Geld & Recht alle pijlers

Zorgtoeslag? Hoeveel ben je waard.

29-10-2017 13:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een programma hoeveel ben je waard op sbs6 te kijken. Ze bekijken wat Johan Flemming waard is. Komt er zo'n staatje van inkomsten en uitgaven.
Hij verdient 4000 euro aan verhuren van huizen (keek met een half oog, maar inkomsten waren in ieder geval 4000 euro) daarbij snabbelde hij zo'n 600 euro per maand bij.
En dan was er nog 88 euro zorgtoeslag O_O
Oh en hij is waard bijna anderhalf miljoen.

Mis ik iets?
Volgens mij zit er tegenwoordig een vermogenstoets bij huur- en zorgtoeslag. Was het een herhaling van zes jaar geleden?
Er zit inderdaad een vermogenstoets op de zorgtoeslag. Maar dat gaat echt om cash geld, dus niet wat in huizen etc zit.

De vermogensgrens is geloof ik rond de € 110.000. Een flink bedrag dus.
gizzmo-returns schreef:
29-10-2017 13:35
Er zit inderdaad een vermogenstoets op de zorgtoeslag. Maar dat gaat echt om cash geld, dus niet wat in huizen etc zit.

De vermogensgrens is geloof ik rond de € 107.000. Een flink bedrag dus.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij nog niet eens om het vermogen. Er komt 4600 euro per maand binnen. Wij zitten daar met zijn tweeën ver onder, maar hebben echt geen recht op zorgtoeslag.
Alle reacties Link kopieren
Als de inkomsten echt 4000 per maand zijn krijg je geen zorgtoeslag. Maar het kan natuurlijk dat dat wel is wat hij binnenkrijgt, maar dat hij bv nog meer betaald aan kosten oid. Iemand met een daadwerkelijk belastbaar inkomen van 4000/maand krijgt geen zorgtoeslag, maak je geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet hoor, maar kan het niet zijn dat ze kijken naar inkomen in box 1 voor de zorgtoeslag terwijl huurinkomsten in box 3 vallen?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-10-2017 13:35
Er zit inderdaad een vermogenstoets op de zorgtoeslag. Maar dat gaat echt om cash geld, dus niet wat in huizen etc zit.

De vermogensgrens is geloof ik rond de € 110.000. Een flink bedrag dus.
Nee hoor, dat gaat om je vermogen in Box 3, dat is inclusief onroerende goederen (behalve dan het huis waar je in woont).
nimbus schreef:
29-10-2017 13:57
Nee hoor, dat gaat om je vermogen in Box 3, dat is inclusief onroerende goederen (behalve dan het huis waar je in woont).
klopt, je hebt gelijk!
Huurinkomsten wordt niet gezien als inkomen, maar de onroerende goederen wel als vermogen in box 3. Hij moet waarschijnlijk de zorgtoeslag terugbetalen ;-)
Waarschijnlijk zijn deze huizen in een of andere bv weggestopt waardoor er met wat fiscale trucjes alsnog zorgtoeslag ontvangen kan worden. Te idioot voor woorden in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Punt is, dit is met heel veel zaken zo.

Je wordt ''gedwongen'' je geld te besteden of onder het spreekwoordelijke kussen te verstoppen, want anders wordt je gekort op van alles. Je kan je ook afvragen waarom huishoudens met een goed inkomen zoveel kinderbijslag of opvangtoeslag, of wat er allemaal al niet is, krijgen, voor een keuze die ze zelf maken (kinderen).

Dat hele toeslagenstelsel moet sowieso op de schop.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe Johan Vlemminckx dat doet.
Ik krijg geen zorgtoeslag. Ook niet nodig.

Vind wel dat het hele toeslagenstelsel eens op de schop moet. Er kan teveel mee gefraudeerd worden.

Je vraagt toeslag aan en je krijgt het (als je de juiste cijfertjes invult) en tegen de tijd dat geconstateerd is dat er iets niet klopt, dan geven de meesten niet meer thuis en kan de Belastingdienst jaarlijks weer miljoenen afschrijven. Dat kan toch niet waar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf me verbazen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
29-10-2017 13:37
Het gaat mij nog niet eens om het vermogen. Er komt 4600 euro per maand binnen. Wij zitten daar met zijn tweeën ver onder, maar hebben echt geen recht op zorgtoeslag.
Wij ook niet!
minnimouse schreef:
29-10-2017 22:03
Geen idee hoe Johan Vlemminckx dat doet.
Ik krijg geen zorgtoeslag. Ook niet nodig.

Vind wel dat het hele toeslagenstelsel eens op de schop moet. Er kan teveel mee gefraudeerd worden.

Je vraagt toeslag aan en je krijgt het (als je de juiste cijfertjes invult) en tegen de tijd dat geconstateerd is dat er iets niet klopt, dan geven de meesten niet meer thuis en kan de Belastingdienst jaarlijks weer miljoenen afschrijven. Dat kan toch niet waar zijn?
Je moet het gewoon terug betalen hoor. Tenzij je met onbekende bestemming naar het buitenland vertrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven