Gezondheid alle pijlers

Alcohol bij Fluoxetine 20mg??

24-12-2012 17:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Eerst en vooral, fijne feestdagen gewenst iedereen. Nu ga ik er zo dadelijk zelf invliegen, goed eten, cadeautjes, ennnn natuurlijk een glaasje cava (of meer;))

Maar nu slik ik Fluoxetine 20mg en heb er niet bij nagedacht of ik an iets van alcohol mag drinken! Vind het nu ook wat vervelend om de dokter daar nu nog mee lastig te vallen, dus moest iemand het weten, dankjewel!

Groetjes
Bijsluiter lezen een optie?
Google:

alcohol drinken?

Alcohol versterkt het versuffende effect van dit medicijn. Ook als u gewend bent geraakt aan fluoxetine, kunt u door het gebruik van alcohol erg suf worden. Beperk daarom het gebruik van alcohol en drink het liever niet.
Geen slechte ervaring mee, alleen hield ik het bij 1 à 2 glazen per keer en dat was dan maandelijks. Ik werd er niet suffer van dan zonder fluoxetine, kwam meer door de rode wijn.
Niet innemen met alcohol.

Maar ken wel mensen die in de ochtend hun AD innemen, en dan bij het eten in de avond best een wijntje drinken.
Ja dat kan, slik het zelf ook
Tuurlijk kan dat wel, een wijntje bij het eten.Maar zou er niet teveel van drinken.
heb dit zelf ook een paar jaar geslikt, alcohol bij fluoxetine (merkloze prozac) is niet verstandig want het verminderd de werking ervan. (en ik neem aan dat je het slikt omdat je wilt dat het werkt...)

heel af en toe 1 glaasje kan geen kwaad, ik dronk in mijn prozac-tijd geen druppel. De psychiater heeft wel eens gezegd dat ik er ook zoveel profijt van had omdat ik niet/nauwelijks dronk.

1 voordeeltje is wel: je wordt goedkoop dronken, als je dat slikt gaat het namelijk een stuk sneller dan zonder prozac

nee zonder dollen, het kan niet zoveel kwaad maar hoe minder je drinkt hoe beter het werkt.
Gewoon drinken maar je moet rekening houden met onverwachte effectenals straallazarus worden na glas 2. Rustig aan, het is een kwestie van wennen. Ik slik al jaren AD maar na glas 4 heb ik hem helemaal zitten dus die neem ik niet.
Ja dat kan hoor, een keertje niet te vaak.

En niet auto rijden of iets met een mes doen ofzo, je weet het maar nooit, straks snij je perongeluk je arm er af! Nou dan wordt je zo depressief dat die 20 mg ook niet meer helpt....
quote:waterplant schreef op 24 december 2012 @ 22:05:

Gewoon drinken maar je moet rekening houden met onverwachte effectenals straallazarus worden na glas 2. Rustig aan, het is een kwestie van wennen. Ik slik al jaren AD maar na glas 4 heb ik hem helemaal zitten dus die neem ik niet.

ja idd, vooral rode wijn en rose mee oppassen....

(ik had toen ik het nog slikte het een x uitgeprobeerd met wijn, 1 glas en weg was ik...)

voordeel is wel dat je met prozac goedkoop dronken wordt

madsi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven