ademhalings oefeningen
maandag 16 mei 2011 om 23:02
hallo,op dit moment ben ik ziek ivm een infectie aan de longen. ik ben vanav naar de HAP geweest en hij heeft mij prednison en antiobiotica voorgeschreven. dit gaat natuurlijk niet meteen helpen. ik ben nu dus op zoek naar ademhalingsoefeningen,want ik merk dat ik van de benauwdheid paniekerig wordt. help?
maandag 16 mei 2011 om 23:25
Hoi Trolletje,
vervelend dat je zo benauwd bent. Je helpt jezelf het meeste door rustig te blijven, morgen zul je het effect van de prednison kunnen verwachten.
In de tussentijd adem je met je handen op je buik drie tellen in, wacht je even, en daarna drie tellen weer uit. Geef jezelf wat tijd om te wennen.
Laat je even weten of het helpt? Annie
vervelend dat je zo benauwd bent. Je helpt jezelf het meeste door rustig te blijven, morgen zul je het effect van de prednison kunnen verwachten.
In de tussentijd adem je met je handen op je buik drie tellen in, wacht je even, en daarna drie tellen weer uit. Geef jezelf wat tijd om te wennen.
Laat je even weten of het helpt? Annie
dinsdag 17 mei 2011 om 07:53
tip van een oefentherapeut, doe het svp even onder begeleiding. als je zelf aan de slag gaat bestaat de kans dat je erg krampachtig gaat ademen en juist gaat hyperventileren. denk dat een keer of 4 bij een oefentherapeut cesar je goed op weg helpt! Bij ademen gaat het mn om de richting ipv het volume. Mijn ervaring is dat patienten veel te veel willen ademen
succes
succes