Welke spaarrekening?
donderdag 30 december 2010 om 21:32
Ik kan wel even wat advies gebruiken want ik zie door alle spaarrekeningen niet meer zo goed de verschillen.
Ik wil een andere spaarrekening. Spaar nu bij de ING en de rente is daar 1,5 procent. Stukken lager dan bij vele andere. Ik heb wat vergelijkingssites gevonden en bekeken, maar wil graag nog wat persoonlijke ervaringen met spaarrekeningen horen.
Ik heb een paar eisen/wensen:
-bankieren en bij voorkeur ook openen via internet
-geen minimale inleg of verplichte groei
-vrij opneembaar en bij opname ook snel beschikbaar
-te koppelen aan een ING rekening, dus dat ik kan overschrijven van de spaar- naar de betaalrekening
-veilig!
Wat voor spaarrekening hebben jullie en hoe bevalt die?
Ik wil een andere spaarrekening. Spaar nu bij de ING en de rente is daar 1,5 procent. Stukken lager dan bij vele andere. Ik heb wat vergelijkingssites gevonden en bekeken, maar wil graag nog wat persoonlijke ervaringen met spaarrekeningen horen.
Ik heb een paar eisen/wensen:
-bankieren en bij voorkeur ook openen via internet
-geen minimale inleg of verplichte groei
-vrij opneembaar en bij opname ook snel beschikbaar
-te koppelen aan een ING rekening, dus dat ik kan overschrijven van de spaar- naar de betaalrekening
-veilig!
Wat voor spaarrekening hebben jullie en hoe bevalt die?
donderdag 30 december 2010 om 21:56

donderdag 30 december 2010 om 21:58
quote:viva1973 schreef op 30 december 2010 @ 21:35:
Rabobank InternetBonusSparen, tot 1,8% rente
Deze...
quote:Carmencita schreef op 30 december 2010 @ 21:49:
Moneyou.... is 2,2 (normaal) of 2,3 (kwartaalrente).
het is onderdeel van de abnamro en valt gewoon onder de garantiestelsels...en sinds kort ook deze.
Rabobank InternetBonusSparen, tot 1,8% rente
Deze...
quote:Carmencita schreef op 30 december 2010 @ 21:49:
Moneyou.... is 2,2 (normaal) of 2,3 (kwartaalrente).
het is onderdeel van de abnamro en valt gewoon onder de garantiestelsels...en sinds kort ook deze.
donderdag 30 december 2010 om 22:03
donderdag 30 december 2010 om 22:20
ik zit bij NIBC (prive), en MoneYou (zakelijk), allebei prima. Valt onder garantiestelsel ook.
NIBC is iets beter beveiligd, werkt met tancodes om over te maken etc, Moneyou is handig omdat je je spaarrekening onder kan verdelen in potjes voor van alles. Rentes lopen nagenoeg gelijk. Als je een deposito wil voor meerdere jaren zijn ze geloof ik ook gemiddeld (maar dat doe ik eigenlijk nooit, wil in 2011 of 2012 huis kopen)
NIBC is iets beter beveiligd, werkt met tancodes om over te maken etc, Moneyou is handig omdat je je spaarrekening onder kan verdelen in potjes voor van alles. Rentes lopen nagenoeg gelijk. Als je een deposito wil voor meerdere jaren zijn ze geloof ik ook gemiddeld (maar dat doe ik eigenlijk nooit, wil in 2011 of 2012 huis kopen)
donderdag 30 december 2010 om 22:36
Heb je trouwens een gewone internetspaarrekening van ING of een toprekening van ING? Die heeft een iets hogere rente, ik meen nu 2,1%. Je moet even zoeken op de website maar dan kan je hem openen met dezelfde flexibele voorwaarden als ik me niet vergis. Ik ben een tijd geleden overgestapt na een tip van een familielid, ING stuurt voor vaste klanten namelijk niet vanzelf info over die voordeliger variant!
donderdag 30 december 2010 om 22:41
Aegon Eigen stijl: http://www.aegonbank.nl/sparen/internetsparen/
donderdag 30 december 2010 om 22:43
donderdag 30 december 2010 om 23:11
donderdag 30 december 2010 om 23:12
quote:Haley schreef op 30 december 2010 @ 23:00:
Het ontloopt elkaar eigenlijk niet echt hè. Alles hangt rond de 2%. Bizar laag. Nog knappe koppen hier die in begrijpelijke taal kunnen uitleggen waarom dat percentage momenteel zo laag is?Heeft met vraag en aanbod te maken. Rente is de prijs die de bank betaald om geld van spaarders in beheer te krijgen. Op dit moment is er blijkbaar veel aanbod van spaargeld en relatief weinig vraag van banken naar spaargeld (wat zij vervolgens verder beleggen). Daardoor is de rente laag, zal van zelf weer een keer hoger worden
.
Het ontloopt elkaar eigenlijk niet echt hè. Alles hangt rond de 2%. Bizar laag. Nog knappe koppen hier die in begrijpelijke taal kunnen uitleggen waarom dat percentage momenteel zo laag is?Heeft met vraag en aanbod te maken. Rente is de prijs die de bank betaald om geld van spaarders in beheer te krijgen. Op dit moment is er blijkbaar veel aanbod van spaargeld en relatief weinig vraag van banken naar spaargeld (wat zij vervolgens verder beleggen). Daardoor is de rente laag, zal van zelf weer een keer hoger worden