Gezondheid alle pijlers

aambeien?

13-04-2015 11:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 weken geleden ben ik bevallen. Sinds vorige week heb ik extreem pijn bij het poepen. Ik heb sowieso 1 aambei. Die had ik al zitten toen ik zwanger was. Maar nooit last van gehad. Ik heb toen curanol gesmeerd ongeveer 2 weken maar de aambei is nooit weggegaan.

Nu dus extreme pijn bij het poepen. Het is bijna nog pijnlijker dan de bevalling. Ook daarna blijft de pijn nog een halve dag aanhouden. Vorige week heb ik de dokter gebeld. Hij heeft mij niet gezien, maar zalf uitgeschreven. Deze zou verdoven. Ik smeer deze samen met curanol. Maar er wordt niets verdoofd. De pijn blijft net zo erg. Ik huil gewoon van de pijn.

zal ik de dokter maar weer bellen dat hij er eerst naar kijk? Het is echt niet normaal.
Idd naar de huisarts, het kan nl dat een aambei afgekneld wordt en dat is erg pijnlijk!
Joh dat je je dat nog afvraagt. Hup, bellen! Sterkte!
Een beknelde aambei doet erg veel pijn. Kun je hem niet zien zitten met een spiegeltje? Die is paarsblauw, dan zit er een klontertje bloed in vast. Sterkte, het is erg vervelend. Maar makkelijk op te lossen, gelukkig
Lionlily, hoe is een beknelde aambei op te lossen? Ik lees alleen over een operatie op internet.
Ik heb net gebeld maar ze zijn niet aanwezig vanmiddag. Alleen voor spoedgevallen.
quote:mila81 schreef op 13 april 2015 @ 12:13:

Lionlily, hoe is een beknelde aambei op te lossen? Ik lees alleen over een operatie op internet.Ik had er eentje een tijdje terug. Die hing buiten de anus (dat is wel de voorwaarde voor simpel verwijderen). De huisarts heeft het opgelost. Ik moest (helaas) op handen en knieen gaan zitten om het te laten onderzoeken daarna werd de aambei verdoofd en opengesneden. Het klontertje werd eruit geduwd, het bloedde een beetje en daarna werd het ontsmet. Niet gehecht geloof ik, het is maar een klein sneetje. Meteen was de pijn weg. Paar dagen spoelen na toiletbezoek en een badje om in te zitten en na 4 dagen was het bijna volledig weg.
Een fissuurtje kan ook HEEL VEEL pijn doen. Had ik ook, niks leek te helpen. Met veel smeren (vaseline, lanette, speciale zalf, maakt eigenlijk niet uit), is het uiteindelijk over gegaan, maar heeft best lang geduurd.
Het is 1 hele grote aambei. Hij is rood/roze, niet blauw of paars.
Toch echt maar naar laten kijken dan, misschien is hij nog niet paars gekleurd, maar zoveel pijn mag je best even onder een spoedje scharen, hoor!
Die rotdingen doen ook zeer! Ik zou ook gewoon bellen. Ik vind je huisarts wel een beetje pré historisch trouwens. De mijne kun je al jaren de hele dag door bellen.
Oei! Wat naar!

Ik had ze tijdens mijn zwangerschap ook en heb toen een tip gekregen die mij erg geholpen heeft: neusspray erop sprayen, dan slinkt de aambei (echt, geen geintje). Misschien een beetje verlichting voor jou, op dit moment? En morgen de HA bellen, hoor!
Ik kon toch langskomen. Ik heb een zalfje gekregen. Als het donderdag niet minder is dan gaat hij contact opnemen met het ziekenhuis. Kan zijn dat ze er dan een sneetje in gaan maken.
Wat fijn! Beterschap!
De pijn is iets minder geworden door het zalfje. Het scherpe randje was eraf. Ik heb dat eind vorige week doorgegeven en het advies was om dan door te smeren tot het helemaal rustig is.

nu weer een paar dagen verder. Bij de ontlasting leek het weer meer pijn te doen gister. Ik weet niet zo goed wat te doen. Doorsukkelen en hopen dat het over gaat met die zalf of toch maar zo'n sneetje laten zetten in het ziekenhuis? Ik ben het zo beu.

Wie heeft nog meer ervaring met zo'n sneetje zetten? Ik neem aan dat je diezelfde dag gewoon weer naar huis gaat? Heb je er naderhand veel last van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven