Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?
donderdag 18 november 2010 om 12:03
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.
Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.
Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene
Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?
Lekker veel vragen he..
Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.
Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene
Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?
Lekker veel vragen he..
donderdag 18 november 2010 om 13:41
Niemand die zoals als ik dus duurder uit is bij de Lidl of de Aldi?
Naar de AH moet ik sowieso voor bepaalde zaken die ze bij de Lidl niet hebben of dat het bij de Lidl duurder is.
Ik ben gewoon een gewoonte mens en het scheelt ook enorm dat de AH op loopafstand is en de Lidl zeker een kwartier auto rijden is, dat ook.
Naar de AH moet ik sowieso voor bepaalde zaken die ze bij de Lidl niet hebben of dat het bij de Lidl duurder is.
Ik ben gewoon een gewoonte mens en het scheelt ook enorm dat de AH op loopafstand is en de Lidl zeker een kwartier auto rijden is, dat ook.
donderdag 18 november 2010 om 13:42
" Mijn " C 1000 is een hele mooie. Ik kom er ook al héél lang waardoor dat dan weer echt " mijn " winkel is. Inderdaad speelt het mee dat je precies weet wat waar staat of wat je wel en niet moet hebben van het eigen merk of de slager.
Ik vind Dirk/ Bas/ ? dan weer zo'n winkel waar je voordelig ( niks mis mee, trouwens ) in gaat slaan voor een ingesneeuwde winter waardoor je drie maanden de deur niet uit kan.
Ik vind Dirk/ Bas/ ? dan weer zo'n winkel waar je voordelig ( niks mis mee, trouwens ) in gaat slaan voor een ingesneeuwde winter waardoor je drie maanden de deur niet uit kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 18 november 2010 om 13:44
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 13:41:
.
Ik koop eerlijk gezegd heel weinig bij de Lidl/ Aldi omdat het daar niet duur is.
Ik ben zo iemand die naar de Lidl gaat omdat ze niets nodig heeft en dan voor 50 euro " lekkers " staat af te rekenen.
.
Ik koop eerlijk gezegd heel weinig bij de Lidl/ Aldi omdat het daar niet duur is.
Ik ben zo iemand die naar de Lidl gaat omdat ze niets nodig heeft en dan voor 50 euro " lekkers " staat af te rekenen.
donderdag 18 november 2010 om 13:44
nee hoor, schaam ik me niet voor. Ik kom ook bij zeeman, wibra en action. Bij action (wel een k.t. winkel qua inrichting en personeel) haal ik vaak sokken etc. en knutselspullen. Bij wibra altijd de dasty schoonmaakspullen, zeeman is de winkel voor goedkope tshirts en soms ook leuke kleding voor de kinderen. Ook mijn puberdochter vindt daar van alles aan klein spul. Wibra heeft qua kleding niet mijn smaak. Voor mezelf koop ik sowieso geen kleding bij eerder genoemde winkels.
Boodschappen dus voornamelijk bij Liddl in mijn geval en SdB en AH, sinds kort is er ook een jumbo in de buurt van de AH dus daar wandel ik ook wel binnen
Boodschappen dus voornamelijk bij Liddl in mijn geval en SdB en AH, sinds kort is er ook een jumbo in de buurt van de AH dus daar wandel ik ook wel binnen
donderdag 18 november 2010 om 13:45
We doen een combinatie van de Albert Heijn en de Aldi.We
hebben genoeg geld om alles bij de A.H.te halen maar kopen
bij de A.H.de luxe dingen en de dingen die ze bij de Aldi niet
hebben.Maar melk,spa rood,fruit halen we bij de Aldi omdat het
hetzelfde smaakt dus waarom per se meer uitgeven als het niet
per se hoef.De Aldi zit bij ons direct om de hoek en we zijn
tevreden met de kwaliteit.Het personeel is ook vriendelijk.
Toen ik in Duitsland woonde,kochten we vaak bij de Lidl en de
Aldi.Luxedingen en dingen die ze bij de Aldi en Lidl niet hebben
die halen we dan bij ''Bungert''=een Duitse Albert Heijn.
In Duitsland is het hartstikke hip om de Aldi en de Lidl te kopen.Ze hebben daar veel meer dan hier bij de Aldi en zelf ook
merkproducten.Ik was daar nog 2 maanden geleden en mijn bek viel gewoon open.Dat is dan ook een klein krietiekpuntje dat ik heb.Die dingen die ze hier hebben vind ik meestel wel
goed maar b.v. het aanbod drop bij de Aldi is erg schaars en ze
hebben daar geen zoute sticks maar dan wel bij de Aldi in Duitsland.Maar ach,de zoute sticks halen we dan bij de A.H.
Verder,nee,ik schaam me niet voor dat ik ook naar de Aldi ga.
Ik heb er schijt aan wat anderen ervan vinden en ontleen mijn
zelfvertrouwen niet aan de supermarkt waar ik mijn boodschapen haal.
Verder is het ook persoonlijk waar een mens zijn boodschappen haalt en ik vind gewoon dat je moet doen waar jij
jezelf prettig bij voelt.
hebben genoeg geld om alles bij de A.H.te halen maar kopen
bij de A.H.de luxe dingen en de dingen die ze bij de Aldi niet
hebben.Maar melk,spa rood,fruit halen we bij de Aldi omdat het
hetzelfde smaakt dus waarom per se meer uitgeven als het niet
per se hoef.De Aldi zit bij ons direct om de hoek en we zijn
tevreden met de kwaliteit.Het personeel is ook vriendelijk.
Toen ik in Duitsland woonde,kochten we vaak bij de Lidl en de
Aldi.Luxedingen en dingen die ze bij de Aldi en Lidl niet hebben
die halen we dan bij ''Bungert''=een Duitse Albert Heijn.
In Duitsland is het hartstikke hip om de Aldi en de Lidl te kopen.Ze hebben daar veel meer dan hier bij de Aldi en zelf ook
merkproducten.Ik was daar nog 2 maanden geleden en mijn bek viel gewoon open.Dat is dan ook een klein krietiekpuntje dat ik heb.Die dingen die ze hier hebben vind ik meestel wel
goed maar b.v. het aanbod drop bij de Aldi is erg schaars en ze
hebben daar geen zoute sticks maar dan wel bij de Aldi in Duitsland.Maar ach,de zoute sticks halen we dan bij de A.H.
Verder,nee,ik schaam me niet voor dat ik ook naar de Aldi ga.
Ik heb er schijt aan wat anderen ervan vinden en ontleen mijn
zelfvertrouwen niet aan de supermarkt waar ik mijn boodschapen haal.
Verder is het ook persoonlijk waar een mens zijn boodschappen haalt en ik vind gewoon dat je moet doen waar jij
jezelf prettig bij voelt.
donderdag 18 november 2010 om 13:45
quote:fashionvictim schreef op 18 november 2010 @ 13:42:
Ik vind wijn van de Lidl ook echt niet lekker. Voor wijn moet je bij de Plus zijn, vind ik.Ik had laatst een wijntje van nul en geen waarde bij de C 1000. Ik heb alleen geen idee meer welke......... maar die was heerlijk.
Ik vind wijn van de Lidl ook echt niet lekker. Voor wijn moet je bij de Plus zijn, vind ik.Ik had laatst een wijntje van nul en geen waarde bij de C 1000. Ik heb alleen geen idee meer welke......... maar die was heerlijk.
donderdag 18 november 2010 om 13:46
donderdag 18 november 2010 om 13:46
ZusenZoo; nee geen last van. Zoals bij alles is het even een kwestie van prijzen in de gaten houden, maar ik weet redelijk wat waar het goedkoopst is in deze regio, welke sinas waar het lekkerst is etc. Ik neem bij Aldi of Lidl gewoon mee wat ik moet hebben, ga niet graaien om het graaien. Soms ben ik wat duurder uit maar dat is direct gerelateerd aan het inslaan van een specifiek product omdat dit bijv. maar halfjaarlijks voorbij komt en ik dus voor een aantal maanden tegelijk meeneem. Dat verrekent zich dan wel weer over de maanden.
when you wish upon a star...
donderdag 18 november 2010 om 13:47
quote:Pixiedust schreef op 18 november 2010 @ 13:34:
Bij Aldi en Lidl kan het erg per filiaal verschillen is mijn ervaring.
Idem dito voor kleding. Ik ben gezegend (of niet?) met een goedkope kledingboer tegenover mijn woning.
Ja hier een wereld van verschil. Van Aldi hebben wij hier alleen maar een kleine winkel(s) waar je echt niet voor 1 dag alles kan krijgen dus verplicht naar meerdere supermarkten moet.
De Lidl(s) hier zijn heel groot en alles is er wel zo'n beetje. Nou je kan iig een goed gerecht op tafel zetten als het moet.
Ik wou dat ik een goedkope kledingboer had hier in de buurt, die mis ik dan weer wel, die heb ik hier niet.
Bij Aldi en Lidl kan het erg per filiaal verschillen is mijn ervaring.
Idem dito voor kleding. Ik ben gezegend (of niet?) met een goedkope kledingboer tegenover mijn woning.
Ja hier een wereld van verschil. Van Aldi hebben wij hier alleen maar een kleine winkel(s) waar je echt niet voor 1 dag alles kan krijgen dus verplicht naar meerdere supermarkten moet.
De Lidl(s) hier zijn heel groot en alles is er wel zo'n beetje. Nou je kan iig een goed gerecht op tafel zetten als het moet.
Ik wou dat ik een goedkope kledingboer had hier in de buurt, die mis ik dan weer wel, die heb ik hier niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 18 november 2010 om 13:47
donderdag 18 november 2010 om 13:48
Dat had ik in het begin ook, toen hier net de Lidl zat was ik juist bij de Lidl duurder uit dan bij de Appie. Maar ik heb voor mezelf bedacht dat dat aan onbekendheid met het assortiment ligt, ga ik naar de C1000 of Dirk dan ben ik bijvoorbeeld ook altijd duurder uit en dan heb ik ook nog eens best veel net-niet dingen die je dan of weggooit of tegen heug en meug opmaakt.
Terwijl ik bij Lidl en Appie echt elke week op 1 euro omhoog of omlaag na precies hetzelfde sta af te rekenen. Apart vind ik dat, want ook als ik de ene keer bijvoorbeeld heel veel schoonmaakmiddel en wasmiddel en wc papier ofzo nodig heb en vrijwel geen food, en de week erop juist alleen maar food dingen, dan nog sta ik bij de kassa heel verbaasd dat ik weer op hetzelfde totaalbedrag uitkom. Hebben meer mensen dat?
Dat had ik in het begin ook, toen hier net de Lidl zat was ik juist bij de Lidl duurder uit dan bij de Appie. Maar ik heb voor mezelf bedacht dat dat aan onbekendheid met het assortiment ligt, ga ik naar de C1000 of Dirk dan ben ik bijvoorbeeld ook altijd duurder uit en dan heb ik ook nog eens best veel net-niet dingen die je dan of weggooit of tegen heug en meug opmaakt.
Terwijl ik bij Lidl en Appie echt elke week op 1 euro omhoog of omlaag na precies hetzelfde sta af te rekenen. Apart vind ik dat, want ook als ik de ene keer bijvoorbeeld heel veel schoonmaakmiddel en wasmiddel en wc papier ofzo nodig heb en vrijwel geen food, en de week erop juist alleen maar food dingen, dan nog sta ik bij de kassa heel verbaasd dat ik weer op hetzelfde totaalbedrag uitkom. Hebben meer mensen dat?
Am Yisrael Chai!
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 12:11:
Ik zou echt wel even opkijken als er iemand in een Aston Martin bij de Aldi boodschappen zou doen.Ik was gisteren bij de Lidl hiero en mensch, duhuhure auto's voor de deur daaro (inclusief de mijne ). Oke, geen Aston Martin maar wel X5, Q7, vette Volvo's en andere proleten wagens.
Ik zou echt wel even opkijken als er iemand in een Aston Martin bij de Aldi boodschappen zou doen.Ik was gisteren bij de Lidl hiero en mensch, duhuhure auto's voor de deur daaro (inclusief de mijne ). Oke, geen Aston Martin maar wel X5, Q7, vette Volvo's en andere proleten wagens.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 13:44:
[...]
Kijk dat wilde ik nou horen, dank.
Dat doe ik dus ook, ipv dat ik dan 150,- kwijt ben voor de wekelijkse boodschappen ben ik dan 200 of zo kwijt of ik moet een heleboel weggooien omdat ik te hebberig ben (omdat het dan goedkoop is en dan moet ik het kopen, of ik het nou nodig heb of niet)
[...]
Kijk dat wilde ik nou horen, dank.
Dat doe ik dus ook, ipv dat ik dan 150,- kwijt ben voor de wekelijkse boodschappen ben ik dan 200 of zo kwijt of ik moet een heleboel weggooien omdat ik te hebberig ben (omdat het dan goedkoop is en dan moet ik het kopen, of ik het nou nodig heb of niet)
donderdag 18 november 2010 om 13:51
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 13:26:
[...]
Schoenenreus!
En natuurlijk de sneutjes die naar Kruidvat gaan ipv Etos die ernaast zit. Er zit hier verderop in de stad een Kruidvat-outlet. Man wat heb ik daar een partij enorm afgeprijsde maar nog lang niet over de datum zijnde stoommaaltijdjes voor Timanni weggesleept!
[...]
Schoenenreus!
En natuurlijk de sneutjes die naar Kruidvat gaan ipv Etos die ernaast zit. Er zit hier verderop in de stad een Kruidvat-outlet. Man wat heb ik daar een partij enorm afgeprijsde maar nog lang niet over de datum zijnde stoommaaltijdjes voor Timanni weggesleept!
donderdag 18 november 2010 om 13:52
Ik heb 1x, en dat is al jaren geleden, boodschappen gedaan bij de Lidl. Want o het zou zo goedkoop zijn. Ik was vele malen meer geld kwijt dan dat ik het gewoon bij de AH haal. Daarnaast moest ik nog naar een andere supermarkt voor aanvullende producten en dan was ik dus nog meer geld kwijt.
En als het dan ook nog te eten was... Maar ik vind het echt niet lekker. Brrr. Ik kom er niet weer.
Ik heb 1x, en dat is al jaren geleden, boodschappen gedaan bij de Lidl. Want o het zou zo goedkoop zijn. Ik was vele malen meer geld kwijt dan dat ik het gewoon bij de AH haal. Daarnaast moest ik nog naar een andere supermarkt voor aanvullende producten en dan was ik dus nog meer geld kwijt.
En als het dan ook nog te eten was... Maar ik vind het echt niet lekker. Brrr. Ik kom er niet weer.
donderdag 18 november 2010 om 13:52
Aldi of Lidl.....
Ik vind het niet iets waar je je voor hoeft te schamen....doe lekker je ding zeg.
Zelf kom ik er nooit omdat,
- ik het idee heb dat ze er niet altijd alles (naar mijn behoefte)
hebben.
- daardoor weer naar andere winkels zou moeten voor een
complete boodschappen aanvulling.
- daardoor weer het idee heb dat het allemaal niet veel goedkoper
is.
- Ik vooral de Aldi een vieze winkel vind en het niet een echt
klantvriendelijke winkel is.
Vooral Aldi weet ik uit ervaring is slecht voor het (sub)personeel, dat geeft mij een afkeer om er te shoppen
Ik vind het niet iets waar je je voor hoeft te schamen....doe lekker je ding zeg.
Zelf kom ik er nooit omdat,
- ik het idee heb dat ze er niet altijd alles (naar mijn behoefte)
hebben.
- daardoor weer naar andere winkels zou moeten voor een
complete boodschappen aanvulling.
- daardoor weer het idee heb dat het allemaal niet veel goedkoper
is.
- Ik vooral de Aldi een vieze winkel vind en het niet een echt
klantvriendelijke winkel is.
Vooral Aldi weet ik uit ervaring is slecht voor het (sub)personeel, dat geeft mij een afkeer om er te shoppen
donderdag 18 november 2010 om 13:53