af en toe tegen een beginnende verkoudheid aan zitten
zaterdag 17 augustus 2013 om 12:33
Ik heb zoals nu af en toe het gevoel dat ik verkouden ben, maar ook weer niet. Zoals er een beetje tegen aan zitten.
Donderdag begon het met een droge ruwe keel, wat ik niet echt vervelend vindt, gisteren was dat gedeeltelijk over, maar voelde me niet echt fit, maar ook niet super slecht, alleen voelde ik me een beetje brak, en had het gevoel dat mijn neus een beetje verstopt zat, moest wel af en toe niezen en had het gevoel dat mijn stem een beetje hees was, gisteravond voelde ik me gewoon op en top fit en was het over. Alleen nu heb ik er iets minder last van, maar wel dat ik het gevoel heb dat mijn neus een beetje verstopt is.
Maar voel me verder prima. en het zakt nu verder af.
Net alsof ik tegen een beginnende verkoudheid aan zit, maar dat het gewoon niet verder doorbreekt en na een tijd gewoon weer afzakt, want ik heb verder ook geen last van;)
Maar hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of kan je hier een betekenis aan geven? Betekent dit iets? Was wel even nieuwsgierig er na;) mar het kan natuurlijk ook wel door weerverandering komen, ben dit jaar nog maar 1 keer verkouden geweest en dat was in januari voor het laatst.
Donderdag begon het met een droge ruwe keel, wat ik niet echt vervelend vindt, gisteren was dat gedeeltelijk over, maar voelde me niet echt fit, maar ook niet super slecht, alleen voelde ik me een beetje brak, en had het gevoel dat mijn neus een beetje verstopt zat, moest wel af en toe niezen en had het gevoel dat mijn stem een beetje hees was, gisteravond voelde ik me gewoon op en top fit en was het over. Alleen nu heb ik er iets minder last van, maar wel dat ik het gevoel heb dat mijn neus een beetje verstopt is.
Maar voel me verder prima. en het zakt nu verder af.
Net alsof ik tegen een beginnende verkoudheid aan zit, maar dat het gewoon niet verder doorbreekt en na een tijd gewoon weer afzakt, want ik heb verder ook geen last van;)
Maar hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of kan je hier een betekenis aan geven? Betekent dit iets? Was wel even nieuwsgierig er na;) mar het kan natuurlijk ook wel door weerverandering komen, ben dit jaar nog maar 1 keer verkouden geweest en dat was in januari voor het laatst.
zaterdag 17 augustus 2013 om 13:22
Ik interpreteer dat altijd als mijn immuunsysteem die haar werk goed doet. Dat er een verkoudheidsvirus in mijn lichaam heeft gezeten of nog zit en mijn lichaam aan de gang is gegaan om het te bestrijden.
Als ik dan toch echt verkouden word, dan heb ik kennelijk wat minder weerstand (tegen deze virussoort) gehad.
Tja, het kan ook een overgevoeligheidsreactie (allergie) zijn, maar waarom moeilijk doen...?
Als ik dan toch echt verkouden word, dan heb ik kennelijk wat minder weerstand (tegen deze virussoort) gehad.
Tja, het kan ook een overgevoeligheidsreactie (allergie) zijn, maar waarom moeilijk doen...?
zaterdag 17 augustus 2013 om 13:25
zaterdag 17 augustus 2013 om 13:27
Ik heb momenteel vakantie;) dus deze week niet aan het werk geweest, heb geen hooikoorts, maar heb verder er geen last van en voel me ook niet ellendig, maar ik snotter niet, en nies ook niet echt. Maar voel het wel in mijn lichaam, net alsof mijn neus verstopt zit, maar ook weer niet, heel apart.
Maar ik vind dit niet een echte verkoudheid;) als ik verkouden ben, heb ik gelijk ook overal last van, maar ben altijd wel benieuwd wat voor theorie er achter zou kunnen zitten
Maar ik vind dit niet een echte verkoudheid;) als ik verkouden ben, heb ik gelijk ook overal last van, maar ben altijd wel benieuwd wat voor theorie er achter zou kunnen zitten
zaterdag 17 augustus 2013 om 13:34
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 augustus 2013 @ 13:24:
Wie doet er moeilijk Marty?
Nadenken over een verkoudheid die niet echt door wil zetten valt vandaag bij mij even in de categorie 'moeilijk doen'. Maar ik lees al dat TO vakantie heeft.
Ik vind het gewoon logisch, je bent toch niet óf de hele tijd 100% fit óf in ene verkouden/griep? Daar zit toch wat tussenin en je lichaam doet dan gewoon zijn werk...
Wie doet er moeilijk Marty?
Nadenken over een verkoudheid die niet echt door wil zetten valt vandaag bij mij even in de categorie 'moeilijk doen'. Maar ik lees al dat TO vakantie heeft.
Ik vind het gewoon logisch, je bent toch niet óf de hele tijd 100% fit óf in ene verkouden/griep? Daar zit toch wat tussenin en je lichaam doet dan gewoon zijn werk...
zaterdag 17 augustus 2013 om 15:21
Heb je niet een lichte vorm van hooikoorts.
Je zegt wel:heb geen hooikoorts,maar dat kan je ineens krijgen hoor.
(ex) schoonmoeder kreeg het met haar 40,zoonlief kreeg het dit jaar (24jaar)
Houd de pollenagenda maar eens in de gaten,en vergelijk die met je klachten.
Ook airco kan deze tijdelijke klachten geven.
Google ook eens op sickbuildingsyndroom
Je zegt wel:heb geen hooikoorts,maar dat kan je ineens krijgen hoor.
(ex) schoonmoeder kreeg het met haar 40,zoonlief kreeg het dit jaar (24jaar)
Houd de pollenagenda maar eens in de gaten,en vergelijk die met je klachten.
Ook airco kan deze tijdelijke klachten geven.
Google ook eens op sickbuildingsyndroom
zaterdag 17 augustus 2013 om 15:52
Ik zat vanmorgen het zelfde te denken moet steeds niezen, van de week indd beetje last gehad van mijn keel, en verstopte neus zo nu en dan.
Maar goed het zet niet door(gelukkig) zo hekel aan verkouden zijn.
Ik dacht misschien omdat ik 5 weken in de warmte heb gezeten en nu weer op het werk ben met airco en veel mensen, dus dat er dan wat virussen rond dwalen??
Maar goed het zet niet door(gelukkig) zo hekel aan verkouden zijn.
Ik dacht misschien omdat ik 5 weken in de warmte heb gezeten en nu weer op het werk ben met airco en veel mensen, dus dat er dan wat virussen rond dwalen??