Gezondheid alle pijlers

Abnormale afscheiding (down there)

29-08-2012 21:08 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forummers,

Ik heb nogal een ongemakkelijk probleem en ik schaam me er ook behoorlijk voor.

Ik heb sinds 1,5 week ongeveer last van veel vaginale afscheiding dat wit van kleur is en smerig ruikt. Ik heb wel eens dat het een keer gelig is of groenig, maar dat is vaak snel weer over. Nu heb ik er ook buikpijn bij en de kleur is vaak wit en heel soms geel. Toch verontrust het me gigantisch.

2 weken geleden heb ik een schimmelinfectie gehad down there en dat is behandeld. Echter ben ik meteen na de behandeling ongesteld geworden. De klachten van de schimmelinfectie zijn wel weggegaan. Na m'n menstruatie kwam dus die andere afscheiding die wit is, veel en echt naar ruikt.

Ik ben, net als zowat iedereen doet, gaan Googlen. Het kan een SOA zijn. Iets wat niet onmogelijk is, want ik ben zo dom geweest om met 2 jongens onveilige seks te hebben. Dus ik heb GGD gebeld en heb een afspraak staan voor begin september. Helaas kon het niet eerder. Maar dan heb ik dat over een tijdje in ieder geval uitgesloten.

Toch kunnen het ook andere dingen zijn, als ik Google moet geloven. Dus ik ga morgen de huisarts bellen voor advies. Ik weet echt niet goed wat ik ermee aan moet. Ik lees van baarmoederkanker tot aan zwangerschap. Dus ik hoop dat zei me gerust kunnen stellen en/of dat ik langs kan komen om het even te alten controleren. Ik vind het dood eng, maar zoals ik me constant voel is nog veel erger dan die paar minuutjes bij de huisarts.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en weten wat ze uiteindelijk hadden?

Ik moet dit ook even een beetje van me af schrijven, omdat ik niet zo goed met me vriendinnen of ouders erover durf te praten. Ik hoop dat dat niet erg is..

Liefs
Waarom ga je dan niet naar je huisarts (als je morgen belt voor advies, dan gok ik dat zij je zullen adviseren langs te komen), daar kan je ws veel eerder terecht!

Sterkte!
Ik ben ook van plan om langs te gaan en hoop dat ik snel langs kan komen. Al acht ik de kans klein dat het zo snel kan. Mijn huisarts is altijd erg druk en ik wil deze keer wel de vrouwelijke huisarts. Bij een man vind ik toch wel erg ongemakkelijk..

Ik weet echter niet of m'n huisarts ook SOA testen doet en ik las dat ik dan wel moet betalen en bij de GDD is 't gratis. (Ik val nog binnen de leeftijdscategorie) Maar misschien kunnen hun ook een test doen of zij denken juist aan iets heel anders..

Ik ga het horen morgen. Ben alleen thuis, dat is dan ook wel even fijn.
Hee motorcross,

Erg vervelend zo'n probleem,

Mm.. voor zover ik weet ( mijn huisarts) test op de normale soa's gewoon door een uitstrijkje te maken ( clyamidia) en andere soa's worden daarmee gewoon uitgesloten. Dan weet je alvast of het zoiets is, Ook worden daarmee ontstekingen of infecties uitgesloten. Ik zou zo snel mogelijk eerst even langs huisarts gaan, waarschijndelijk als er niets blijkt te zijn, zal hij/zij je alsnog adviseren naar GGD te gaan, en misschien kun je dan ook wel eerder terecht.

Succes ermee!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Huisarts doet zeker ook SOA-testen en wat hij doet (kweek, urineonderzoek, etc) valt m.i. gewoon in het basispakket. Ik snap dat je het prettiger vindt om een vrouwelijke arts te zien, maar je moet je bedenken dat de arts veel en veel gekkere dingen ziet. Als jij de deur uit bent, is hij je bij wijze van spreken alweer vergeten. Je kan ook vragen of de assistente erbij kan blijven?
Down there? Een vaginale infectie bedoel je?

Gewoon even naar de HA.
@ Wished en Emmetjebee; Oké, misschien dat ik dan wel sneller weet wat ik heb en dat 't eerder wegga. Morgen bel ik direct als ze telefonisch bereikbaar zijn. Ik heb het niet zo op m'n mannelijke huisarts. Hij lijkt vrouwelijke kwaaltjes niet echt te snappen en doet er nogal luchtig over. Terwijl ik er echt mee zit en me echt smerig voel op die momenten. Dan is een vrouw die meer laat zien dat ze je begrijpt, toch prettiger. Maar mocht ik eerder bij hem terecht kunnen, dan ga ik er wel mee accoord.

@Waarbij; Ik heb ongeveer 2 weken geleden een vaginale schimmelinfectie gehad. Deze heb ik behandeld en was toen ook weg, maar ik werd ook ongesteld daarna. Toen nergens last van gehad, maar toen m'n ongesteldheid over was, kreeg ik last van die nare vaginale afscheiding wat meer is dan normaal en raar ruikt. Nu is het altijd wit, terwijl ik regelmatig ook geel/groenige afscheiding heb, maar nooit zo veel als wat ik nu heb. Ik denk niet dat het nog van die schimmelinfectie is, want ik heb totaal geen jeuk of vlokkige afscheiding.
Bij mij lag het aan te veel suiker. Ik ben toen over gegaan van witte kristal suiker naar rietsuiker en dat zorgde voor verminderde afscheiding.

Dit klinkt misschien als onzin maar bij mij heeft dit echt gewerkt. Het is dat ik verslaafd ben aan een beetje suiker in de koffie maar het liefst was ik helemaal gestopt met het gebruik van suiker.
Kan heel goed hoor TO, ga gewoon even terug naar de HA. Als je zeker weet dat je een schimmelinfectie hebt kun je ook bij de drogist terecht voor een kuurtje tegenwoordig. Die reclames zenden ze altijd gezellig uit rond etenstijd
@Demagnumvanellen; Ja, die tip gaf me zus me ook al toen ik een aantal jaar terug regelmatig schimmelinfecties had en dat werkt inderdaad! Toch heb ik daar eigenlijk niks aan veranderd en heb ik toen na een weekend niet douchen, warmte en smerigheid die schimmelinfectie opgelopen. Op zich niet gek vanwege de omstandigheden.

Toch heb ik nu totaal geen jeuk en geen vlokken in m'n afscheiding. Dit heb ik wel als ik een schimmel heb down there.

Vandaar dat ik bang ben voor een SOA of iets anders..

Morgen direct de huisarts maar bellen en hopen dat ze snel iets voor me kunnen betekenen.
@Waarbij; Dat kuurtje heb ik dus 2 weken geleden gehad en dat werkte goed. Al was dat de eerste keer dat ik een ander merk gebruikte tegen schimmelinfecties. Misschien dat dat nog invloed heeft.

Dat zal de huisarts me dan ook wel kunnen vertellen.
Het kan ook heel goed zijn dat de schimmelinfectie teruggekomen is, of dat je er nog wat klachten van over gehouden hebt. Het kan soms wat langer duren voordat het helemaal weg is.

Je hoeft helemaal geen soa te hebben, maar omdat je zelf zegt dat je met twee jongens onveilige seks gehad hebt ( en het dus kan ) zou ik het voor de zeker heid wel laten testen.

En, ik snap wel dat je een vrouwelijke arts wil op zo'n moment is het al lastig genoeg. Maar denk erom, het is voor je eigen gezondheid, en als het een soa is kun je het maar beste zo snel mogelijk weten en laten behandelen.
@Wished: Ja, het kan ook nog nasluimeren, omdat ik er misschien toch nog niet helemaal af was toen ik ongesteld werd. Al zou ik dan verwachten dat ik jeuk heb en vlokken in de afscheiding. Dat heb ik altijd met een schimmelinfectie.

De kans is gewoon aanwezig dat ik een SOA heb en ik wil gewoon zeker weten dat het niet zo is of dat ik er wel één heb, maar dat ik die dan kan behandelen.

M'n gezondheid is zeker belangrijk en ik moet ook niet zo miepen als ik me mannelijke huisarts krijg. Heb echter niet zo'n goede ervaring gehad toen ik gestopt was met de prikpil en overstapte op de gewone pil. Hij gaf het advies om net zo lang te wachten met de gewone pil, tot ik ongesteld was. Terwijl dat mega lang kan duren en ik dan niet beschermd ben. Ik had toen der tijd wel een relatie en dat is dan geen fijn idee. Mijn vrouwelijke huisarts zei juist dat ik gewoon met de pil moest beginnen en dan kwam alles wel weer op gang. Dat is uiteindelijk gebeurd en goed gegaan.

Dit is dus een beetje dat ik geremd wordt om met typische vrouwen kwaaltjes naar mijn mannelijke huisarts te gaan.

Maar goed, in dit geval en met deze stress is alles eigenlijk goed. Al ik maar zekerheid heb!
quote:motorcross schreef op 29 augustus 2012 @ 21:47:

@Wished: Ja, het kan ook nog nasluimeren, omdat ik er misschien toch nog niet helemaal af was toen ik ongesteld werd. Al zou ik dan verwachten dat ik jeuk heb en vlokken in de afscheiding. Dat heb ik altijd met een schimmelinfectie.

De kans is gewoon aanwezig dat ik een SOA heb en ik wil gewoon zeker weten dat het niet zo is of dat ik er wel één heb, maar dat ik die dan kan behandelen.

M'n gezondheid is zeker belangrijk en ik moet ook niet zo miepen als ik me mannelijke huisarts krijg. Heb echter niet zo'n goede ervaring gehad toen ik gestopt was met de prikpil en overstapte op de gewone pil. Hij gaf het advies om net zo lang te wachten met de gewone pil, tot ik ongesteld was. Terwijl dat mega lang kan duren en ik dan niet beschermd ben. Ik had toen der tijd wel een relatie en dat is dan geen fijn idee. Mijn vrouwelijke huisarts zei juist dat ik gewoon met de pil moest beginnen en dan kwam alles wel weer op gang. Dat is uiteindelijk gebeurd en goed gegaan.

Dit is dus een beetje dat ik geremd wordt om met typische vrouwen kwaaltjes naar mijn mannelijke huisarts te gaan.

Maar goed, in dit geval en met deze stress is alles eigenlijk goed. Al ik maar zekerheid heb!

Ja precies! Snap ik goed hoor,

Ik zelf zou voor zulke '' kwaaltjes '' ook naar een vrowuelijke gaan, dat is ook je goed recht!

Sterkte ermee!
Ik vraag morgen gewoon naar wat er mogelijk is. Dan zien we 't vanzelf wel en mocht ik mijn mannelijke huisarts krijgen, dan geef ik wel aan dat ik het ongemakkelijk vind.

Nu in ieder geval lekker slapen. Dat lukt gelukkig altijd goed.

Ik hoop morgen wat meer te weten!
Waar ruikt het naar? Als het een beetje een vislucht is zou het een bacteriële vaginose kunnen zijn? Gaat meestal gepaard met veel waterige wittige afscheiding terwijl een schimmelinfectie vaak zurig ruikt en korrelige gelige afscheiding geeft.
Laat je weten hoe het afloopt? Succes morgen!
@Dwarsmaarnietlazy; het komt overeen met de bacteriele vaginose. Maar volgens internet kan het ook een SOA zijn, dus daar laat ik me ook op testen.

@Emmetjebee; morgenochtend heb ik een afspraak staan en ik werd meteen ingedeeld bij mijn vrouwelijke huisarts, gelukkig. Ik ben ook vrij vroeg aan de beurt, dus dat is fijn. Hopelijk komt er wat uit! Jullie horen morgen nog van me!
Ik ben weer thuis en aardig gerustgesteld.

M'n huisarts kan bijna met zekerheid zeggen dat ik een bacteriële vaginose heb. De geur en uiterlijk hebben er erg veel van weg. Het zal waarschijnlijk vanzelf weer weggaan, maar mocht ik er volgende week nog zo'n last van hebben en het is geen SOA, dan kan ik een antibiotica kuurtje krijgen.

Omdat ik toch een kansje heb op een SOA, hebben we ook meteen testen ingezet en daar zal ik volgende week vrijdag uitslag van hebben.

Ik voel me meteen een stuk beter.
Oh gelukkig, Motorcross! Goed dat je meteen actie hebt ondernomen!
@Motorcross

Wat fijn voor de goede uitslag, Wel vervelend dat je toch wat heb, maar ag dat is onschuldig en goed te behandelen.

Ben harstikke blij voor je!

En goed van je dat je inderdaad meteen actie onndernomen hebt!
Ja, daar ben ik ook heel blij om!

Ik hoop wel dat ik straks ongeduldig wordt, omdat ik vrijdag toch moet bellen voor de uitslag van de SOA-test. Ik acht de kans gering dat ik er één heb, maar toch is de kans aanwezig.

Hopelijk is 't druk deze week en is het zo vrijdag! Hahaha.
Ik heb vandaag al met de assistente gebeld voor de uitslag. Ik was nieuwsgierig of het er al was.

De uitslag is binnen. Ik heb geen SOA en ook geen andere gisten of schimmels ofzo.

Maar ik heb nog steeds meer afscheiding en het ruikt ook nog steeds hetzelfde.. M'n eigen huisarts is er niet en ik heb alleen de assistente gesproken.. Dus ik denk dat ik morgen nog even bel om te vragen wat nu..

Zit nu meteen weer in de stress. :S
Ik heb toch weer gebeld. Blijkt dat de uitslag van Chlamydia er nog niet te zijn... lekker dan! Nu maak ik me druk dat ik dat heb. Ik kan ook nog niks krijgen tegen m'n ongemakken, tot dat die uitslag er is. Morgenochtend moet ik het weer proberen.

Nu begin ik echt bang te worden. Ik voel me ook echt vies ondertussen.
@ Motorcross

Maak je eigen niet zo druk!

Je kunt niet meer doen dan afwachten, snap dat het heel vervelend is hoor!

Maar, heb je nog meer klachten als alleen dat het stinkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven