Gezondheid alle pijlers

afwijking witte hersenstof, iemand die meer weet

04-11-2010 12:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn zoon van 3.5 heeft taalachterstand en motorische achterstand.

Wij zijn de medische molen ingegaan en dinsdag is er een MRI genomen. Hieruit blijkt dat er een afwijking is op de witte hersenstof.

We moeten een bloedtest laten afnemen. Ik was te stomverbaasd om de neuroloog om meer uitleg te vragen. Een van de komende weken moeten we dus met zoon weer naar neuroloog.

Iemand hier ervaring mee. Of waardoor kan een afwijking komen op de witte hersenstof.

En waarom moet er een bloedtest worden afgenomen.

Heb mijn huisarts gebeld, en die zei dat het ook een restant van een ontsteking kan zijn die littekentjes weergeeft. Maar ik weet niet hoe dit zit.

Vriend kan neuroloog maar niet te pakken krijgen.

Ik moet asap een bloedtest laten afnemen. Maar hoe snel dat moet is me ook niet duidelijk. Vriend collega is ziek. En ik kan niet autorijden en zit op werk.
Denk dat er niets anders op zit dan een belafspraak met de neuroloog te regelen? Dan krijg je pas echt een antwoord... Met google kom je een eindje maar ja... Dat is altijd een beetje gevaarlijk. Anyway toch ff meedenken:

'grijze hersenstof : ligt aan de oppervlakte, vormt de hersenschors en volgt de loop der groeven en windingen; ook diep in de hersenen zijn er eilandjes met grijze hersenstof : de basale kernen; hersenschors en basale kernen bestaan overwegend uit zenuwcellen; de witte hersenstof bestaat voornamelijk uit zenuwvezels die een geleidende funktie hebben tussen de verschillende hersengebieden onderling'

http://translate.google.nl/translate?hl ... iness-and- ... disorders/central/pvm.htm

Weet echt niet of je er wat aan hebt en/of bovenstaand artikel toepasbaar is op de situatie van je zoon want het gaat om mri's van oudere mensen... Dus dat wil ik nog even benadrukken.
Witch, hoe kl*te het ook is dat je moet afwachten tot je de uitslagen van de bloedtest krijgt, ik zou niet op internet gaan afspeuren, je maakt jezelf misschien onnodig druk. Het kan zoveel kanten opgaan dat ik echt zou afwachten tot je de uitslag van jullie eigen arts krijgt. In de tussentijd wens ik je veel sterkte bij het afwachten.

Is er geen poli neurologie in het ziekenhuis? Bel daarheen en maak een terugbelafspraak. Gezien je vele vragen lijkt het mij verstandig de neuroloog z.s.m. te spreken. Alleen hij/zij kan de juiste informatie geven. Het is aan hem/haar te beoordelen af dat telefonisch kan of dat hiervoor een afspraak gemaakt dient te worden.

Zet al je vragen nu op papier. Als je de neuroloog dan te spreken krijgt, weet je zeker dat al je vragen gesteld zijn. Schijf ook mee met de antwoorden.
Witchke, heel veel sterkte!

Hoe aanlokkelijk ook, ik denk dat het heel onverstandig is om op het internet te speuren. Het kan vanalles zijn en je komt misschien juist dingen tegen die je onnodig bang maken.

Ik ben bang dat je echt zult moeten afwachten tot de nueroloog antwoord geeft.
Vriend is meteen Xander gaan halen en naar het ziekenhuis gegaan. Hopelijk later meer nieuws.

Baas is heel lief, ik mocht gelijk stoppen met werken. Maar ik hou de tijd vrij voor dat ik iets meer zou weten. Als er misschien behandelingen moeten worden gedaan.
En nog nieuws witchke?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven