Geld & Recht alle pijlers

winkel verhoogt prijs als het in de aanbieding is

27-01-2012 15:00 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grmblllll ik was zonet bij een drogist( die uit 2 letters bestaat naam mag ik zeker niet geven hier?)

En ik wou eerst niet in de winkel omdat ik eerder ook heb opgemerkt dat ze de prijzen verhogen als het in de aanbieding is.

Maar ik wou een tuitbeker voor zoon dus ik denk nou als het toch in de aanbieding is je kreeg 20 procent korting op alles. Nou ik kom daar ik zie dat die tuitbekers in grote opruimingsbakken ligt, er staat prijsstiker op hij was eerst 9,99 en nu 8,49 ik denk oh lekker 20 procent is dus 1 ,70 extra korting dus 6,80 hoor ik af te rekenen , nou die kassamiep zegt 7,99 , ik heb dus gevraagd of ze de korting eraf heeft gehaald ja hoor zei ze. Nou heb afgerekend en op de bon gekeken heeft ze gewoon 10tje berekend en zo korting eraf gehaald, ik dus vragen hoe dat kwam, ja mevrouw u krijgt alleen korting op de advies prijs!!

nou lekker dan!!!!!!!! stelletje afzetters dit is al de 3de keer dat ik zoiets heb meegemaakt daar, hebben jullie ook zoiets bij bepaalde winkels?
Maar die BTW grap , dat klopt gewoon. Als iets 100 euro is, is dat in totaal 119%. Van die 119% gaat 19% korting af.

100 / 1,19 is 84,03. Honderd euro excl. BTW is geen 81 euro.

Verder vind ik dat als je het niet eens bent met de prijs, er een paar mogelijkheden zijn: je koopt het niet, je kijkt of er iets te regelen valt, of je koopt het wel tegen de condities van de winkel. Om daar nou stampei over te gaan maken. Dan toch niet?
Grappig mooie dromen, we vertellen hetzelfde. Ik denk dat als je niet dagelijks met BTW aan het rekenen bent, dat het best lastige materie is.
Bij de DA staat trouwens ook gewoon dat de actie niet geldt op andere aanbiedingen..
quote:Katherina schreef op 27 januari 2012 @ 15:57:

Grappig mooie dromen, we vertellen hetzelfde. Ik denk dat als je niet dagelijks met BTW aan het rekenen bent, dat het best lastige materie is.Dat zou kunnen (hoewel ik wel met cijfers werk maar niet met btw) maar ik denk dat het ook een kwestie is van niet goed lezen.
quote:mooiedromen schreef op 27 januari 2012 @ 15:59:

[...]

Dat zou kunnen (hoewel ik wel met cijfers werk maar niet met btw) maar ik denk dat het ook een kwestie is van niet goed lezen.Oh, absoluut, maar de wetenschap dat een prijs geen 100% is, Maar 119 of 106, is niet bij veel mensen bekend, en zorgt ervoor dat mensen zich bekocht voelen als ze 16% korting krijgen als iets zogenaamd BTW vrij is.
Had een nieuwe mascara nodig en door de korting ben ik speciaal naar een DA gegaan hier in mijn wijk, waar ik normaal nooit kom, omdat ie achterlijk duur is. Mascara van Max Factor (12,99) en een haarband van Zenner (1,99) kostten me nu met de korting 12 euro. Helemaal goed. Maar nu kom ik er verder nog steeds niet, bedankt en tot niet-ziens!
ik wil hier toch even op reageren:

Ik heb bij mijn vorige oplei9ding (al 4 jaar geleden) geleerd dat de schapprijs de juiste prijs. Dus eigenlijks had je 20% korting moeten krijgen over de afgeprijsde prijs.
quote:Lyndah schreef op 27 januari 2012 @ 15:13:

@Alfirin: het is helemaal niet normaal dat de korting over de originele prijs wordt berekend!

DA is gewoon K#T, mij zie je daar niet!Ik kom veel tegen dat er bijstaat "geldt niet in combinatie met andere kortingen/acties", of "korting wordt berekend over de originele prijs". Mag het misschien niet normaal zijn, ik zie het toch echt regelmatig. Het wordt niet altijd vermeld, daarom zei ik ook, altijd even vragen.
Katherina en mooiedromen :

Ik snap de berekening helemaal hoor. Maar zoals jullie ook al zeiden veel mensen zien het niet zo. Bovendien zou je ook een xbedrag :100 x19% kunnen doen he, heel anders bedrag krijg je dan.

Waar het mij meer omgaat is gewoon de misleiding. Ik weet gewoon zeker dat er veel mensen zich erop verkijken. Winkels doen het mooier voor dan het is.

En nee vind niet dat ik stampij maak, geef alleen iets aan wat me opvalt. Heb mijn droger daar niet gekocht ( sterker nog, heb er helemaal nog geeneen hihi).
quote:betoverend schreef op 27 januari 2012 @ 16:23:

ik wil hier toch even op reageren:

Ik heb bij mijn vorige oplei9ding (al 4 jaar geleden) geleerd dat de schapprijs de juiste prijs. Dus eigenlijks had je 20% korting moeten krijgen over de afgeprijsde prijs.

Kijk, dit is interessant. Wat is de definitie van schapprijs? De originele prijs (daadwerkelijk de prijs die op het schapkaartje staat) of de de prijs zoals vermeld in de actiebak?

En je hebt het zo geleerd, maar is bovenstaande definitie ook echt juridisch vastgelegd? Anders kan de winkelier dat namelijk gewoon lekker zelf interpreteren.....
quote:liemoentje schreef op 27 januari 2012 @ 16:32:

Katherina en mooiedromen :

Ik snap de berekening helemaal hoor. Maar zoals jullie ook al zeiden veel mensen zien het niet zo. Bovendien zou je ook een xbedrag :100 x19% kunnen doen he, heel anders bedrag krijg je dan.

Waar het mij meer omgaat is gewoon de misleiding. Ik weet gewoon zeker dat er veel mensen zich erop verkijken. Winkels doen het mooier voor dan het is.

Ik hoorde net de MM reclame, ze zeggen toch echt heel duidelijk dat verkoopprijs nu zonder BTW is, dat MM de BTW betaald. Oftewel je betaalt inkoop i.p.v. inkoop + 19%. Nergens wordt 19% korting genoemd (i.i.g. niet in de radioreclame). Mensen kunnen natuurlijk ook gewoon goed luisteren.
De sticker of de kaartje voor/op het product is de werkelijke prijs. Dus als iets in de aanbieding is en de prijs staat voor dat product dan is dat werkelijke prijs (ook al zegt de kassa het anders). Ik vind het zo vervelend dat Bart Smit de prijs van een product niet goed vermeld is. Ik wil gewoon weten wat het kost en of ik er korting op heb.

@alfirn, Ik heb een jaartje HBO Small Business en Retail Management gedaan en op de boekenlijst stond een boek over rechten en plichten van een ondernemer. Maar als je me niet gelooft, moet je zelf weten.
MM heeft sowieso meestal niet van die goeie deals. Iets dat bij hun zogenaamd afgeprijsd is kun je vaak op internet voor een nog lagere prijs krijgen. ( Wel eeven opletten met bezorgkosten, dat wil nog wel eens verschillen en dat kan je "winst"dan weer teniet doen.
Alfirn je hebt gelijk hoor, mensen zouden beter op moeten letten. Mensen zullen het ws eerder horen als 19% korting en zullen verontwaardigd aan de kassa staan.

Bij de acties van winkels zitten hele bijdehante marketing bureaus en afdelingen achter.
Mijn biologische winkel had een tijdje geleden alle groente en fruit voor 30% korting.

Heel toevallig hadden alle kaartjes wel als 'normale' prijs een prijs die hoger was dan de weken ervoor en erna.
quote:betoverend schreef op 27 januari 2012 @ 16:43:

@alfirn, Ik heb een jaartje HBO Small Business en Retail Management gedaan en op de boekenlijst stond een boek over rechten en plichten van een ondernemer. Maar als je me niet gelooft, moet je zelf weten.Nou zeg, ik vraag toch juist of dat juridisch is vastgelegd of dat de winkel het zelf mag bepalen? Ik wist dat namelijk niet, dus vandaar. Het is weekend, relax.
quote:liemoentje schreef op 27 januari 2012 @ 17:00:

Bij de acties van winkels zitten hele bijdehante marketing bureaus en afdelingen achter.

Mee eens! Het wordt mooi gepresenteerd, maar de actie dient uiteindelijk de verkoper, niet de consument.

Tevreden zijn met de korting die we wel krijgen denk ik dan maar
Ik zie bij de Intertoys dat spellen die gewoonlijk 12 euro kosten in de opruiming ineens 15 euro kosten en zijn afgeprijsd naar 12 euro. Adviesprijs is 12 euro, overigens.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Had bij DA ook een rare actie. Kocht multivitamine waar een enorme sticker op zat: NU ZUS EN ZOVEEL EURO. Alle producten van dat merk waren ook met zoveel % korting (weet niet meer. Kom ik bij de kassa, moet ik 13 euro betalen, want de korting was over de adviesprijs en de actieprijs van de sticker was dan niet geldig. Kon hem dus ook niet zonder korting voor 8 euro kopen.

Nou, dan hou hem maar, verdorie.
Ik heb vandaag veel producten bij de da gekocht. Niets was in prijs verhoogd. Tot mijn verbazing kreeg ik zelfs korting op neusspray en paracetamol. Mij hoor je niet klagen over de da
Achnein, dat staat mi wel bij dr voorwaarden van de actie:"niet op speciale acties.
Neem de druiven die nu in de aanbieding zijn bij AH.

1 plus 1 gratis en je betaalt 2,99. Nou normaal betaal je GEEN 2,99 voor een bakje druiven maar 2,69.
quote:deenje schreef op 27 januari 2012 @ 20:06:

Achnein, dat staat mi wel bij dr voorwaarden van de actie:"niet op speciale acties.Maar hang dan dan geen groot bord zonder kleine letters op als je drie schappen met uitzonderingen hebt! Dat foldertje wordt nooit bezorgd bij mij.
quote:achnein schreef op 27 januari 2012 @ 20:03:

Had bij DA ook een rare actie. Kocht multivitamine waar een enorme sticker op zat: NU ZUS EN ZOVEEL EURO. Alle producten van dat merk waren ook met zoveel % korting (weet niet meer. Kom ik bij de kassa, moet ik 13 euro betalen, want de korting was over de adviesprijs en de actieprijs van de sticker was dan niet geldig. Kon hem dus ook niet zonder korting voor 8 euro kopen.

Nou, dan hou hem maar, verdorie.JA IDD STIK ER MAAR IN ZOU IK ZEGGEN WAT EEN FLUTWINKEL ZEG , EERDER WOUDEN ZE ME OOK FLASHEN MAAR TOEN HAD IK GEZEGD NEE DAN HOEF IK HET NIET!!!!!!!!!!!
Nou, dan heb je 30 cent moeten betalen voor dat tweede bakje, big deal. Je bespaart nog steeds 2,39.. Ik vind dat moeilijk doen om het moeilijk doen.

Die opmerking over de korting op de originele prijs zie ik trouwens eigenlijk ook altijd overal, ga daar ook vanuit.

En heb zelf goede ervaringen met de MM, laatst een nieuwe tv gehaald die we op internet bij een ander filiaal en bij de BCC online voor 70 euro minder hadden gezien. Na een kort overleg werd er 50 euro van de prijs afgehaald.. Erg prettig dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven