Gezondheid alle pijlers

2 pillen vergeten week 1

08-02-2013 09:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 pillen vergeten in week 1 de 4de &7/8ste pil van de strip. Heb het waarschijnlijk net nog binnen 12u geslikt, heb zowiezo in de week ervoor geen sex gehad. Als ik het wel van plan ben gebruik ik wel extra voorbehoedsmiddel.

Er staat in de bijsluiter dat je bij 2 pillen of meer vergeten bent de arts moet raadplegen. & waarom? Als ik dus net te laat was geweest(denk dat het optijd was) moet ik dokter bellen? Wat zal de dokter mij dan vertellen? Slik trouwens de microgynon

Vergeet echt bijna nooit de pil, nu 2x in 1 week.. Waar zit ik met mijn gedachten :S
Als je geen seks hebt gehad hoef je geen arts te bellen, kun je gewoon doorgaan met iedere dag een pil slikken, maar ben je de eerste 7 dagen na de laatste vergeten pil niet beschermd tegen zwangerschap.

Binnen 12 uur slikken geldt niet als vergeten trouwens bij deze pil.
Het stond er zo raar! Stond alleen: dokter bellen, verder stond er niks dat je bijv. Die week ervoor sex hebt gehad, dat je dan de dokter moet bellen.

Ik heb geloof ik net de 12u gehaald. En doe maar helemaal niet aan sex de eerste 7 dagen. Dan weet ik zeker dat ik veilig ben ;)
Inderdaad, extra voorbehoedsmiddel gebruiken of gewoon even een weekje geen seks. En gewoon doorslikken, dan komt het vast wel goed;)

Denk dat de dokter hier niet echt iets mee doet
naar mijn weten kan je alleen zwanger worden als je sex hebt gehad, ongeacht hoeveel pillen je vergeet. ik zou dus niet weten waarom je de dokter zou moeten bellen...

misschien loop ik achter en mis ik iets, dan hoor ik het graag

(wel komende 7 dagen ff rubberen als je wel gaat sexen... en gebruiksaanwijzingen lezen wil ook nog wel eens helpen...)
Phoebe82 heb je wel mn post helemaal gelezen? :p er staat bij wat ik in bijsluiter heb gelezen ;)
Is het nou pil 7 of pil 8?

Das voor toekomstige vergeten pillen nmlk wel belangrijk.

Pil 7 valt echt nog ik week 1 en 8 in 2.
oww snorry, ik zat je ook een beetje te pesten hoor...

ik bedoelde dat als je nog geen sex hebt gehad nadat je de pil vergeten bent er uiteraard niks aan de hand is, maar mocht je

binnen deze strip wel gaan sexen dat je er ff wat bij gebruikt voor de zekerheid... (bovendien heeft double dutch nog meer voordelen...)
Is het daarna maar 7 dagen onveilig? Ik dacht de hele rest van die strip!

Onzin
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 08-02-2013 22:51
Reden: Niet waar
% gewijzigd
Binnen 12 uur is er sowieso niks aan de hand! Maar voor alle zekerheid moet je er inderdaad van uitgaan dat je 7 dagen niet beschermd bent. Daarna wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven