Geld & Recht alle pijlers

Wie aansprakelijk stellen

07-07-2010 20:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteren is mijn zoon met een aantal vrienden/vriendinnen bij iemand geweest om het WK te kijken. Voorafgaand hadden ze een barbeque. Bij degene waar dit georganiseerd was hebben ze ook een zwembad. Het gevolg, hij werd er in gegooid. Helaas had hij zijn mobiel en Ipod nog in zijn zak zitten. De Ipod nog maar een maand oud. Beide werken niet meer.

Wie moet ik nu aansprakelijk stellen. De vader van degene bij wie het georganiseerd is heb ik al gebeld en voelt zich niet schuldig en wil dat de kinderen het onderling oplossen, en voelt zich niet aansprakelijk. Daar heb ik dus problemen mee. Probeer een stel pubers maar geld over te laten maken.

Hoe kunnen we dit nu het beste oplossen. Iemand hier ervaring mee?
quote:Beauke wrote on 07 July 2010 @ 20:46:

[...]

Dan maak je er toch van dat die jongen met een speels duwtje erin terecht is gekomen, dat het niet expres is gebeurd?

Dat die jongen die duwde zelf struikelde en tegen hem aan viel waardoor hij in het water raakte enz, enz. Je kunt er wel een mooi verhaal van maken hoor.

Sjonge jonge, frauderen = nekschot, behalve waar het verzekeringen aangaat, hè? Goed advies, leermoment ook!

@ Evan: Ten eerste zal zoonlief moeten spuien, wil hij dat niet, dan regel je zelf ook niks, lijkt me. Maar ik las dat zijn spullen wel vergoed zouden worden zonder de verzekering eraan te pas te laten komen? Kijk dat eerst even aan...
Evan, er is een verschil tussen helpen en het overnemen. Als je mij had gebeld, had ik je ook afgescheept. Die knullen zijn 17/18 en leren nu dat een spelletje spelen bij een zwembad in de tuin wel eens vervelend af kan lopen.

Je zoon laat je notabene aan alle kanten merken eigenlijk niet geholpen te willen worden. Anders had hij meteen wel verteld aan mammie wie het had gedaan en jou met de schuldige laten bellen.

Knullen hebben aangeboden te betalen. Aangezien het hier om niet hele arme kindertjes gaat (zwembaden in de tuin), lijkt me dat dat wel goed gaat komen ook.
quote:Evan schreef op 07 juli 2010 @ 20:59:

Dat mensen hier zeggen dat hij het zelf maar op moet lossen vind ik nogal makkelijk. Zeker zelf geen puber in huis. En als moeder zijnde wil ik mijn kind gewoon helpen. En gewoon eerlijk.

Zoiets zelf oplossen lijkt me voor hem toch een beetje een probleem omdat ie niet weet waar hij moet beginnen. Je vrienden vragen te betalen (ook al hebben ze het aangeboden) is wat anders dan eisen dat ze betalen.Evan ik weet precies hoe je je voelt ik ben nl precies hetzelfde als jou,ook zo iemand die zoon moet helpen om problemen op te lossen.Mijn zoon is pas op zijn 22ste zelf zijn problemen aan het oplossen,maar ik let wel op.Ik moet wel want mijn zoon heeft een verstandelijke beperking en weet vaak niet hoe die iets moet oplossen dus dan moet ik hem helpen.Op school heb ik gehoord dat ik op afstand moest meekijken zeg maar,ik vond het in het begin heel moeilijk maar ik moet zeggen dat mijn zoon het redelijk doet.En sommige dingen lossen we samen op bv als die iets moet regelen per telefoon want dan begrijpt ie iets niet en dan neem ik het over.Mensen praten makkelijk soms maar het ligt ook aan de situatie van het kind.Je hebt kinderen die het wel kunnen en je hebt kinderen die het niet zo kunnen.
Ik zou dingen eerst maar eens een week laten drogen, grote kans dat ze het dan gewoon weer doen. Ik heb het zelf al een aantal keer meegemaakt. Dan hoeft er niet eens wat betaald te worden.
quote:Evan schreef op 07 juli 2010 @ 20:59:

Dat mensen hier zeggen dat hij het zelf maar op moet lossen vind ik nogal makkelijk. Zeker zelf geen puber in huis. En als moeder zijnde wil ik mijn kind gewoon helpen. En gewoon eerlijk.

Zoiets zelf oplossen lijkt me voor hem toch een beetje een probleem omdat ie niet weet waar hij moet beginnen. Je vrienden vragen te betalen (ook al hebben ze het aangeboden) is wat anders dan eisen dat ze betalen.Puber? Een achttienjarige noem je toch geen puber meer? Ik woonde op die leeftijd op mezelf en had een eigen zaak, tweede zaak in aantocht. Ik snap wel waarom sommige mensen nooit volwassen zelfstandig worden
quote:jessy schreef op 08 juli 2010 @ 16:39:

[...]

Puber? Een achttienjarige noem je toch geen puber meer? Ik woonde op die leeftijd op mezelf en had een eigen zaak, tweede zaak in aantocht. Ik snap wel waarom sommige mensen nooit volwassen zelfstandig worden

Ben het niet met je eens want niet iedereen is hetzelfde.Heb ervaring dat bv jongeren/ouderen met een verstandelijke beperking

meestal begeleiding nodig hebben.
quote:Wintermuts schreef op 07 juli 2010 @ 20:45:

[...]

Als je zoon zo doet, dan lost ie het ook maar zelf op toch? Niet jouw probleem nu, als hij het niet via de verzekereing van zijn ouders wil spelen.

Ik vind ook dat hij het op die leeftijd wel zelf op kan lossen. Leert ie meteen weer van. En doet ie het niet, heeft ie dus geen telefoon en i-pod meer. Lijkt me duidelijk.

Beetje voor jezelf opkomen is toch wel wenselijk.
18 jaar vind ik ook geen puber meer. Jongens van achttien (gaan) studeren en vaak op kamers wonen... met een beetje hulp of richtingaanwijzing zal hij het best alleen kunnen oplossen.
quote:banjer16 schreef op 08 juli 2010 @ 16:50:

[...]

Ben het niet met je eens want niet iedereen is hetzelfde.Heb ervaring dat bv jongeren/ouderen met een verstandelijke beperking

meestal begeleiding nodig hebben.Maar dan heb je het over mensen met een verstandelijke beperking, dat is toch een heel ander verhaal?!
Het hoeft helemaal niet de schuld van degene die hem duwde te zijn. Stel je voor met zijn allen aan het ouwehoeren, hij duwt een vriend in het water. Moet die vriend dan van te voren vragen of hij een telefoon ofzo in zijn zak heeft voordat hij je zoon in het water duwt?

En word het niet door zijn vrienden betaalt, dan moet hij het toch zelf betalen. Zijn probleem.
Zoals ik het lees is de vader van de jongen waar het georoganiseerd werd niet de vader van de duwer. Snap echt niet wat hij er dan mee te maken heeft qua aansprakelijkheid.
Ik denk dat ze het zelf wel kunnen oplossen, hij heeft tenslotte niet gevraagd of je het wou oplossen toch?

De aansprakelijkheidsverzekering (geen WA, wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, dat is alleen voor auto's ) van de ouders van de jongen zal waarschijnlijk niet uitkeren omdat de jongen ouder is 14 en dus oud genoeg om van te voren de consequenties te bedenken van iemand in het water gooien.

Maar zou jou zoon ook niet iemand voor de lol het water ingeduwd kunnen hebben als hij daar de gelegen voor had gehad?? als ze gewoon in zo'n bui waren zou ik misschien zelfs wel voorstellen om de schade 50/50 te delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven