woonlasten in verhouding tot salaris
donderdag 30 augustus 2012 om 20:01
ik heb het vermoeden dat mijn woonlasten aan de dure kant zijn in verhouding tot mijn salaris en overweeg te gaan verhuizen.
mijn huur is 620 en de vaste lasten als g/w/l, internet tv, en gemeentebelasting en waterschap zorgen dat ik op de 900 euro zit met de lasten .
mijn netto salaris is 2100,-
vinden jullie dit schappelijk?
ik vind eigenlijk mijn lasten te hoog voor mij in mijn eentje..... wat zouden jullie doen?
mijn huur is 620 en de vaste lasten als g/w/l, internet tv, en gemeentebelasting en waterschap zorgen dat ik op de 900 euro zit met de lasten .
mijn netto salaris is 2100,-
vinden jullie dit schappelijk?
ik vind eigenlijk mijn lasten te hoog voor mij in mijn eentje..... wat zouden jullie doen?
donderdag 30 augustus 2012 om 20:10
Wat tel jij bij je vaste lasten?
Ik zie je verzekeringen/zorgverzekering er niet bij staan?
Ik tel daar ook mijn (zorg,WA,Inboedel,auto en overlijdens)verzekeringen,abonnementen,gas,licht,water,belasting en (100euro)sparen en gsm abonnement bij,dan kom ik totaal aan 1200 euro.
En ik tel dan rond de 500 euro voor boodschappen en benzine erbij elke maand.
Wat ik meer verdien (heb variabel loon ivm overuren) is mijn "zakgeld"voor die maand voor leuke dingen,zoals terrasjes,shoppen en sauna.
Ik zie je verzekeringen/zorgverzekering er niet bij staan?
Ik tel daar ook mijn (zorg,WA,Inboedel,auto en overlijdens)verzekeringen,abonnementen,gas,licht,water,belasting en (100euro)sparen en gsm abonnement bij,dan kom ik totaal aan 1200 euro.
En ik tel dan rond de 500 euro voor boodschappen en benzine erbij elke maand.
Wat ik meer verdien (heb variabel loon ivm overuren) is mijn "zakgeld"voor die maand voor leuke dingen,zoals terrasjes,shoppen en sauna.
donderdag 30 augustus 2012 om 20:10
Ik verdien veeel minder. En mijn vaste lasten zijn nog ietsje hoger. Ik moet na mijn vaste lasten van ¤200,- per maand rond komen om te eten, kleding en de leuke dingen van de te doen en vaak gaat er nog een deel naar de benzine kosten.
Als je tevreden bent met je huidige woning zou ik vooral blijven zitten
Als je tevreden bent met je huidige woning zou ik vooral blijven zitten
donderdag 30 augustus 2012 om 20:11
ik heb inderdaad zo'n 1150 over, na aftrek van enkel mijn woonlasten. Wat er wel nog betaald moet worden van die 1100 is telefoon, zorgverzekering en andere verzekeringen etc. en dan natuurlijk de boodschappen nog.
ik vind zelf dat ik steeds zo weinig te besteden overhoud voor 'leuke dingen' en sparen.
maar dat valt dus misschien wel mee...
ik vind zelf dat ik steeds zo weinig te besteden overhoud voor 'leuke dingen' en sparen.
maar dat valt dus misschien wel mee...

donderdag 30 augustus 2012 om 20:12

donderdag 30 augustus 2012 om 20:13

donderdag 30 augustus 2012 om 20:20

donderdag 30 augustus 2012 om 20:28
Ik denk dat je het meer dan goed voor elkaar hebt hoor. Dat je niet goed kan sparen ligt wellicht meer aan jezelf.
Stel een automatische incasso in naar je spaarrekening gelijk nadat je je salaris hebt ofzo, dan spaar je automatisch altijd.
En even onze situatie : wij hebben na alle lasten ongeveer 1000 euro over te besteden, waar nog 250 euro tanken vanaf gaat en we sparen ongeveer 200 euro per maand. Dan hebben we nog 550 over voor van alles kleding, boodschappen, luiers voor de kleinste, zwemles en uitstapjes. Voor een gezin met 2 kinderen.
En wij leven naar ons idee nog vrij luxe, dus m.i. heb je het goed voor elkaar!
Stel een automatische incasso in naar je spaarrekening gelijk nadat je je salaris hebt ofzo, dan spaar je automatisch altijd.
En even onze situatie : wij hebben na alle lasten ongeveer 1000 euro over te besteden, waar nog 250 euro tanken vanaf gaat en we sparen ongeveer 200 euro per maand. Dan hebben we nog 550 over voor van alles kleding, boodschappen, luiers voor de kleinste, zwemles en uitstapjes. Voor een gezin met 2 kinderen.
En wij leven naar ons idee nog vrij luxe, dus m.i. heb je het goed voor elkaar!