Gezondheid alle pijlers

Afegevallen teveel?

28-04-2015 15:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn naam is Rik en ben 1,86m en ben 17 jaar en ben de afgelopen 2 maanden of 2,5 maanden 4 kg afgevallen. Ik heb geen hobby's en ben niet beweeg zaam, dus ongeveer 2.5 maand ongeveer stond ik op de weegschaal en woog ik 71 en ik nu op de weegschaal sta weeg ik 67. Ik maak me een beetje zorgen nu. Ik doe sinds een paar weken wel elke dag buikspier oefeningen en drink 80% alle dagen water en heel af en toe wat hardlopen maar ik weet me geen raad, Kan iemand me hiermee helpen en uitleggen of dit normaal is? Bedankt!

Groeten,

Rik
wat eet je op een dag?
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon even naar de huisarts gaan. Die weet je zo te vertellen of het voor jou normaal is. Doen hoor!
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik eet de laatste tijd wel veel minder dan gewoonlijk misschien kan dat ook een reden zijn.En Ik ben vaak moe en word alles beetje wazig op sommige momenten.
Wat is je eetpatroon? Kun je hier eens neerzetten wat je op een dag ongeveer eet? Bij zorgen naar de huisarts, dat sowieso.
quote:Rik104 schreef op 28 april 2015 @ 15:24:

Ik eet de laatste tijd wel veel minder dan gewoonlijk misschien kan dat ook een reden zijn.

Klinkt logisch toch?

minder eten = afvallen
Ben je eigenlijk bang voor iets maar durf je dat niet rechtstreeks te vragen?
Waarom eet je niet gewoon?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:lilalinda schreef op 28 april 2015 @ 15:28:

[...]

Klinkt logisch toch?

minder eten = afvallenJa soms eet ik minder dan normaal zoals vergeet ik of eet ik 's morgens niet wat best slecht is en eet ik bij 't avondeten soms (niet altijd maar paar keer wat minder dan normaal) en 's avonds eet ik opzich nog ook nog wat. Beetje moeilijk uit te leggen dit maar ik ga waarschijnlijk morgen langs de huisarts en zou 't nog even vragen van hoe en wat. Ik ben op dit moment bezorgd dat ik 4kg afval in 2 maanden en vraag om raad wat jullie zouden doen of iemand dit probleem kent hoor ik het graag !
quote:Rik104 schreef op 28 april 2015 @ 15:24:

Ik eet de laatste tijd wel veel minder dan gewoonlijk misschien kan dat ook een reden zijn.En Ik ben vaak moe en word alles beetje wazig op sommige momenten.Een auto komt ook niet ver met weinig brandstof.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Rik104 schreef op 28 april 2015 @ 15:34:

[...]

Ja soms eet ik minder dan normaal zoals vergeet ik of eet ik 's morgens niet wat best slecht is en eet ik bij 't avondeten soms (niet altijd maar paar keer wat minder dan normaal) en 's avonds eet ik opzich nog ook nog wat. Beetje moeilijk uit te leggen dit maar ik ga waarschijnlijk morgen langs de huisarts en zou 't nog even vragen van hoe en wat. Ik ben op dit moment bezorgd dat ik 4kg afval in 2 maanden en vraag om raad wat jullie zouden doen of iemand dit probleem kent hoor ik het graag !

als je te weinig eet, is 4 kg in 2 maanden niet vreemd.

even voor het beeld: hoeveel eet je??
quote:tekenis schreef op 28 april 2015 @ 15:28:

Ben je eigenlijk bang voor iets maar durf je dat niet rechtstreeks te vragen?Ja dus.
Vier kilo in twee maanden is niet zo verontrustend als je inderdaad veel minder eet dan voorheen maar ik zou zeker even naar de huisarts gaan om andere dingen uit te sluiten. Trakteer jezelf zo nu en dan op een grote zak friet met mayo, kroketje erbij, niet wegspoelen met cola light.
verba volant, scripta manent.
4 kilo in twee maand is 0.5 kg per week. Wat totaal normaal is als je minder eet en meer beweegt.
Ik zou gewoon meer eten en ook gezond, meer tussen door bijv noten, bak kwark, ..etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eh, je eet veel minder dan voorheen en je beweegt de laatste tijd meer. Dan is het toch heel logisch dat je afvalt? Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet zo goed dat je zelf de logica daar niet van inziet. Een halve kilo per week is dan niet eng veel hoor.

Hoe dan ook is het verstandig om naar de huisarts te gaan als je je zorgen maakt.
quote:Vikhui schreef op 28 april 2015 @ 16:04:

Eh, je eet veel minder dan voorheen en je beweegt de laatste tijd meer. Dan is het toch heel logisch dat je afvalt? Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet zo goed dat je zelf de logica daar niet van inziet. Een halve kilo per week is dan niet eng veel hoor.

Hoe dan ook is het verstandig om naar de huisarts te gaan als je je zorgen maakt.Natuurlijk zie ik er van alles in maar ik denk altijd wat verder door hiermee en gelukkig krijg ik veel antwoorden hierop die me juist helpen en vroeg ik wat jullie dachten, Ik eet wel veel vet maar gwn nu met wat regelmaat laatste tijd want vooraf at ik gewoon meer ;p
Wat eet je zoal op een dag?
Life is short. Eat dessert first.
Minder eten, buikspieroefeningen, hardlopen en als vocht alleen water drinken. Maaltijden overslaan.

Wat is je doel? Wil je breder worden? Want 1,86 m en van 71 naar 67 kg zorgt ervoor dat je eerder een lang en slank lichaam krijgt dan een bodybuilderslijf natuurlijk. Je kan beter, als je daarmee bezig bent, een sportinstructeur vragen naar een schema, oefeningen en eten om het lichaam te krijgen wat je wil. En of dit haalbaar is met jou postuur.
quote:Doreia schreef op 28 april 2015 @ 16:08:

Minder eten, buikspieroefeningen, hardlopen en als vocht alleen water drinken. Maaltijden overslaan.

Wat is je doel? Wil je breder worden? Want 1,86 m en van 71 naar 67 kg zorgt ervoor dat je eerder een lang en slank lichaam krijgt dan een bodybuilderslijf natuurlijk. Je kan beter, als je daarmee bezig bent, een sportinstructeur vragen naar een schema, oefeningen en eten om het lichaam te krijgen wat je wil. En of dit haalbaar is met jou postuur.de oefeningen buikspieren en andere oefeningen die ik doe met het lichaam zijn voor revalidatie *sorry vergeten te zeggen*
Als je nog in de groei bent heb je heel veel kcal per dag nodig, zeker als jongen. Dus gewoon meer eten en snacken. Geniet er van zolang het kan en je er niet van aankomt!
Shoot first, ask questions later!
Revalidatie voor wat? Dat kost natuurlijk ook enorm veel energie.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom vertel je nou niet gewoon wat je eet op een dag? Daar is al meerdere keren naar gevraagd.
Met een kritische blik voor de spiegel gaan staan wil nog weleens helpen.

De Hartstichting zegt dat je een gezond gewicht hebt, namelijk BMI 19,4

Minder dan 62,9 kilo is je grens. Dan word je te mager.

Gefeliciteerd en neem een biertje en een zak chips van mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:vivapimpelmees schreef op 28 april 2015 @ 17:53:

Waarom vertel je nou niet gewoon wat je eet op een dag? Daar is al meerdere keren naar gevraagd.Pfff inderdaad zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven