Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2922 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
tonkje schreef:
29-05-2025 18:12
Dat het verbeterde chips zijn of zo. Ik geloof er 0,0 van. Dat zetten ze altijd groot op de verpakking, maar niets daarvan.
Ik vind dat altijd misleidend. Zelf geloof ik daar ook niets van.
Je pense donc je suis
Ik koop altijd de AH eigen merk ribbel chips. €1,39 voor 250 gram. (is in 3 jaar ook van €0,99 verhoogd naar €1,39)
Die smaken tenminste nog lekker zout/gekruid. Die van lays smaken voor geen meter meer sinds het zoutgehalte flink verlaagd is.
Een klef saucijzenbroodje bij intratuin, 3,50-Euro.

Bi-zar!
What have we done....
Limonadesiroop, 3,49 Raak. Vandaag bij mijn appie hadden ze alleen 0% suiker, en de Karvan Cevitam was 2 voor 1, dus die genomen. Wel minder lekker/sterk. Maar goed, als het doel is mij minder suiker te laten drinken dan werkt dat dus. Is het enige dat ik wel eens drink, verder geen fris.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lebow schreef:
31-05-2025 18:02
Limonadesiroop, 3,49 Raak. Vandaag bij mijn appie hadden ze alleen 0% suiker, en de Karvan Cevitam was 2 voor 1, dus die genomen. Wel minder lekker/sterk. Maar goed, als het doel is mij minder suiker te laten drinken dan werkt dat dus. Is het enige dat ik wel eens drink, verder geen fris.
Wow, dat was juist altijd een van de goedkopere opties. Bizar.
Star⁴ schreef:
31-05-2025 18:06
Ja hè, en lekker! Dec 2023 was ie nog € 2,19. Bijna 60% duurder.
AH eigen merk is even duur nu, zie ik net.
Lebow schreef:
31-05-2025 18:29
Ja hè, en lekker! Dec 2023 was ie nog € 2,19. Bijna 60% duurder.
AH eigen merk is even duur nu, zie ik net.
Mijn fles Slimpie, minder inhoud, zelfde prijs als Raak zie ik nu.
Die ken ik niet! Ik vind de paupersiroop ook prima (€ 1,99) maar die blieven de kinderen niet. Op zich ook prima natuurlijk ;-D
Bij geen eerdere toestanden kom ik volgend jaar een week naar Nederland. Ik geloof dat ik een hartverzakking ga krijgen. Alleen van een hapje en drankje buiten de deur. Wat een prijzen.
Van siroop koop ik die van Taksi vaak. Die zijn 2.99 voor 0.75 cl en vanaf maandag 1+1. Je hebt echt maar heel erg weinig nodig per keer omdat het zo zoet is ;-D
Star⁴ schreef:
31-05-2025 18:06
Ja die waren toch nooit zo duur? heb ze al een eeuwigheid niet gekocht. Al moet ik zeggen dat Roosvicee ook tegenwoordig prijzig is, net zoals het eigen merk.
Voor iedereen een groene tuin
tonkje schreef:
Dat het verbeterde chips zijn of zo. Ik geloof er 0,0 van. Dat zetten ze altijd groot op de verpakking, maar niets daarvan.
Beter voor de fabrikant ;)
Djessy schreef:
29-05-2025 10:59
Het gaat niet om de verpakking maar om de prijs. Dat scheelt nogal.
dat maakt niets uit. mensen piepen nu even en laden volgende keer met de boodschappen alles gewoon weer in.
En doooooor!
Redhead70 schreef:
31-05-2025 19:05
Bij geen eerdere toestanden kom ik volgend jaar een week naar Nederland. Ik geloof dat ik een hartverzakking ga krijgen. Alleen van een hapje en drankje buiten de deur. Wat een prijzen.
dat verwacht ik wel ja. gisteren weer het besef gekregen dat de gewone horeca echt bizar duur is.
"vroeger" was het verschil tussen de gewone horeca en de horeca op parken/in musea enorm. maar dat deed je omdat je een dagje uit was.

Gisteren in het openluchtmuseum viel het ons juist op dat er weinig tot geen prijsverschil meer was. en als ik 4.10 voor een kop thee betaal is dat niet omdat de parken zoveel goedkoper zijn geworden, maar omdat de gewone horeca dus opgeschoven is naar park/evenementenprijzen
En doooooor!
Marnat schreef:
31-05-2025 17:03
Ik koop altijd de AH eigen merk ribbel chips. €1,39 voor 250 gram. (is in 3 jaar ook van €0,99 verhoogd naar €1,39)
Die smaken tenminste nog lekker zout/gekruid. Die van lays smaken voor geen meter meer sinds het zoutgehalte flink verlaagd is.
Ik heb nu een paar keer de chips van de Aldi gehaald, daar zit meer smaak aan dan die van de AH/Lays.

Ik had laatst een fles raak en het viel mij idd op dat hij heel duur is geworden. Ik dronk altijd Karvan Cevitam, maar sinds ze overgegaan zijn naar die veel kleinere flessen voor dezelfde hoge prijs, haal ik die niet meer. Maar daarvan vond ik bijna alle smaken lekker, maar van andere merken niet. Eigen merk AH vind ik niet lekker en vooral de 0%-versie vond ik niets. Die fles heb ik na 2 drankjes weggegeven. De gewone Raak Tropical vind ik nog wel lekker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
tonkje schreef:
Die chips in doos zijn lastig om te openen. Misschien goed voor ouders met kleine kinderen.

Maar tot 31 december 2025 is er wel een cashback actie.

Ik heb een doos Lays Max gekocht en ik vond het niet eens lekker… Wel dus gratis
broadway schreef:
02-06-2025 07:38
dat maakt niets uit. mensen piepen nu even en laden volgende keer met de boodschappen alles gewoon weer in.
Ik vroeg me gisteren in de AH nog af hoe de (bijna) kant en klare pizza’s, quiches en salades zo goed verkopen.

8 euro voor een quiche is bijvoorbeeld idioot.

Al vermoed ik dat een quiche in de horeca die je niet meer zelf hoeft te bakken duurder is.
LindaZe schreef:
03-06-2025 12:33
8 euro voor een quiche is bijvoorbeeld idioot.
Welke is dat dan? Ik zie ze alleen voor € 3,99 liggen. Kwaliteit is helaas bagger.
GroenTuintje schreef:
31-05-2025 19:47
Ja die waren toch nooit zo duur? heb ze al een eeuwigheid niet gekocht. Al moet ik zeggen dat Roosvicee ook tegenwoordig prijzig is, net zoals het eigen merk.
Ik drink al jaren Raak limonadesiroop. 2 a 3 jaar geleden betaalde ik bij Picnic 1, 54 voor een fles, nu 3, 29 @(
...
Djessy schreef:
03-06-2025 15:40
Ik drink al jaren Raak limonadesiroop. 2 a 3 jaar geleden betaalde ik bij Picnic 1, 54 voor een fles, nu 3, 29 @(
Oja die zijn ook duur opeens :(
margreetder schreef:
03-06-2025 14:17
Welke is dat dan? Ik zie ze alleen voor € 3,99 liggen. Kwaliteit is helaas bagger.
Ik vind die dingen ook nooit te eten
Djessy schreef:
03-06-2025 15:40
Is de limonadetaks je ontgaan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven