Gezondheid alle pijlers

2 kiezen getrokken

14-09-2020 15:29 25 berichten
Ik had al sinds woensdag pijn in mijn mond, ik dacht dat het kwam omdat ik op mijn wang had gebeten. Over het weekend werd het erger, uiteindelijk zondag de HAP gebeld. Moest 4x 1000 mg paracetamol en 3x 400 mg ibuprofen innemen (mocht niet langskomen omdat ik ook zei dat het met slikken pijn deed :Corona angst). Dit haalde de randjes eraf maar lag alsnog wakker vannacht.

Deze ochtend de tandarts gebeld. Mocht meteen langskomen. Foto 's gemaakt. Lang verhaal kort: 2 ontstoken verstandskiezen. Zijn meteen getrokken. Moet paracetamol blijven innemen en koelen. Dan zou het beter moeten worden met de pijn, maar t doet zeer! Wat een ellende. Iemand met meer ervaring nog tips tegen de pijn? Mocht het echt veel erger worden bel ik natuurlijk de tandarts.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen ibuprofen mee gekregen? Toen mijn kiezen werden getrokken kreeg ik bruiszakjes ibuprofen 600 mee.
Vlamtosti schreef:
14-09-2020 15:32
Heb je geen ibuprofen mee gekregen? Toen mijn kiezen werden getrokken kreeg ik bruiszakjes ibuprofen 600 mee.
nee helemaal niks, "moet" het doen met paracetamol. (of ik moet er alsnog achteraan gaan bellen)
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Zou nog even de tandarts bellen hier voor.
Vlamtosti schreef:
14-09-2020 15:32
Heb je geen ibuprofen mee gekregen? Toen mijn kiezen werden getrokken kreeg ik bruiszakjes ibuprofen 600 mee.
Wij ook inderdaad!
3x raden wie nu de tandarts gaat bellen!
Alle reacties Link kopieren
overleg even met de tandarts of je bijvoorbeeld diclofenac mag (heeft Kruidvat ook gewoon, of de apotheek) en in welke dosering.

en als je niet wil bellen, zou ik zelf wel paracetamol&ibuprofen nemen
kan een recept halen voor de zakjes! dus geregeld, hopelijk lekker slapen vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Hopelijk helpt het tegen de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een flapdrol dat ie dat vergat! Hoop dat het snel beter gaat met je! Bij mij duurde de pijn, hoewel steeds minder, nog wel een dag of twee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Idd ibuprofen slikken en goed koelen, dat helpt het beste. Sterkte!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
14-09-2020 15:45
Idd ibuprofen slikken en goed koelen, dat helpt het beste. Sterkte!
Spuit elf geeft ook water. ☺️

Een extra kussen kan ook verlichting brengen. Of het hoofdeinde iets hoger.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week mijn laatste verstandskies laten trekken maar bij alle 4 de keren geen pijnstillers meegekregen. Gewoon paracetamol. Ik had toen op aanraden van "iedereen" ibuprofen in huis gehaald. Had meer last van die pil dan van het trekken.

Hebben ze moeten snijden of gewoon getrokken?

3 x geen pijn gehad, 1 keer wel een week last gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn vandaag getrokken?.
Verdoving inmiddels uitgewerkt neem ik aan.

Drink gewoon eens wat water. Niet spoelen, gewoon drinken..
Houdt je wond en mond schoon.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer zo'n zakje gebruikt, goor. Bij elke volgende keer gewoon op tabletten overgegaan. Veel fijner.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
14-09-2020 15:44
Wat een flapdrol dat ie dat vergat! Hoop dat het snel beter gaat met je! Bij mij duurde de pijn, hoewel steeds minder, nog wel een dag of twee trouwens.
In welke optiek flapdrol dat hij het vergat? Om mee te geven of om te adviseren?

Wij geven patiënten geen pijnstillers mee maar adviseren ( mits het kan met eigen medicatie natuurlijk ) na het trekken van een tand of kies wel altijd paracetamol en/of ibuprofen.
pepexx schreef:
14-09-2020 16:08
Ze zijn vandaag getrokken?.
Verdoving inmiddels uitgewerkt neem ik aan.

Drink gewoon eens wat water. Niet spoelen, gewoon drinken..
Houdt je wond en mond schoon.
Ja inderdaad vanochtend getrokken, ik drink ook al heel de dag (nadat de gaasjes eruit waren) water.
Subnautica schreef:
14-09-2020 15:51
Vorige week mijn laatste verstandskies laten trekken maar bij alle 4 de keren geen pijnstillers meegekregen. Gewoon paracetamol. Ik had toen op aanraden van "iedereen" ibuprofen in huis gehaald. Had meer last van die pil dan van het trekken.

Hebben ze moeten snijden of gewoon getrokken?

3 x geen pijn gehad, 1 keer wel een week last gehad.
Ze zijn inderdaad vandaag getrokken, ze waren goed ontstoken.
marjon1980 schreef:
14-09-2020 16:44
In welke optiek flapdrol dat hij het vergat? Om mee te geven of om te adviseren?

Wij geven patiënten geen pijnstillers mee maar adviseren ( mits het kan met eigen medicatie natuurlijk ) na het trekken van een tand of kies wel altijd paracetamol en/of ibuprofen.
Ze hadden wel gezegd paracetamol te nemen maar geven nooit standaard pijnmedicatie mee. Nu aan de bel trekken was prima, de meeste redden het met paracetamol zeiden ze.
Vreemd dat ze meteen getrokken hebben als het ontstoken was. Toen ik dat had moest eerst de ontsteking weg. Geen wonder dat het nog zoveel pijn doet!
Alle reacties Link kopieren
Alice75 schreef:
14-09-2020 17:06
Ze hadden wel gezegd paracetamol te nemen maar geven nooit standaard pijnmedicatie mee. Nu aan de bel trekken was prima, de meeste redden het met paracetamol zeiden ze.
Goed koelen, en als je gaat eten, eet dan lauwe dingen dus niet heel koud of heel warm want dan kan het weer gaan bloeden.
Alle reacties Link kopieren
Waren het twee kiezen aan dezelfde kant? Aan twee kanten lijkt me helemaal naar.

Neem de paracetamol de komende dagen standaard om de 4-6 uur in.
Ik vond het zonder ontsteking met paracetamol goed te doen maar je merkt het wel als het uitgewerkt is.

Heb je wel een spuitje en mondspoeling meegekregen?
huisduif schreef:
14-09-2020 17:38
Waren het twee kiezen aan dezelfde kant? Aan twee kanten lijkt me helemaal naar.

Neem de paracetamol de komende dagen standaard om de 4-6 uur in.
Ik vond het zonder ontsteking met paracetamol goed te doen maar je merkt het wel als het uitgewerkt is.

Heb je wel een spuitje en mondspoeling meegekregen?
Nee ik heb niks mee gekregen. Ik leer allemaal nieuwe dingen vandaag :P

Ik heb echt nog nooit iets aan mijn tanden gehad behalve een controle 2 x per jaar. Dus het was nu meteen feest.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
14-09-2020 15:51

3 x geen pijn gehad, 1 keer wel een week last gehad.

Maar bij jou waren ze denk ik ook niet flink ontstoken?

Dat ze geen ibuprofen meegeven snap ik wel. Dat kan je tegenwoordig op elke straathoek krijgen.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 16-09-2020 21:24
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt raar dat ze gelijk getrokken zijn? In principe kan een ontsteking gewoon weer over gaan en vinden ze het trekken van verstandskiezen tegenwoordig onnodig (tenzij scheef groeien etc).

Ik vind overigens cordosyl een fijn spoelmiddel als iets heb met tandvlees. Zon spuitje met zon scheef dingetje is idd ook handig om het schoon te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven