Geld & Recht alle pijlers

wat vinden jullie?

19-01-2013 07:55 148 berichten
-
quote:eekhoorntje92 schreef op 19 januari 2013 @ 09:44:

Mijn ouders wonen 3 uur van mij vandaan. Mijn ouders zeggen: DOE HET NIET.

Ik heb alleen deze pagina met je OP en reacties gelezen. Ik heb nog niet alle pagina's van je topic gelezen.

Ik denk dat je ouders gelijk hebben. Ben alleen nieuwsgierig welke argumenten jouw ouders hebben. Nogmaals ik denk dat de Viva dames en jouw ouders gelijk hebben dat je dit soort constructies NIET moet willen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
[quote]reizende schreef op 19 januari 2013 @ 09:51:

Ja, hoor, dan krijgt hij ze weer terug.

Ze zou het gat kunnen opvullen wat er valt als die vriend z'n toeslagen mist. Zeg maar dat ze dát geld aan die vriend geeft, en niet meer aan jullie. Dan merkt ze het ook niet zo in haar beurs.[/quote]

Dit vind ik een heel goed argument, als zij oprecht en met deze ( toeslag vriend) arumenten zich bij jullie wilde inschrijven kan ze niet anders dan instemmen!
Nog een tip voor het gesprek: zeg niets direct negatiefs over schoonmoeder. Houdt het zakelijk en positief. Maak een lijstje met kosten, en laat goed blijken dat inschrijving/ intrekken van schoonmoeder zonder inschrijving lang niet zo goed is voor haar portemonnee als zij denkt.

Of zij al dan niet bij haar vriend intrekt is niet jouw probleem dus daar hoef jij geen oplossing voor te verzinnen.
Wij zijn allebei 20.
Ik heb alle belangrijke dingen op papier gezet. Ze zei ook tegen ons: jullie kunnen het samen toch niet betalen, ik heb ook liever dat jullie wat sparen....

Als ik er aan terug denk klopt er niks van...ze bedoeld het misschien goed. maar het klopt gewoon niet. Denk wel dat er een hele erge ruzie van gaat komen, daarom ga ik liever geen discussies met haar aan. Maar dit moet..en dit kan gewoon niet. Ik zie het nu echt in
Ik hoop dat je vriend en jij eruit komen
Je schoonmoeder is geen weldoener,ze heeft geen keus. ze heeft anders niets, geen geld, geen woning geen stabiele relatie...daarom dringt ze ook zo door. Ik zou haar lekker laten gaan. Ze woont immers nog ergens, en als jullie nee zeggen zal ze vast blijven zitten waar ze nu zit. Indien haar huidige vriend haar niet de deur heeft gewezen.

Maar dan nog kots ik op de fraude die ze voornemens is. Ze is verdomme aan het teren om belastinggeld he...
Waarom betaalt je schoonmoeder een beetje van jullie huur?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als ze nu in de bijstand zit, heeft ze dan een gezinsuitkering met de huidige vriend? Of klopt daar ook al iets niet?
Ik zal je vertellen..ik weet niet wat die allemaal uitspookt. Heb echt geeen idee. Ik heb eens gehoord van 900 pm?? Ik kan er geen zinnig antwoord op geven. Ik heb uitgerekend net...dat als wij ALLES zelfbetalen..wij ongeveer 700 euro overhouden voor eten, benzine en andere nodige dingen. Halen wij dat??
Jullie verhuizen naar een groter appartement, kunnen jullie dat ook betalen zonder steun van (schoon) moeder? Of houdt ze op die manier altijd een flinke vinger in de pap en kan ze daarom dingen (inschrijving) eisen 'want voort wat hoort wat'?

En wat als ze haar uitkering kwijtraakt vanwege, ik noem maar wat, fraude ofzo, dan moeten jullie je huis uit omdat jullie het zelf niet kunnen betalen? En tot jullie het huis uit worden gezet komt ze 'gezellig' bij jullie wonen, want geen geld en geen onderkomen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
We kunnen het wel betalen. Het is maar 100 euro meer dan wat we nu betalen. We houden van 700 euro over voor eten, benzine en benodigdheden. Mijn ouders helpen ons ook in nood. Denken jullie dat dat te doen is? Ik denk persoonlijk van wel, ookal is het op de tanden bijten en op de kleintjes letten
Het is voor jullie ook tijd zelfstandig te worden.
quote:verhuisd schreef op 19 januari 2013 @ 09:56:

Maak een lijstje met kosten, en laat goed blijken dat inschrijving/ intrekken van schoonmoeder zonder inschrijving lang niet zo goed is voor haar portemonnee als zij denkt.

Dit is een goede tip. Laat de feiten voor zich spreken, en zorg dat je met een waterdicht kostenplaatje komt.

Laat schoonma zich daar niet door overtuigen, dan weet je zeker dat ze een andere agenda heeft.
quote:eekhoorntje92 schreef op 19 januari 2013 @ 10:17:

Ik heb uitgerekend net...dat als wij ALLES zelfbetalen..wij ongeveer 700 euro overhouden voor eten, benzine en andere nodige dingen. Halen wij dat??

Verzekeringen en gemeentelijke belastingen al meegerekend? En 'benzine' is natuurlijk een ruim begrip. Moet je iedere dag voor je werk 100 km rijden of is het om 1x per week grote boodschappen bij de supermarkt te doen?

En hoe ziet jullie toekomst er uit, jullie zijn allebei 20, zit het er in dat jullie inkomen de komende tijd gaat stijgen (betere baan, studie afgerond oid).
Wat zou ze extra moeten betalen bij die vriend ongeveer? gaat toch niet om honderden euro's.
quote:eekhoorntje92 schreef op 19 januari 2013 @ 10:28:

Wat zou ze extra moeten betalen bij die vriend ongeveer? gaat toch niet om honderden euro's.

Eten, drinken, energie, gas, water, gemeentelijke belastingen (meerpersoonshuishouden), deel van de huur/hypotheek(rente), verzekeringen, gezamenlijke vakanties/uitjes.

Loopt al snel op.
Wij krijgen kilometer vergoeding. en mijn vriend gaat binnenkort meer verdienen en ik zit te regelen dat ik een vast contract krijg. zo niet, ga ik opleiding volgen, bbl. En misschien krijgen we huurtoeslag, moet ik nog uitzoeken
Huurtoeslag krijg je volgens mij niet bij een huur boven de (ongeveer) 650,- en als jullie beide inkomen hebben heb je er waarschijnlijk ook geen recht op.
Ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Buiten dat hoeft ze niet bij ons ingeschreven staan,maar kan ze ons wel helpen ik nood(dat zegt ze)
quote:eekhoorntje92 schreef op 19 januari 2013 @ 10:36:

Ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Buiten dat hoeft ze niet bij ons ingeschreven staan,maar kan ze ons wel helpen ik nood(dat zegt ze)

Tuurlijk gaat het lukken.

Toen ik de OP las, moest ik denken aan 3 dingen.

Zorg dat je financieel onafhankelijk van haar wordt. Fraude plegen is niet goed te praten. En stel zij staat bij jullie ingeschreven en zij zou schulden maken, dat worden jullie spullen uit huis gehaald als zij haar schulden niet kan betalen. Die gedachte gaat wel heel ver maar je weet maar nooit.

Wanneer heb je dat gesprek met je schoonmoeder?
Never give up hope.
Ik heb trouwens mijn OP verwijderd ,wegens herkenning.

Het gesprek weet ik nog niet precies,denk dat ze volgende week weer komt. Eerst straks met viendlief praten,die is nu aan het werk. Hij weet niet wat ik nu allemaal weet hihi
Zal ik jullie op de hoogte houden??? hihihi
Geloof dat de grens op huurtoeslag ¤ 664,= is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven