Gezondheid alle pijlers

Abces in keel nu alweer terug?

21-07-2013 17:17 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had sinds 3 dagen last van allerlei symptomen o.a.: ontzettende keelpijn, speeksel niet wegkrijgen door nauwelijks kunnen slikken, hoofdpijn, kaakpijn, tandpijn, mond niet kunnen openen, koorts en opgezette lymfeklieren (alles aan de linkerkant). Ook niet kunnen praten en had een hele vieze smaak in mijn mond.

Ben daarom vandaag naar de dokter geweest en het bleek een abces te zijn, meteen door gereden naar het ziekenhuis dus waar de pus er dmv van een spuit uit is gezogen.

En paar uur daarna had ik bijna geen klachten meer (kon alleen nog niet slikken en praten), maar had vrijwel geen pijn meer aan de linkerkant van mijn hoofd. Ik dus harstikke opgelucht.

Nu 7 uur later, zijn pats boem al de symptomen van een abces weer terug, heb vreselijke pijn links en proef ook gewoon weer de vieze smaak in mijn mond.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan het zo zijn dat er zich meteen weer een nieuwe abces heeft gevormd? Het lijkt er namelijk wel op........

Ik heb nu trouwens ook antibiotica, misschien dat dat een beginnende abces tegenhoudt?

Advies gevraagd want dit is niet te doen.. :(
ga naar de dokter
Terug naar de HAP
BEL DE HAP

Sjongejongejonge zeg.
HAP bellen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Het kan zijn dat de ontsteking zo fors is dat het abces nadat het is leeggehaald direct weer volloopt.
Terug naar de dokter. Een keelabces is geen kattenpis, ik wil je niet bang maken maar je kunt er aan doodgaan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juli 2013 @ 17:17:

ga naar de dokterJa ben ik vandaag dus geweest en ga morgenvroeg weer direct. Alleen misschien zijn hier mensen die dit ook hebben gehad. Kan woensdag namelijk pas weer terecht bij de KNO arts, en dat worden nog 2,5 helse dagen, en misschien maak ik me druk om niets en dat zou ik dan voor deze nacht al een geruststelling vinden.
HAP bellen, nu.
bel de HAP om te vragen wat je moet, het lijkt me niet de bedoeling dat je met een keelabces tot morgen moet wachten.
Nee, je gaat niet morgenvroeg. Je belt nu de hap!
Oke de reacties zeggen al genoeg.

Nu de huisarts bellen is geen optie, ik heb er vanochtend al 1 uur over gedaan om een afspraak te kunnen maken. Maar dan ga ik morgen dus zo snel mogelijk
Ik heb ooit een keelabces gehad. Pijn was daarna wel minder, maar toch bleef het nog een paar dagen gevoelig/pijnlijk.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Je kunt toch gewoon de HAP bellen voor advies?
Bedankt voor de reacties iedereen!
Het zou wèl een optie moeten zijn voor je. Niet afwachten hoor!
De HAP bellen is wel eem optie. Telefoon pakken en draaien die hap. Je hebt een serieuze kwaal. Waarom wil je zoveel risico lopen??

Echt, ik snap sommige mensen voor geen meter.
quote:Rooss_Oss schreef op 21 juli 2013 @ 17:21:

Oke de reacties zeggen al genoeg.

Nu de huisarts bellen is geen optie, ik heb er vanochtend al 1 uur over gedaan om een afspraak te kunnen maken. Maar dan ga ik morgen dus zo snel mogelijkje kan toch bellen om te overleggen?
Onderschat de risico's van een keelabces niet!!!! Bel nou naar die HAP, gewoon voor advies.
quote:Prima69 schreef op 21 juli 2013 @ 17:22:

Je kunt toch gewoon de HAP bellen voor advies?Ik kan letterlijk niet praten, echt letterlijk. Mijn zus heeft dus vanochtend voor me geprobeerd maar daar wilde de assistente niks van horen, heeft gewoon 3x de hoorn erop gegooid bij haar, echt te belachelijk voor woorden. Heb dus zelf gebeld en wat geluiden gemurmeld en uiteindelijk na 3 kwartier mocht ik dan eindelijk komen. Bleek een gigantisch ding te zijn.
quote:Prima69 schreef op 21 juli 2013 @ 17:23:

Onderschat de risico's van een keelabces niet!!!! Bel nou naar die HAP, gewoon voor advies.

Ja oke, zal het proberen. Weet 100% procent zeker dat de assistente me niet door wil verbinden maar ga het proberen.

Erg bedankt iedereen! werd ik maar door meer mensen serieus genomen..
Als je niet kunt praten, is het echt zaak om contact op te nemen met de HAP op de een of andere manier. Want dit klinkt gevaarlijk, hoor.
Als je niet kan praten en dus niet kan bellen lijkt me dit een uitstekende reden voor een bezoek aan de HAP. Of je zoekt iemand die voor je kan bellen, kan ook.
Zolang jij niet voor jezelf op komt zullen anderen je niet automatisch serieus nemen nee. Beetje assertiever mag best TO.
Een bezoek brengen aan de SEH? Doe nou toch even normaal, de weg naar de arts is via de HAP. Je gaat niet op eigen houtje naar de EH.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven