Gezondheid alle pijlers

Acne in nek/hals

05-03-2018 13:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_365688 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 22:48
99.57% gewijzigd
Ook geen andere producten gaan eten of drinken? Ongeveer 6 maanden? Een sjaal die irritatie veroorzaakt?
zit het onder je haar?
Nee zit niet onder me haar, echt in de hals onder de kin zeg maar.
puistjes zijn meestal hormonaal
heb je een andere pil oid?
@bieslookje

Nee niks anders gaan gebruiken of gaan eten. Het zit er indd al 6 maand, soms word het wat minder zichtbaar maar gaat nooit helemaal over. En soms is de roodheid weer erger.

Iemand een idee of je een foto kan uploaden? Misschien dan duidelijker
Wat zijn zus voor dit soort probleempjes ook wel gebruikt is "zeezout". Gewoon wat korreltje pakken, klein beetje water toevoegen en rustig over je huid smeren. Minuut of 10-15 laten zitten, afspoelen met kraan water en voor haar zijn puisten op welk lichaamsdeel dan ook verleden tijd.
Het kan ook best nog komen door het stoppen met de pil. Bij mij duurde het ook een paar maanden voordat daarna de acne kwam.
lilalinda schreef:
05-03-2018 13:23
puistjes zijn meestal hormonaal
heb je een andere pil oid?
Nee ben helemaal gestopt met anti conceptie.
Heb altijd al wel wat puistjes gehad rondom de kin waaraan ik dacht dat het hormonaal was. Dat is nu rustig. Alleen echt in de nek wat me stoort. Is ook maar aan een kant
Klinkt heel vies, maar misschien steenpuistjes?
TicTacTo schreef:
05-03-2018 13:26
Klinkt heel vies, maar misschien steenpuistjes?

Nee dat denk ik niet, heb dat weleens gehad op mijn been lang geleden en dit zijn kleine rode bultjes vlakke rode plekjes
Weet niet hoeveel het er zijn/hoe ernstig het zijn, maar het kunnen ook gistpuistjes zijn. Dan is het dus geen acné en dan is Candida de achterliggende oorzaak. Op google vind je er loads of informatie over.

Misschien ook niet, 'k doe maar een gooi.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Ben je niet allergisch voor parfum in shampoo ed? Mijn man krijgt puistjes op zijn borst en rug door gewone shampoo.
Dragonder schreef:
05-03-2018 13:38
Weet niet hoeveel het er zijn/hoe ernstig het zijn, maar het kunnen ook gistpuistjes zijn. Dan is het dus geen acné en dan is Candida de achterliggende oorzaak. Op google vind je er loads of informatie over.

Misschien ook niet, 'k doe maar een gooi.
Hier heb ik indd ook al aangedacht omdat ze nooit echt uit knijpbaar zijn, dit probeer ik ook niet meer hoor maar zijn niet zoals puisten met een dikke kop erop.
Ook jeukt het, en zitten er ook witte bultjes
Ben er al wel achter dat het geen gewone acne is omdat het gewoon niet over gaat. Heb soms een puistje rondom mond en die is binnen paar dagen weg.

Enig idee wat hier aan te doen is?
ga er eens mee naar je huisarts
Bellanicky1 schreef:
05-03-2018 13:45
Hier heb ik indd ook al aangedacht omdat ze nooit echt uit knijpbaar zijn, dit probeer ik ook niet meer hoor maar zijn niet zoals puisten met een dikke kop erop.
Ook jeukt het, en zitten er ook witte bultjes
Ben er al wel achter dat het geen gewone acne is omdat het gewoon niet over gaat. Heb soms een puistje rondom mond en die is binnen paar dagen weg.

Enig idee wat hier aan te doen is?
lilalinda schreef:
05-03-2018 13:46
ga er eens mee naar je huisarts
Dat dus. :-]
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Draag je synthetische sjaals of truien/vesten?
Daar kan het ook door komen.
Dragonder schreef:
05-03-2018 13:51
Dat dus. :-]

Ja ben ik ook wel van plan. Dacht misschien weet iemand nog de oplossing
Toch een soort schaamte denk ik dat ik daar zo lang mee heb gewacht, maar ben nu ten einde raad dat ik toch maar een afspraak ga maken.
Huisarts. Kan goed hormonaal zijn na dat gestop en gestart met de pil.

Heb dit trouwens ook een poos gehad, bij mij kwam het door kleding. Heb trouwens nog steeds beetje wat jij beschrijft op mijn kont als ik bepaalde broeken veel draag. Als ik jurkjes met panty draag heb ik helemaal niets.
.
OKcomputer schreef:
05-03-2018 14:18
Huisarts. Kan goed hormonaal zijn na dat gestop en gestart met de pil.

Heb dit trouwens ook een poos gehad, bij mij kwam het door kleding. Heb trouwens nog steeds beetje wat jij beschrijft op mijn kont als ik bepaalde broeken veel draag. Als ik jurkjes met panty draag heb ik helemaal niets.
Ja ga ook een afspraak maken.

Bij mij zit het op een plek waar geen kleding komt, namelijk onder de kaak lijn en hals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven