Geld & Recht alle pijlers

Waterschade en verzekering - advies?

15-12-2012 17:59 14 berichten
De situatie, wij wonen in een bovenwoning. Vriend is net in bad geweest en er loopt nu precies onder het bad water de centrale hal in. De kans dat het uit de buurt van het bad komt lijkt groot.

We willen (moeten) het bad eruit slopen (netjes gaat niet, tegels zitten vast) om bij de leidingen te komen en de lekkage te kunnen maken.

Ik zou dit graag met de verzekering bespreken voordat we aan de slag gaan, maar daar kan ik maandag pas terecht.

Iemand hier verstand van zekeringen? We maken nu foto's van hoe de badkamer en de lekkage in de hal eruit ziet. We willen uiterlijk morgen dat bad eruit hebben, maar dat gaat dus de nodige schade opleveren. Wat zouden jullie doen? Wachten tot maandag (en de badkamer niet gebruiken) of wel aan de slag gaan?

Ik denk nu, dat bad moet er hoe dan ook uit anders kunnen we niet bij het probleem. Of ik nu tot maandag wacht op niet. Maar ik ben een beetje bang dat ik het dan niet volgens de regels doe en dus problemen krijg met de verzekering.

In de papieren van de verzekeraar kan ik het niet vinden.
Waar ben je verzekerd?

Hebben ze geen schadenummer wat in het weekend gebeld kan worden?
Ik zit bij FBTO. Ze hebben een noodnummer en dat heb ik uiteraard al gebeld. Ze geven aan: we kunnen iemand langs laten komen, maar ik weet niet of dat gedekt wordt en ook niet wat het kost. Dus ja, dat vind ik ook niet echt een oplossing.
Waarom MOET dat bad er persé NU uit? Zoek maandag gewoon alles even uit en ga daarna verder kijken. Ook als je het bad morgen hebt gesloopt kun je niet meteen de badkamer weer gebruiken.
Maar wat gaf FBTO dan aan wat je het beste kunt doen?
Er loopt ook electra in het plafond, dus het lijkt me niet handig om er mee te wachten. Vandaar dat ik liever niet wacht.
Als jij het bad niet gebruikt dan lekt er toch ook geen water meer?
quote:Biebeliee schreef op 15 december 2012 @ 18:07:

Maar wat gaf FBTO dan aan wat je het beste kunt doen?Ze bleven maar zeggen 'de keuze is aan u'. Of we kunnen iemand laten komen, of u wacht tot maandag of u gaat gelijk aan de slag. Wij kunnen niets vertellen over de dekking'. Dit is volgens mij ook niet echt FBTO, maar een soort weekend helpdesk.
Nouja. Hoe erg is het als je geen geld van de verzekering krijgt?

Het lek moet nu dicht dus en breken moet je sowieso.

Alles fotograferen stap voor stap en op hoop van zegen..
Als de verzekeraar niets betaalt, dan moet ik het uiteraard toch ook oplossen. Ik word alleen altijd een beetje paniekerig van dit soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Als het om bedragen van meer dan 500 euro gaat (maar pin mij niet vast op het exacte bedrag) dan moet er eerst een expert komen kijken voordat je mag gaan repareren.

Nu gaan breken levert het risico op dat je niets vergoed krijgt.
Wij hebben ooit een lek gehad in het weekend.

Wij hebben de schade gemeld en mochten gelijk iemand laten komen. Alles werd vergoed en er is nooit iemand van de verzekering komen kijken. Wel hebben we veel papieren in moeten vullen.

Dit was echter bij een andere verzekeraar dan die van TO.
Je kan toch gewoon zorgen dat de lekkage stopt? Of het water afsluiten (en de komende 36 uur alleen aanzetten als je het nodig hebt) of het bad leegmaken (niet via de reguliere afvoer, maar dmv een tuinslang of emmertjes).
Misschien ook een beetje naïef van mij, maar ik dacht dat je een verzekeraar altijd kon bellen. We gaan het bad uiteraard niet gebruiken voordat het is opgelost. Het bad is gelukkig al leeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven