Geld & Recht alle pijlers

zorgtoeslag word ingehouden?

20-11-2010 10:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af: is het mogelijk dat mijn zorgtoeslag word ingehouden bij de belastingdienst? Normaal word er de 21e betaald. deze maand valt het op een zondag dus dan zou het gisteren of vandaag binnen moeten zijn, toch? hebben jullie het al? de belastingdienst heeft verder niks laten weten. wel moet ik nog betalen over 2009.
Ik denk dat het pas maandag komt..
Komt inderdaad maandag. Voorlopige teruggave komt altijd de 15e; als die in het weekend valt komt het 's maandags.
oke, dus het is niet mogelijk dat de zorgtoeslag word ingehouden? de voorlopige teruggave heb ik inderdaad de 15e gehad.
ik heb ook nog niks binnen, komt maandag wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier ook niet binnen, net gekeken, idd normaal rond de 20e of 21e. maandag dan maar weer 's kijken.
Denk dat het maandag wordt. Kan wel zijn dat het ingehouden wordt, maar dan moet je een schuld terug betalen aan de belastingdienst.
Wanneer de 20e in het weekend valt komt het pas op maandag.

Hier ook nog niks binnen dus maak je geen zorgen.

Buiten dat is het dus wél mogelijk dat zorgtoeslag en andere toeslagen ingehouden worden door de belastingdienst.
Pfff...als je nou gewoon even op de site kijk, www.toeslagen.nl , voordat je zo in de paniek schiet. Daar staat keurig de betaaldatum om. En jawel, het is deze maand de 22e.
quote:yakima schreef op 20 november 2010 @ 10:27:

oke, dus het is niet mogelijk dat de zorgtoeslag word ingehouden? de voorlopige teruggave heb ik inderdaad de 15e gehad.

Het kan zijn dat de zorgtoeslag wordt ingehouden, maar alleen als je iets terug moet betalen en er zelf voor gekozen hebt dat dit van je zorgtoeslag wordt ingehouden.

Als je van niets weet kan dit dus niet het geval zijn.
oops mosterd. tourrebout heeft het al getypt, maar dat dus..
Ik had het ook liever gister dan maandag gehad, maar ik vind het niet meer dan logisch dat het maandag komt als de oorspronkelijke betaaldatum in het weekend valt. No offense, maar had je dat niet zelf ook kunnen bedenken?
Snel opgelost het komt dus gewoon maandag...
Zoals Zwuppeliennn al aangaf is op toeslagen.nl de informatie te vinden:

•U krijgt elke 20e van de maand uw zorgtoeslag voor de volgende maand op uw bankrekening gestort. Er is geen vast tijdstip waarop het bedrag wordt overgemaakt. Het gebeurt in de loop van de dag. Valt de 20e in het weekend, dan krijgt u uw toeslag de maandag daarna.
quote:Tuorrebout schreef op 20 november 2010 @ 10:35:

Denk dat het maandag wordt. Kan wel zijn dat het ingehouden wordt, maar dan moet je een schuld terug betalen aan de belastingdienst.Mijn vriendin had over 2009 ook teveel zorgtoeslag gekregen maar bij haar werd het onlangs wel verrekend met haar huidige zorgtoeslag. Dus het kan wel.
quote:fisbel schreef op 20 november 2010 @ 11:20:

Zoals Zwuppeliennn al aangaf is op toeslagen.nl de informatie te vinden:

•U krijgt elke 20e van de maand uw zorgtoeslag voor de volgende maand op uw bankrekening gestort. Er is geen vast tijdstip waarop het bedrag wordt overgemaakt. Het gebeurt in de loop van de dag. Valt de 20e in het weekend, dan krijgt u uw toeslag de maandag daarna.

Op de homepage staat zelfs dit:

Kalender December

Bericht over uw toeslagen in 2011

22 november

Uitbetaling toeslag december

Vanaf 15 november

Toeslag voor 2011 aanvragen en wijzigen

Vanaf augustus 2010

Definitieve berekening 2009
Ik dacht ook al het is wat aan de late kant maar heb het net binnengekregen.

Het is wel mogelijk dat het word ingehouden, maar daar krijg je dan altijd eerst bericht over. Had ik vorig jaar ook, ik moest 180 euro 'terugbetalen', maar dat werd eerst verrekend, dus ik kreeg gewoon de rest vant jaar geen zorgtoeslag meer. Maar daar kreeg ik in augustus ofzo al een brief over.
Ik ben er nog steeds op aan het wachten... hoop maar dat het snel komt, alle beetjes zijn meegenomen op het moment.
Time spent with a cat is never wasted
Hier is tot nu toe nog steeds niks binnen..
Het wordt op de 22e overgemaakt, zoals hierboven te lezen is

Afhankelijk van de bank is het er dezelfde dag of duurt het iets langer. Vanwaar die enorme ongeduld zeg?
Hier ook niet inderdaad...

En nou ja, ongeduld omdat ik het gewoon hard nodig heb op dit moment.
anoniem_112718 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 14:07
Reden: Oh en trouwens
% gewijzigd
quote:Zwuppeliennn schreef op 22 november 2010 @ 14:06:

Het wordt op de 22e overgemaakt, zoals hierboven te lezen is

Afhankelijk van de bank is het er dezelfde dag of duurt het iets langer. Vanwaar die enorme ongeduld zeg?Nou ja geen ongeduld hoor Zwup ik ben het niet hard nodig,maar zag dit topic weer en dacht zal eens kijken of het al binnen is..
Ik ben ook nog steeds aan het wachten.

Jammer, Ik heb het wel hard nodig..

Ik wilde er vanmiddag namelijk sint cadeautjes voor kopen.

Maar helaas dan ga ik morgen wel, Hopelijk staat het er dan wel op..

Inmiddels even snel gekeken, En ik heb het net ontvangen.. Eindelijk.

Maar ja, nu ga ik morgen wel shoppen!

O ja ik heb de rabobank!
anoniem_110875 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 14:57
Reden: Het is gestort.
% gewijzigd
Ik heb ook Rabobank Strawberry en ik heb het ook binnen zag ik net..

Veel plezier met shoppen morgen..
Hier was het ook rond 17.00 binnen.

Ben gelijk maar boodschappen gaan doen. Aan het gewicht van de tassen te voelen heb ik voor de komende 6 jaar genoeg in huis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven