Gezondheid alle pijlers

ADD + PMS = drama

13-09-2013 18:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips om deze weken voor mijn menstruatie een beetje makkelijker door te komen?

Laat maar horen, alles wat nuttig kan zijn :-)
Je ritalin op gezette tijden slikken?
Als dat afdoende werkte Roodpaars..... Nee serieus, ik slik al extra in deze weken en juist strak aan de tijden. Terwijl ik ook prima dagen zonder kan als ik geen PMS heb.
Wat jammer dat dat niet helpt. Mag je eventueel de dosis tijdelijk verhogen van je psychiater?
Ja, dat doe ik inderdaad ook al. Op een gegeven moment ga je dan schipperen tussen profijt en bijwerkingen. Kan zó misselijk worden bij een hogere dosis. Erg irritant.
even serieus....

Ik heb iig voor mij sindskort de oplossing gevonden...

Ik heb wel add maar wil daar geen medicatie voor slikken omdat het voor mij niet werkt. Het is redelijk goed te doen met yoga en mindfulness maar in de week voor mijn menstruatie word ik gek!

Alles komt tien keer zo hard binnen en honderden gedachten gelijk door mijn hoofd.

Ik ben onlangs opreis geweest en had vliegangst. Toen zei een vriendin van mij dat ik eens Passieflora - extra sterk- van A vogel moest proberen. Dat is voor stresssituaties. Dus ik heb dat ingenomen en het vliegen ging perfect.

Een van mijn weken vakantie was ook precies de week voor mijn menstruatie. Toen besloot ik ook een pil te nemen om te kijken of het hielp tegen de drukte in mijn hoofd. En het werkte ! Tot nu toe had nog niets gewerkt.. van alles geprobeerd ook teunisbloemolie. Nu zit ik toevallig ook in mijn menstruatie en heb vandaag ook weer zon pil genomen. Duren gemiddeld acht uur en je mag er twee per dag.

Voor mij werkt het uitstekend!
De prikpil!

Heeft mij van alle PMS-klachten afgeholpen!

Je wordt dan ook niet meer ongesteld maar aangezien ik hele erge buikpijn had, vind ik dat een fijne bijwerking!

Voor mij was de PMS niet te doen en dan heb ik dus geen ADD. Dus dit is voor mij de perfecte oplossing, misschien iets om over te denken en te hebben met je huisarts?
Ik word er heel rustig van en het is echt alsof ik gewoon al die drukte niet meer in mijn hoofd heb... alsof alle gedachtes wegvloeien. Maar niet suf ofzo
De pil doorslikken, scheelt je de pms.
Pil continue slikken

Teunisbloem olie

Als je de pil niet slikt is st janskruid een goeie.

Ik slik de pil niet en neem vanaf een week voor mn menstruatie magnesium en st janskruid. De hele maand teunisbloemolie.

Probeer wat voor jou werkt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een met bootje op de golven
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:idede schreef op 13 september 2013 @ 18:46:

even serieus.... Hoezo even serieus, is alleen jouw reaktie serieus en de rest een grapje?
Dames tot zover super!

Passieflora en magnesium ga ik zeker proberen. Alle hormonale middelen (pil, prikpil, mirena spiraaltje) geven hier het gevoel alsof ik 24/7 PMS heb..... helaas geen optie dus.

Wie er verder nog tips heeft: alles is welkom!!
Ik ben sinds kort van mijn PMS af. Ik had het erg extreem zowel lichamelijk als geestelijk. Het begon net na mijn eisprong al en ik had erge depressieve gevoelens. Wat bij mij heel goed heeft geholpen is stoppen met cola drinken, stoppen met roken, drastisch minderen met suikers/vlees en meer bewegen (wandelen, fietsen).

Ook eet ik zuivelvrij, maar dat is meer voor mijn acne. Ik merk wel dat ik daardoor nog beter in mijn vel zit dan daarvoor.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

ontbijt: havermoutpap met amandelmelk

tussendoor : fruit

Lunch: roggebrood met jam of amandelpasta,

tussendoor: fruit

Avondeten: daar hou ik niet heel veel rekening mee, ook omdat ik een gezin heb.

Als ik tussendoor nog honger heb, eet ik vaak wortels, komkommer of tomaat.

Drinken: water of thee zonder suiker (witte of groene thee)

Natuurlijk snoep ik ook wel eens, maar dit lijkt verder geen effect te hebben. De pms blijft weg.

Het is wel een hele omslag, maar het is het echt waard!!

Ik heb het ook stapsgewijs gedaan

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Hoi,

Zelf heb ik ADHD en een behoorlijke PMS maar sinds ik efamol van pmp gebruik is mijn pms behoorlijk gezakt.Misschien dat het bij jou ook werkt.Succes iig want het is absoluut niet leuk om er mee te dealen.
ot it net kin sa ot it mot,dan mot it sa ot it kin
Ik gebruik een AC pil met oestrogeen overwicht (Mocicon) en sinsdien gaat het met mijn PMS beter.

(Ik ben hiervoor op consult geweest bij een Casa instelling)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven