Zoon overgeschreven andere gemeente??
dinsdag 16 november 2010 om 21:12
Vanmiddag kregen wij een telefoontje van de school van onze (autistische) zoon..
Het blijkt dat de instantie waar wij thuisbegeleiding van gaan krijgen onze zoon heeft ingeschreven in de gemeente daar, dus hij woont nu (op papier) niet meer thuis maar in een kliniek.
Er zal wel een fout zijn gemaakt, maar mijn vraag is gaat overschrijven van de ene naar de andere gemeente zo makkelijk en moet daar geen toestemming voor gegeven worden door ons?
Het blijkt dat de instantie waar wij thuisbegeleiding van gaan krijgen onze zoon heeft ingeschreven in de gemeente daar, dus hij woont nu (op papier) niet meer thuis maar in een kliniek.
Er zal wel een fout zijn gemaakt, maar mijn vraag is gaat overschrijven van de ene naar de andere gemeente zo makkelijk en moet daar geen toestemming voor gegeven worden door ons?
dinsdag 16 november 2010 om 21:54
dinsdag 16 november 2010 om 22:04
Ook een spookbewoner kan niet zo maar zonder onderzoek van de gemeente worden uitgeschreven.
Verhuizing doorgeven voor uzelf en anderen
Maar voor TO:
Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:
* iedere meerderjarige voor zichzelf;
* iedere minderjarige van 16 jaar en ouder voor zichzelf;
* samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar;
* de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen;
* ouders voor inwonende meerderjarige kinderen;
* meerderjarige kinderen voor inwonende ouders;
* de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld;
* een gemachtigde.
Bron: Rijksoverheid
Verhuizing doorgeven voor uzelf en anderen
Maar voor TO:
Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:
* iedere meerderjarige voor zichzelf;
* iedere minderjarige van 16 jaar en ouder voor zichzelf;
* samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar;
* de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen;
* ouders voor inwonende meerderjarige kinderen;
* meerderjarige kinderen voor inwonende ouders;
* de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld;
* een gemachtigde.
Bron: Rijksoverheid
Karma, en alles komt goed
dinsdag 16 november 2010 om 22:05
Benodigde documenten
U heeft de volgende documenten nodig om uw verhuizing door te geven:
* een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
* een bewijs van bewoning (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner).
U heeft de volgende documenten nodig om uw verhuizing door te geven:
* een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
* een bewijs van bewoning (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner).
dinsdag 16 november 2010 om 22:10
quote:Vilma schreef op 16 november 2010 @ 21:56:
Hee Noa Arrr arr
Ik heb wel eens een spookwoner gehad en die kon ik zo laten wegschrijven, die spookwoner werd toen zonder pardon op het adres van het Leger de Heils ingeschreven.
Lang niet gezien!
Dat heb ik ook een keer laten doen maar toen moest ik wel mijn huurcontract aanleveren om aan te tonen dat ik er woonde. Er wordt dan een onderzoek ingesteld naar de verblijfplaats van de spookpersoon (in theorie dan)
Hee Noa Arrr arr
Ik heb wel eens een spookwoner gehad en die kon ik zo laten wegschrijven, die spookwoner werd toen zonder pardon op het adres van het Leger de Heils ingeschreven.
Lang niet gezien!
Dat heb ik ook een keer laten doen maar toen moest ik wel mijn huurcontract aanleveren om aan te tonen dat ik er woonde. Er wordt dan een onderzoek ingesteld naar de verblijfplaats van de spookpersoon (in theorie dan)
dinsdag 16 november 2010 om 22:13
Ja kan wel maar het gaat niet zo maar of automatisch... de gemeente doet onderzoek om te kijken of ze de nieuwe verblijfplaats kunnen achterhalen. Lukt dit niet dan volgt een uitschrijving.
Toen ik mij ooit op een nieuw adres in liet inschrijven bleek de vorige bewoner zich niet uit te hebben geschreven. Na drie maanden is die toen uitgeschreven.
Toen ik mij ooit op een nieuw adres in liet inschrijven bleek de vorige bewoner zich niet uit te hebben geschreven. Na drie maanden is die toen uitgeschreven.