Gezondheid alle pijlers

'Ordinaire' vit C i.p.v. Normaflor bij troubles down under?

26-05-2010 10:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote frustratie, namelijk een terugkerende schimmelinfectie (vaginaal wel te verstaan). Maar ook bacteriele vaginose. Kortom: het is 'down there' niet pluis...... Heb vaak de HA bezocht en ook de gyn, maar mag niet baten, tenminste: wel op de korte termijn, maar het blijft terugkomen.

Er zijn periodes dat ik minder last heb, maar het blijft sluimeren en steekt af en toe de kop op met alle klachten van dien. Inmiddels ben ik een fanatieke meelezer als het gaat om topics over deze onderwerpen en ook google is mijn beste vriend :-) . Ik heb de indruk dat de vaginale tabletten Normaflor (quote: voor een verstoorde vaginale microflora, bijv als gevolg van een infectie met bacterien) me wel helpen, met name preventief want als een infectie eenmaal fullblown is, dan helpt alleen grof geschut van de HA.

Maar nu de hamvraag: de werkzame stof is acorbinezuur (vitamine C). Complete samenstelling is volgens de bijsluiter: Vaginaaltabletten: 250 mg ascorbinezuur per vaginaaltablet

Hulpstoffen:

- hydroxy-propyl-methyl-cellulose

- lactose-monohydraat

- magnesium-stearaat

- siliconen-hars

Als ik Normaflor via internet bestel betaal ik 12 euro voor 12 tabletten. Zou het niet mogelijk zijn om mijn 'gewone' vitanime C tabletten hiervoor te gebruiken, of zeg ik nu iets heel raars?? Is veel budgetvriendelijker, maar het is wellicht te simpel gedacht?

Thoughts anyone??
Ik zou het zo 1,2,3 niet weten, maar je kunt het altijd proberen, gezien het feit dat de hulpstoffen eigenlijk alleen bindmiddel(zetmeel) en suikers zijn.. Dus ik zou zeggen probeer het eens;)
Tja, maar suiker een een vag schimmelinfectie zijn volgens mij geen goeie combi, vandaar dat ik het me afvraag.....
Heb je al bioclin geprobeerd? Dat hielp bij mij heel goed preventief maar ik had het niet zo heftig als jij.
Dus je wilt normale vitamine C tabletten er down under in schuiven? Ik ben benieuwd of het werkt maar ga het zelf niet uitproberen.

Ik heb er ook veel last van gehad maar sinds ik elke dag magere kwark eet en elke dag een schone handdoek ik er geen last meer van heb gehad (is nu 2 maanden). Ik ben bang voor alle middeltjes, mijn dokter heeft gezegd dat alles wat je extra er op smeert enz je balans verstoort. En als je balans niet goed is down under krijg je het steeds terug. Sindsdien dus ook geen Lactacyd meer, gewoon wassen met water en washand... Vriend moet handen altijd wassen, na het vrijen douchen en uitplassen, vriend moet zijn nagels kortgeknipt houden, niet van achter naar voren afvegen. Enzenzenz...
In de meeste vitamine C tabletten zit volgens mij ook suiker, dat kan niet anders. Om de smaak goed te krijgen nl.;-)
Er is ook vaginale gel Balance Activ of zo. Dat heeft mij een keer geholpen bij een bacteriële disbalans. Heb ook wel eens antibiotica van de Huisarts gekregen toen die gel neit effectief was.

Ik lees in ieder geval even mee.
Dank voor jullie reacties nu al....

@Little Sister: ja, ook al geprobeerd. Is idd niet sterk genoeg om de troubles op te lossen helaas

@ kapara: ja, dat erin schuiven was dus wel het idee inderdaad, hahaha
Iemand trouwens een idee hoe je aan Bacteriële Vaginose komt? Het is een disbalans van je vaginale milieu, maar hoe ontstaat dat. Ik heb het zelf volgens mij na een antibioticakuur voor een blaasontsteking gekregen. Maar sindsdien komt het af en toe terug. Dit had ik vroeger nooit. Ik ben ten tijde van de blaasontsteking ook gestopt met de pil, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben bijvoorbeeld?

Sorry als ik je topic vervuil trouwens, maar misschien krijg jij ook nog een antwoord...
Sorry, was Poeszie nog vergeten: het zal je niet verbazen dat ik Balance Activ ook heb geprobeerd. Doet wel iets, maar niet voldoende en zeker niet voor de lange termijn....
Poeszie, je vervuilt niks hoor. Meeeeeen, wat kan zo'n BV naar zijn he? Die lucht alleen al.....pfffff!
Heel erg irritant is het ja!
Je kan gewone vitamine c niet vaginaal gebruiken.

De vitamine van de normaflor zit in een speciale basis die vaginaal ingebracht kan worden en dan ook opgenomen wordt.

Waardoor het werkt.

Met een normale tablet bereik je dit niet.

Zal zo nog even voor je kijken of er misschien iets wat vergoed wordt.
Helaas wordt er niets vergoed.

Ik heb even op de site van Normaflor gekeken en het kost 6,20 per maand.

Heb je al vitamine c 1000 mg oraal geprobeerd ipv vaginaal 250 mg?

Je zou het kunnen proberen ivm de kosten

Ik zou je wel adviseren om de 1000 oraal elke dag in te nemen ipv 6 dagen na de menstruate vaginaal.
Probeer eens om dagelijks een - van zijn velletje verwijderde - sinaasappel ( Of als je nog geen kinderen hebt gehad; een kiwi of een mandarijntje) in te brengen

Bedoel je echt dat je een vit.C pil in je onderste regionen in wilt brengen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ thirty: superbedankt voor je advies. Ik ga nu gewoon een tijdje OD-en op good old vitaminepilletjes.

enne...

@ bianca: ja serieus waar. Ik bedoel: ascorbinezuur is ascorbinezuur dacht ik zo. Maar aan jouw reactie te lezen is dit een waanzinnig blond idee??
quote:fiefje01 schreef op 26 mei 2010 @ 20:49:

@ bianca: ja serieus waar. Ik bedoel: ascorbinezuur is ascorbinezuur dacht ik zo. Maar aan jouw reactie te lezen is dit een waanzinnig blond idee??Ja. Sorry. Ik kan er ook niet meer van maken.
Knoflook wordt ook veel aangeraden bij schimmelinfecties. ( zou ik er ook niet in steken, hoor ). Google maar eens op " schimmelinfectie vaginaal dieet " .
Hahaha, tja weet je, knoflook 'down there' lijkt me de odeur niet bepaald verbeteren
Beste Fiefje01,

Het is zeker niet aan te raden om een gewone vitamine C tablet vaginaal toe te dienen.

Het grote verschil is dat Normaflor vaginaal tabletten siliconenhars partikels bevatten waarin kleine hoeveelheden vitamine C zitten die geleidelijk over 24 uur in de vagina vrijkomen.

Een gewone vitamine C tablet lost direct op waardoor in 1 keer de gehele hoeveelheid vitamine C vrijkomt.

Uit onderzoek is gebleken dat dit aanleiding geeft tot branderigheid en een etsende werking op de vaginawand kan veroorzaken.

Normaflor is speciaal ontwikkeld voor vaginaal gebruik en daarmee veilig in gebruik.

Met vriendelijke groet,

Memidis Pharma
VSL#3 (bestelbaar bij de apotheek)= zakjes met 420 miljard Probiotica van 8 verschillende stammen. Oplossen in water en opdrinken, werkt bij mij als een trein. Overigens wel alleen preventief.

Als je vaginale milieu uit balans is kan er een overgroei aan schimmels of 'foute' bacterien ontstaan. Toegevoegde bacterien in de probiotica hersteld dit balans (moet je wel de juiste stammen hebben)

Daar kan een kleintje Jakult niet tegen op, hoor!

Had jaren last van schimmelinfecties en VB omdat ik maandelijks aan de AB zit ivm met blaasinfecties. "visieuze cirkel".

Ik neem dit tijdens mijn AB kuur en een paar dagen erna en sinds een jaar nergens geen last meer van.

Het is niet goedkoop maar ik zweer erbij.

Wat me ook heeft geholpen is het boek van Angela Kilmartin: Candida infections, te bestellen en te lezen.

Zij geeft op een hele logische wijze tips en leefregels ter betrijding en voorkoming van deze hinderlijke kwalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven