog goed is zomaar weg te doen.

Pas laatste jaren dat we ook 'zomaar' dingen nieuw kopen. Maar dan vooral specifieke dingen die ik niet naar wens kan vinden tweedehands.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meubels (soms). Onze prachtige eikenhouten visgraat eettafel bijvoorbeeld. :flirting:

Verder koop ik soms kleding via Vinted.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elektronica. Er zijn echt veel mensen die het nieuwste van het nieuwste kopen en gebruikte spullen voor een prikkie aanbieden.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles behalve stoffen banken en matrassen
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren Quote
Auto's

Kleding, schoenen, elektronica, accessoires, speelgoed. Het maakt me allemaal niet echt uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo min mogelijk, ik steun graag de middenstand na de moeilijke coronatijd.
al héél lang "op" dit forum.
alle kinderkleding, behalve de schoenen

kleding voor mezelf: half tweede hands, en half nieuw. Vooral dingen als sportkleding koop ik liever nieuw

Meubels bijna allemaal 2e hands, behalve matrassen.

ik zoek nu 2e hands keuken, maar los van kraan, oven en wasbak gaan we de rest van de apparatuur en de keukenkastjes toch nieuw kopen. Het rotte is dat dit vooral door gebrek aan energie/tijd is. Verbouwen, fulltime werken en kinderen - het is een uitdaging icm duurzaam shoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Auto's en voor de rest weinig. Af en toe iets via Vinted.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen auto’s eigenlijk.

Andersom proberen we gebruikte spullen wel een tweede leven te geven, maar dan worden deze weggegeven, niet verkocht. En dat is best veel: kinderwagens, kasten, banken, stapelbedden, (sport)kleding etc.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms een boek, kleding geef ik graag aan familie/vrienden weg.
Hier ook zo goed als alles in en om het huis 2de hands, behalve de bank, matras.
kleding voor de kinderen op vinted behalve de schoenen, eigen kleding ook vaak op vinted.

Ik hou van vintage, brocant en landelijk mix vanalles en heb best wat mooie pareltjes gescoord in de loop der jaren bij de kringloodsen, kofferbak verkopen en andere rommelmarkten.
Ik koop ook best wat via vinted, oude blikken, vazen en nog meer accesoires , dacht dat vinted alleen kleding was , maar er zitten ook daar wat mooie dingen tussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoggellia schreef:
19-09-2023 12:26
alle kinderkleding, behalve de schoenen

kleding voor mezelf: half tweede hands, en half nieuw. Vooral dingen als sportkleding koop ik liever nieuw

Meubels bijna allemaal 2e hands, behalve matrassen.

ik zoek nu 2e hands keuken, maar los van kraan, oven en wasbak gaan we de rest van de apparatuur en de keukenkastjes toch nieuw kopen. Het rotte is dat dit vooral door gebrek aan energie/tijd is. Verbouwen, fulltime werken en kinderen - het is een uitdaging icm duurzaam shoppen.
Ah, ik had graag het huis ingericht met mooie tweedehands meubels. Helaas was ik er toen minder mee bezig. Als tiener en toen ik op kamers ging kocht ik om financiële redenen tweedehands meubels. Ik had een prachtig dressoir met van dat groene glas in de deurtjes en oudroze kwasten aan de sleutels.
Mijn man is daar niet zo van, haha.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Niets.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal niets.
brrrr....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Auto's en soms kleding en boeken.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral boeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleding, boeken ( meer keuze dan in boekenwinkels wbt oude titels ) meubilair als het er nog goed uit ziet en uit een hondvrije omgeving komt. Als mijn huis affikt zijn het alleen maar oude spullen, scheelt weer in inboedelverzekering ;-D
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Best veel. Kleding, boeken, sieraden, knutselspullen (ponsen/papier/pennen enz), bloempotten, meubels, beeldjes, pestjes/hoedjes, feestartikelen, mokken, (degene die ik zoek zijn niet meer leverbaar) tassen, enz.
Schoenen alleen als ze nog nieuw zijn en dingen als ondergoed en bikini enzo koop ik niet tweedehands hoe mooi het er ook uit ziet. Ook verzorgingsproducten koop ik niet nieuw, soms zie je echt zalf of shampoo gewoon al gebruikt staan dat vind ik wel vreemd. Ik zou dat sowieso niet inleveren bij de kringloop en al helemaal niet neerzetten.
Tweedehands e-bike zou ik ook niet doen te veel kans dat er van alles mis mee is wat je niet ziet. Auto wel maar niet meer bij een particulier maar wel bij een betrouwbare (bovag) garage.

Laatst was de radiowekker van mijn man kapot en zei hij ineens: Naar welk van jouw kringlopen denk je dat ze een andere hebben? Hele mooie gevonden voor 2.50. Ik was wel verbaasd mijn man komt er eigenlijk nooit mee en nu vond hij nieuw kopen toch wel zonde. Tja das ook wel zo ik zei ook dat hij niet zozeer een radiowekker nodig had maar meer gewoon een duidelijke klok voor de nacht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop eigenlijk altijd al een heel groot deel tweedehands. Ooit omdat ik een klein inkomen had, maar inmiddels kan ik makkelijk nieuw betalen maar ik vertik het. Im heb het altijd al stom gevonden hoe veel er word weggegooid. Als je bij mij in de buurt kijkt bij het wekelijkse grofvuil, dan kan je daar so je hele huisraad vandaan halen. Ik haal daar ook regelmatig iets weg dat ik dan weer opknap.

Al mijn meubels zijn tweedehands of zelfgemaakt. Mijn keuken is een tweedehands keuken die ik zelf op maat heb gemaakt en aangepast. In totaal heeft mijn keuken me 350 gekost inclninbouwapparatuur en t is een (vind ik zelf) mooie hoekkeuken.

Kleding koop ik 80.procent tweedehands, als ik iets nodig heb ga ik naar de kringloop hier in de buurt die heeft heeeel veel kleding en ik vind altijd wel wat leuks.
Wat ik wel nieuw koop zijn ondergoed, sokken, schoenen en leggings.

Mijj wasmachine is ook tweedehands. Een bijna nieuwe voor 100 euro gekocht omdat er een barst in het bovenblad zat, maar hij staat bij mij onder een werkblad dus dat zie je niet.

Ik ben om me heen aan t kijken in mijn huis en aan t bedenken wat ik nieuw heb gekocht maar het is niet veel eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
BriannaF schreef:
19-09-2023 12:22
Alles behalve stoffen banken en matrassen
Ja die zal ik ook niet zo snel meer tweedehands kopen. Maar die van mij heb ik van een vriendij overgenomen die ging verhuizen en hij pastte niet in haar nieuwe huis en ik vond dat altijd al een mooie bank. En ik weet dat zij supernetjes is op alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken (of ik haal ze bij de bieb) en soms wat bijzonder servies of bestek.

Ik ben best trots op mijzelf dat ik dit doe (ook al heb ik die spullen niet nodig en zou ik ze niet moeten kopen) niet vanwege het geld maar omdat ik smetvrees heb. Boeken lenen van de bieb was in het begin ook wel een dingetje voor mij.

Schoenen zou ik niet zo gauw kopen, de verkoper zou maar kalknagels hebben of nog wat huidschilfers in de schoen, brrrr, dat vind ik gewoon vies. Schoenen kun je nu eenmaal niet wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop best wel veel 2dehands, ik hou van kringlopen.

Wat ik zoal 2de hands heb: Kleding, schoenen, boeken, dvd's, cd's, decoratie artikelen, bordspellen, keuken dingen zoals bakblik (als het in nieuwstaat is en makkelijk schoon te maken), koektrommel, tassen, servies.

Wat ik echter echt niet 2de hands zou kopen is ondergoed en sokken tenzij nieuw in verpakking. En dingen als knoflookpers, ananasboor, aardappelschilmesjes en dat soort.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven