Gezondheid alle pijlers

al een maand een trillend ooglid

02-11-2010 11:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet het is geen wereldprobleem, maar wel super irritant! Ik heb al een maand lang, letterlijk iedere dag, een bijna constant trillend ooglid Soms is dat te zien aan de buitenkant, andere keren niet en dan voel ik het alleen trillen. Ik word er zoooo moe van!

Heeft iemand hier ervaring mee en weet er iemand hoe ik daar vanaf kan komen??

Alvast bedankt voor jullie tips!
Goed slapen, is vaak een teken van vermoeidheid. Ik heb het ook regelmatig. Na een week op tijd naar bed gaan en bijslapen, is het weg.
Slapen ja.
Stress.
Oh ja, vergeten toe te voegen:

Slaap als een roosje, ook minstens 8 uur per nacht, en ook in het weekend waarin ik lekker heerlijk uitslaap heb ik last van dat trillend ooglid... Ik ga iedere dag op tijd naar bed, en op tijd weer op, lekker gestructureerd

Ik kan me niet voorstellen dat ik stress heb? Ik zou echt niet weten waarvan....

Nu ben ik daar wel slecht in moet ik zeggen, merken wanneer ik stress heb, maar ik zou niet weten hoe ik nog meer moet ontspannen als ik nu al doe?
Zit je veel achter de monitor? Op je werk, en thuis ook nog extra?
De oorzaak moet je toch echt zoeken in stress-factoren of wat NL beschrijft, de pc.
http://www.sochicken.nl/l ... _een_trillend_ooglid.html
pc... ik vind het niet echt veel, op mijn werk heb ik veel afwisseling en doe veel werk wat niet op de pc is. Thuis zit ik er wat vaker achter maar ook niet schokkend veel denk ik?

Het zou wel kunnen natuurlijk, zo ook stress, al weet ik niet waar dat dan vandaan komt... Ik ben wel een nerveus mens maar ik ervaar geen stress op het moment (naar mijn idee)

Ik vrees dat er niks anders op zit dan afwachten dan
quote:Quinty schreef op 02 november 2010 @ 11:46:

http://www.sochicken.nl/l ... _een_trillend_ooglid.html

Ohh ja, die site had ik ook gevonden een paar weken terug (toch bedankt hoor!)

Ik pas die tips eigenlijk ook wel toe, maar ik ben misschien gewoon iets te ongeduldig
huisarts?
Ik krijg het als ik teveel koffie drink en soms van chocola. Zou het bij jou misschien ook zoiets kunnen zijn?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik dacht dat de huisarts me uit zou lachen met zo'n suf probleempje

Koffie, misschien? Ik drink 3 kopjes per dag...

Oh! Ik bedacht me net dat ik natuurlijk wel kan vragen of mijn huisarts telefonisch spreekuur heeft.
Een soort van inwendige alarmering, Olijfje?

*tril tril* U heeft nu teveel calorieën binnen

*tril tril* Op dit moment nuttigt u teveel cafeïne
quote:NevankaLetonja schreef op 02 november 2010 @ 12:07:

*tril tril* Op dit moment nuttigt u teveel cafeïne
In de periode voordat ik zwaar burn out en depressief thuis kwam te zitten, had ik ca. 2 maanden last van een trillend ooglid. Niet elke dag, maar wel bijna dagelijks. Snapte er niks van. Maar goed, was dus toch wel gerelateerd aan (erg veel) stress. Had overigens ook stevige hoofdpijn en nekpijn in die periode. Het trillende ooglid stond niet op zichzelf.

Dus als je het mij vraagt is het stress gerelateerd.
quote:NevankaLetonja schreef op 02 november 2010 @ 12:07:

*tril tril* Op dit moment nuttigt u teveel cafeïneHandig hè
Ik ben mijn eigen bananenschil
vaak een magnesium tekort; aan te vullen met gecheleerd magnesium, zo'n 300 mg per dag. Te koop bij de Tuinen en vast ook elders.

Je moet even geduld hebben maar na enige weken wordt het echt beter van.

groetjes ambra
eens met ambra! magnesiumtekort. Mijn man heeft er ook last van gehad en na een magnesiumkuur is het overgegaan.
oh ok magnesium, baat het niet dan schaad het niet hmm

Ik kan me wel voorstellen dat het stress zou kunnen zijn, maar dan weet ik echt niet waar het vanaf komt! Het is nu lekker rustig op alle fronten eigenlijk. Maar ik ben wel erg slecht in stress "waarnemen" dus al ben ik gestressed dan merk ik dat niet. Maar dan kan ik er vaak achteraf wel een reden voor verzinnen, en nu eigenlijk niet...

Dank jullie voor al jullie tips
Misschien een klacht die juist ná een stress volle periode eruit komt?

Ik vind zelf dat ik best lekker ga op stress,maar als ik dan mijn rust krijg,krijg ik allerlei klachten...net of het er dan uit mag komen?

Klinkt misschien beetje zweverig,maar je hoort ook vaak dat mensen op vakantie in elkaar storten,of een hart aanval krijgen............net of het dan mag?

Zou toch wel als het al een maand duurt langs huisarts gaan hoor,misschien is het inderdaad een tekort aan iets( magnesium)

Sterkte,heb het ook ooit,wordt er na een paar uur al gestoord van!
quote:daffyduck schreef op 02 november 2010 @ 12:42:

Misschien een klacht die juist ná een stress volle periode eruit komt?

Ik vind zelf dat ik best lekker ga op stress,maar als ik dan mijn rust krijg,krijg ik allerlei klachten...net of het er dan uit mag komen?Dat zou inderdaad kunnen, een tijd terug was het hier inderdaad wel wat stress! (zo halverwege september). En als ik migraine heb ik het vaak ook na een drukke dag of werkweek (dus dan krijg ik migraine in de avond of in het weekend). Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik had het voor de zomer ook weken lang, dit kwam door stress en slaap tekort.

Gewoon even wat vroeger op bed en ga lekker ontspannen.
BFS: benign fasciculation syndrome

www.aboutbfs.com

Kan je misschien helpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het bij jou geen BFS is.

Bij mij alleszins wel. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven