wat zouden jullie doen?
donderdag 30 december 2010 om 11:23
Door een forse onverwachte financiele tegenslag zie ik dat er deze maand niet genoeg geld op onze priverekening staat en dat de huur de 5e januari dus niet afgeschreven kan worden . Dit is me echt nog nooit gebeurd. Onze reserves zijn momenteel ook helemaal op.
Nu is mijn vraag: wat zouden jullie doen?
Ik kan de huur op de 15e van januari overboeken, want dan komt er geld binnen.
Wat doe ik?
1. Ik bel de woningbouwvereniging nu en vraag of ik het de 15e mag overmaken, dus 10 dagen later dan normaal
2. ik wacht tot de 5e en bel dan dat ik zie dat de boeking er niet af is gegaan, omdat mijn saldo ontoereikend was en bied aan om het alsnog de 15e te voldoen.
Ik twijfel over optie 1, stel je voor dat ze weigeren? Dan is optie 2 handiger.
Graag advies.
Nu is mijn vraag: wat zouden jullie doen?
Ik kan de huur op de 15e van januari overboeken, want dan komt er geld binnen.
Wat doe ik?
1. Ik bel de woningbouwvereniging nu en vraag of ik het de 15e mag overmaken, dus 10 dagen later dan normaal
2. ik wacht tot de 5e en bel dan dat ik zie dat de boeking er niet af is gegaan, omdat mijn saldo ontoereikend was en bied aan om het alsnog de 15e te voldoen.
Ik twijfel over optie 1, stel je voor dat ze weigeren? Dan is optie 2 handiger.
Graag advies.
donderdag 30 december 2010 om 11:24
Ik zou open kaart spelen. In de folder die ik regelmatig krijg van mijn verhuurder, staat ook dat ze best bereid zijn om mensen met (tijdelijke) problemen te helpen, maar dat ze het niet op het laatste moment aan moeten laten komen.
Is geld lenen van een familielid/vriend geen optie voor die 10 dagen?
Is geld lenen van een familielid/vriend geen optie voor die 10 dagen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 30 december 2010 om 11:30
Optie 1. Open kaart spelen. Samen tot een oplossing komen is mogelijk. En vooral aangeven dat het geen structureel probleem is/gaat worden.
Heb zelf tijdens studie een bijbaan gehad bij incassobureau (wel wat anders weet ik maar toch veel aan de telefoon met dit soort situaties) En je weet het gewoon wanneer er gelogen wordt. Je bent altijd een goede huurder geweest en dat imago behouden is belangrijk.
Heb zelf tijdens studie een bijbaan gehad bij incassobureau (wel wat anders weet ik maar toch veel aan de telefoon met dit soort situaties) En je weet het gewoon wanneer er gelogen wordt. Je bent altijd een goede huurder geweest en dat imago behouden is belangrijk.
donderdag 30 december 2010 om 11:32
Himalaya dat wil ik eigenlijk niet doen, dat zal ik pas moeten doen als we bijvoorbeeld echt geen boodschappen meer kunnen doen ofzo. Ik baal er zo verschrikkelijk van dat we zo in de problemen zitten nu, probeer al van alles, spulletjes verkopen op Marktplaats enzo, maar ja, dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
En denk nou niet dat we mensen zijn die onverantwoordelijk geld over de balk hebben gegooid. Ik ben een verwoed consuminderaar, het houdt me op dit moment dag en nacht bezig.
En denk nou niet dat we mensen zijn die onverantwoordelijk geld over de balk hebben gegooid. Ik ben een verwoed consuminderaar, het houdt me op dit moment dag en nacht bezig.
donderdag 30 december 2010 om 11:33
Even bellen, situatie uitleggen Je zegt dat je hetd e 15e kan overmaken, 10 dagen te laat. vlgende maand huur gewoon op tijd betalen, niets aan de hand.
en tip van de dag ( maar die had je waarschijnlijk ook wel bedacht ) : zorg dat je zeker 1a 2 maanden huur op je spaarrekening hebt staan.
heb ik zelf ook niet, maar daar ga ik komend jaar wel voor zorgen.
en tip van de dag ( maar die had je waarschijnlijk ook wel bedacht ) : zorg dat je zeker 1a 2 maanden huur op je spaarrekening hebt staan.
heb ik zelf ook niet, maar daar ga ik komend jaar wel voor zorgen.
donderdag 30 december 2010 om 11:34
quote:lila01 schreef op 30 december 2010 @ 11:32:
Speelt er nog de schaamte, ik schaam me dood als ik bel met dit verhaal.
ach wel nee, schaamte is niet nodig.
iedereen overkomt dit soort situaties wel eens. Bij mij werd ik deze maand verrast door de premie voor komend jaar voor de auto ( ik betaal per jaar ).
ach wel nee, schaamte is niet nodig.
iedereen overkomt dit soort situaties wel eens. Bij mij werd ik deze maand verrast door de premie voor komend jaar voor de auto ( ik betaal per jaar ).

donderdag 30 december 2010 om 11:35
Lila, gewoon bellen. Als je de 15e wel kunt betalen, denk ik niet dat je woningbouw het een probleem vindt om een paar dagen te wachten.
Heb je het probleem volgende maand niet weer of verwacht je dan ook problemen?
Het is sowieso goed dat je verhuurder ervan weet en weet dat jij echt naar een oplossing zoekt. Je bent de eerste niet en je zult ook de laatste niet zijn, dus hup, bellen!
, want geldsores suck!
Heb je het probleem volgende maand niet weer of verwacht je dan ook problemen?
Het is sowieso goed dat je verhuurder ervan weet en weet dat jij echt naar een oplossing zoekt. Je bent de eerste niet en je zult ook de laatste niet zijn, dus hup, bellen!
, want geldsores suck!
donderdag 30 december 2010 om 11:37
Hoe is het gekomen?
Ex-vrouw van mijn man heeft een deurwaarder op ons afgestuurd, er was iets foutgegaan met de alimentatiebetalingen en in plaats van gewoon communiceren heeft ze deze stap genomen. Fout rechtgetrokken, maar wel 350 euro incassokosten erbij. O.k. en toen weer gewoon verder, dacht ik, heb ik in alle stress de alimentatie dubbel overgemaakt. En reken maar niet dat die dame dat terugboekt.
Dus verrekenen we het zelf maar en betalen in februari, want dat heeft ze nu al gehad, Maar ja, dat geld zijn we dus nu kwijt en we zaten al zo krap, ook al door die extra kosten....
Ex-vrouw van mijn man heeft een deurwaarder op ons afgestuurd, er was iets foutgegaan met de alimentatiebetalingen en in plaats van gewoon communiceren heeft ze deze stap genomen. Fout rechtgetrokken, maar wel 350 euro incassokosten erbij. O.k. en toen weer gewoon verder, dacht ik, heb ik in alle stress de alimentatie dubbel overgemaakt. En reken maar niet dat die dame dat terugboekt.
Dus verrekenen we het zelf maar en betalen in februari, want dat heeft ze nu al gehad, Maar ja, dat geld zijn we dus nu kwijt en we zaten al zo krap, ook al door die extra kosten....
donderdag 30 december 2010 om 11:38
quote:nike schreef op 30 december 2010 @ 11:37:
Ik zou optie 1 doen. En je niet schamen, je kent die mensen toch niet? Daar werken ook maar gewoon mensen. Tenzij je één of andere chagrijn aan de lijn krijgt, lijkt me niet dat ze een probleem van maken.
Nee hoor, het zijn hele aardige mensen. Maar we wonen hier pas sinds augustus en ik wil niet nu al bekend staan als slechte klant.
Overigens kunnen we de volgende maand gewoon betalen.
Ik zou optie 1 doen. En je niet schamen, je kent die mensen toch niet? Daar werken ook maar gewoon mensen. Tenzij je één of andere chagrijn aan de lijn krijgt, lijkt me niet dat ze een probleem van maken.
Nee hoor, het zijn hele aardige mensen. Maar we wonen hier pas sinds augustus en ik wil niet nu al bekend staan als slechte klant.
Overigens kunnen we de volgende maand gewoon betalen.
donderdag 30 december 2010 om 11:39
quote:lila01 schreef op 30 december 2010 @ 11:32:
Dat kan ik me voorstellen hoor
Maar besef wel dat je gewoon een zakelijke relatie hebt met de verhuurder. En dat daar ook mensen werken die best begrip hebben voor dergelijke situaties. En écht, ze hebben liever dat je het (pro-actief) vooraf aangeeft en samen naar een oplossing zoekt, dan dat je (bewust) een betalingsachterstand gaat creëren, terwijl je dit vooraf al wist.
Dat kan ik me voorstellen hoor
Maar besef wel dat je gewoon een zakelijke relatie hebt met de verhuurder. En dat daar ook mensen werken die best begrip hebben voor dergelijke situaties. En écht, ze hebben liever dat je het (pro-actief) vooraf aangeeft en samen naar een oplossing zoekt, dan dat je (bewust) een betalingsachterstand gaat creëren, terwijl je dit vooraf al wist.

donderdag 30 december 2010 om 11:40
Dan is je verhaal toch simpel Lila? Uitleggen dat je per ongeluk 2x ali hebt overgemaakt en de verhouding dusdanig is dat ex van man niet terugboekt.
Het is geen structureel probleem, dus de komende maanden verwacht je geen moeilijkheden. Het zouden wel heel erg vreemde mensen zijn als ze daar eenmalig geen begrip voor zouden hebben.
Het is geen structureel probleem, dus de komende maanden verwacht je geen moeilijkheden. Het zouden wel heel erg vreemde mensen zijn als ze daar eenmalig geen begrip voor zouden hebben.

donderdag 30 december 2010 om 11:42

donderdag 30 december 2010 om 11:47
Je kunt in ieder geval de alimentatie die je in februari nu niet hoeft te betalen direct op jullie spaarrekening zetten. Dan heb je alvast een begin.
En ik weet niet hoe het bij jullie is, maar de gemeentelijke belastingen hoef je hier pas vanaf mei te betalen, dus dat geld hou je de eerste maanden van het jaar ook "over".
En ik weet niet hoe het bij jullie is, maar de gemeentelijke belastingen hoef je hier pas vanaf mei te betalen, dus dat geld hou je de eerste maanden van het jaar ook "over".
donderdag 30 december 2010 om 11:49
quote:lila01 schreef op 30 december 2010 @ 11:44:
Ik heb gebeld!
Kreeg een aardige jongeman aan de tel. en hij zou het doorgeven aan de financiele afd. Geen enkel probleem.
Zie je wel! Er werken ook gewoon ménsen hoor
Succes met het opbouwen van je buffer. Ken je dit topic al:
We vrekken hier verder !
Daar staan ook veel nuttige besparingstips (en ook wel wat onzinnige )
Ik heb gebeld!
Kreeg een aardige jongeman aan de tel. en hij zou het doorgeven aan de financiele afd. Geen enkel probleem.
Zie je wel! Er werken ook gewoon ménsen hoor
Succes met het opbouwen van je buffer. Ken je dit topic al:
We vrekken hier verder !

Daar staan ook veel nuttige besparingstips (en ook wel wat onzinnige )