Geld & Recht alle pijlers

Zoon overgeschreven andere gemeente??

16-11-2010 21:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag kregen wij een telefoontje van de school van onze (autistische) zoon..

Het blijkt dat de instantie waar wij thuisbegeleiding van gaan krijgen onze zoon heeft ingeschreven in de gemeente daar, dus hij woont nu (op papier) niet meer thuis maar in een kliniek.

Er zal wel een fout zijn gemaakt, maar mijn vraag is gaat overschrijven van de ene naar de andere gemeente zo makkelijk en moet daar geen toestemming voor gegeven worden door ons?
woont hij bij jullie thuis?
Ja, hij woont bij ons thuis, er is ook geen sprake van uithuisplaatsing of zo iets.
Lijkt me niet dat dit zo makkelijk gaat hoor, vooral niet als je zoon minderjarig is. Morgen even bellen met burgerzaken van je gemeente om navraag te doen.
Karma, en alles komt goed
Volgens de gemeente staat hij sinds 5 nov. op het nieuwe adres ingeschreven.
En als het klopt ook vooral even uit je dak gaan. Mensch, wat zou ik kwaad worden...
Zou die telefoniste soms een gigantische vergissing hebben gemaakt en dat de schuld bij haar ligt?
mosterd
Zou het kunnen dat ze op deze manier subsidie voor hem ontvangen?

Ik zou er heel snel achteraan gaan, dit mag volgens mij helemaal niet (lekenkennis). Als jullie het ouderlijk gezag hebben moeten jullie zeker om toestemming worden gevraagd.
raar.. ik kan het kind van de buurvrouw toch ook niet zomaar ergens anders inschrijven? Ik zou ook woest zijn! De instantie en de gemeente bellen en zeggen dat je zoon echt bij jou woont!
Ja, die kliniek kan wel een fout hebben gemaakt, maar kan je dan zomaar een kind laten overschrijven, dan kan ik ook die vervelende buurman een eind verder laten 'wonen'.
quote:Suze02 schreef op 16 november 2010 @ 21:51:

En als het klopt ook vooral even uit je dak gaan. Mensch, wat zou ik kwaad worden...Wauw ik ook!
Hee Noa Arrr arr

Ik heb wel eens een spookwoner gehad en die kon ik zo laten wegschrijven, die spookwoner werd toen zonder pardon op het adres van het Leger de Heils ingeschreven.
Voor mij was de eerste reactie vooral paniek, was even bang dat ze hem regelrecht uit school naar zijn 'nieuwe' onderkomen

zouden brengen..

Nu vraag ik mij vooral af hoe dit kan als wij gewoon gezag over hem hebben.
Daar moet je als ouders of voogd toch toestemming voor geven? Als het echt waar is, dat hij zonder jullie toestemming uitgeschreven is, dan zou ik echt een heeeeleboel stampij gaan maken! Waar halen ze het lef vandaan!
is idd idioot en helemaal niet van toepassing dus.....

je hoge poten aantrekken morgen
Ook een spookbewoner kan niet zo maar zonder onderzoek van de gemeente worden uitgeschreven.

Verhuizing doorgeven voor uzelf en anderen

Maar voor TO:

Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:

* iedere meerderjarige voor zichzelf;

* iedere minderjarige van 16 jaar en ouder voor zichzelf;

* samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar;

* de ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen;

* ouders voor inwonende meerderjarige kinderen;

* meerderjarige kinderen voor inwonende ouders;

* de curator voor een persoon die onder curatele is gesteld;

* een gemachtigde.

Bron: Rijksoverheid
Benodigde documenten

U heeft de volgende documenten nodig om uw verhuizing door te geven:

* een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);

* een bewijs van bewoning (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner).
dubbel
quote:Vilma schreef op 16 november 2010 @ 21:56:

Hee Noa Arrr arr

Ik heb wel eens een spookwoner gehad en die kon ik zo laten wegschrijven, die spookwoner werd toen zonder pardon op het adres van het Leger de Heils ingeschreven.

Lang niet gezien!

Dat heb ik ook een keer laten doen maar toen moest ik wel mijn huurcontract aanleveren om aan te tonen dat ik er woonde. Er wordt dan een onderzoek ingesteld naar de verblijfplaats van de spookpersoon (in theorie dan)
In 1995 kon je een spookwoner nog gewoon laten wegschrijven van je adres.

Nu waarschijnlijk niet meer.
Hee Noa leuk je weer te treffen!
Ja kan wel maar het gaat niet zo maar of automatisch... de gemeente doet onderzoek om te kijken of ze de nieuwe verblijfplaats kunnen achterhalen. Lukt dit niet dan volgt een uitschrijving.

Toen ik mij ooit op een nieuw adres in liet inschrijven bleek de vorige bewoner zich niet uit te hebben geschreven. Na drie maanden is die toen uitgeschreven.
Wat noah zegt dus, ben wat lang van stof vandaag
Zorg er zelf voor dat je kind weer op jouw adres wordt ingeschreven anders kan het zo zijn dat je geen kinderbijslag / kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag meer krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven