Gezondheid alle pijlers

3 fasen pil

06-08-2013 14:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 3 fasen pil voorgeschreven gekregen, nu heb ik ooit eerder de pil gebruikt, maar daar was ik niet zo tevreden over. Toen heb ik een koperspiraal laten plaatsen, maar nu 2 kindjes verder is mijn menstruatie niet te harden, dus "moet" ik over op een ander ac middel. Iemand ervaring met de 3 fasen pil? Mirena heb ik ook overwogen, maar wil eerst even kijken hoe ik uberhaupt reageer op hormonen, voordat ik weer een spiraal laat plaatsen. En wij willen over een tijdje misschien nog een 3e, dus dan zou ik de spiraal maar voor korte tijd plaatsen, en dat vind ik ook weer zowat.
Ik vond Trigynon voor mijn zwangerschap heel fijn: hij werkte goed en ik was er heerlijk gelijkmatig gehumeurd door. Na mijn zwangerschap kreeg ik er doorbraakbloedingen en slapeloosheid van, dat was jammer (maar hij blijkt niet meer nodig, dus no harm done )
Ja ervaring mee, wel slechte. Ik kon 'n 3-fasenpil namelijk niet doorslikken, alleen met pillen uit de laatste fase, dus dan moet je elke keer 2/3 van zo'n strip weggooien.
Ja zoiets had ik gelezen inderdaad dat hij lastig is om door te slikken. Nu maakt dat me niet zo veel uit. Nu komt het ook wanneer het komt.

@ Pantax, fijn dat je er een goede ervaring mee hebt. Ik ben best gevoelig, maar heb nu na mijn zwangerschappen veel meer last van PMS, dus als dat wat gelijkmatiger is zou dat wel prettig zijn.
Ik heb de Qlaira. Dat is een pil die een stofje bevat waardoor je zelf de hormonen gaat aanmaken. Ik ben er erg tevreden over. Mooie bijkomendheid is dat ik niet (meer) ongesteld wordt, ondanks dat ik twee stopdagen (is geen hele week bij deze pil) heb.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik heb ook trigynon, vind hem wel prettig. Ik slik hem gewoon door en begin dan met de 1e fase van een nieuwe strip. Dat kan ook gewoon, en ik heb nergens last van. Wel moet ik na 3 strippen doorslikken een stopweek houden ivm doorbraakbloedingen dan.
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2013 @ 14:35:

Ja ervaring mee, wel slechte. Ik kon 'n 3-fasenpil namelijk niet doorslikken, alleen met pillen uit de laatste fase, dus dan moet je elke keer 2/3 van zo'n strip weggooien.Meh, dat dus. Ik menstrueer best zwaar, dus ik slik graag door. Overigens had ik bij Trigynon nog best zware menstruatie. Ik zit nu al jaren aan de Neocon, beter wat mij betreft.
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2013 @ 14:35:

Ja ervaring mee, wel slechte. Ik kon 'n 3-fasenpil namelijk niet doorslikken, alleen met pillen uit de laatste fase, dus dan moet je elke keer 2/3 van zo'n strip weggooien.

Daarvoor had ik een gewone 1 fase pil. Voor dat doorslikken vanb Trigynon dus, ging prima

Ik heb vroeger deze pil geslikt, ging prima

Tot ik ermee stopte hoor, toen bestefte ik dat ik me echt beter ging voelen.
Je bent zelf een theepot
Ok wisselende ervaringen dus. Ik ben nu zo heftig ongesteld dat een koperspiraal dus echt geen optie meer is. Ik moet zo'n 30 tampons gebruiken in 3 dagen en dan nog lek ik door. Daarom heb ik mijn spiraal eruit laten halen. Hoop dat het met de pil wel minder wordt, maar heb ook geen zin in heel veel bijwerkingen. Morgen ga ik m halen, kan ik gelijk beginnen want ben zojuist ongesteld geworden (nog licht, dus morgen zal het wel doorzetten).

@ Evelyn, klinkt interessant die Qlaira, daar ga ik wat meer over opzoeken.
Ik gebruik Trinordiol (Tryginon). Ik heb er goede ervaringen mee. Dat doorslikken snap ik niet zo goed. Is een klein pilletje, volgens mij net als alle andere ac pillen. Gebruik het al sinds mijn puberteit en nog nooit klachten gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven