Gezondheid alle pijlers

Aandringen op bloedonderzoek?

28-01-2013 15:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van vitamine b12 en b11 tekort, deels door voeding, deels door een opnameprobleem. Ik krijg hier aanvullingen voor bij de huisarts. Achteraf gezien heb ik hier al vele jaren last van gehad.

Nu las ik een artikel waarin met name het tekort aan b12 gelinkt wordt aan diverse problemen bij kinderen wiens moeder een insufficientie had tijdens de zwangerschap. Waaronder dus een huilbaby en verminderde eetlust/afvallen. Laat ik nu net twee van deze kinderen hebben.

Ik vraag me nu af of het zin heeft om aan te dringen op onderzoek bij hen, er zal dan bloed geprikt moeten worden.
Print het artikel en laat het je huisarts lezen.

Die kan de relevantie en een evt. vervolg dan wel inschatten lijkt me.
In dat artikel staat dus dat als de moeder een vit tekort heeft tijdens de zwangerschap, het kind later een huilbaby kan worden of verminderde eetlust kan hebben. Maar staat er dan ook dat het kind dan nog steeds een vit tekort heeft? Ze krijgen toch adequate voeding (hoop ik)? Wat is de toegevoegde waarde van bloedonderzoek dan? Je kunt er nu niets meer aan doen dat je tijdens je zwangerschap een tekort had...
Ja, dan komt het kind dus ook met een vit b12 tekort ter wereld en dit kan blijven bestaan.
Ik zou het alleen vragen als je er concreet iets door kunt veranderen of verbeteren.
Ja, dat vraag ik me dus af. Als zij ook een tekort hebben, dient dit aangevuld te worden lijkt me zo.
Maak gewoon eens een afspraak met je huisarts en leg het hem/ haar voor.

Waarschijnlijk weet zij wel of het nodig/zinvol is om je kinderen te laten prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven