Gezondheid alle pijlers

alcohol + direct (pijnlijk) beengevoel

27-09-2012 22:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb regelmatig (niet altijd) als ik alcohol drink dat ik dit direct voel in mijn benen, na 2-3 slokjes. Het voelt als een soort straling die door mijn bovenbenen gaat.

Af en toe, zoals net is het pijnlijk en voelt het als enorme spierpijn aan mijn bovenbenen. Na een paar minuten zakt het weer.

Kom op andere fora tegen dat ik niet de enige ben maar vind nergens een verklaring, iemand een idee? andere met ervaringen?
Geen verklaring, maar ik heb dit inderdaad ook vaker. Dus ik lees mee...
Vast te simpel; geen alcohol drinken dan.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 27 september 2012 @ 22:30:

Vast te simpel; geen alcohol drinken dan.Vraag niet om een oplossing maar een verklaring ;) Ben gewoon nieuwsgierig...
had ik ook altijd toen ik nog maar weinig en niet vaak dronk. Sinds ik weer vrijgezel ben sinds begin vorig jaar en ik vaak en meer drink heb ik dat gevoel niet meer.

Niet dat die aanpak nou zo gezond is hoor!
Ik heb alleen een warm gevoel wat door mijn benen stroomt. Geen pijn. Het zal wel iets te maken hebben met het effect op je bloed en bloedvaten.
Klinkt als verzuring. Zorgen dat je meer drinkt dus! En dan bedoel ik water of cola tussen je wijntjes door.
Ik heb het in mijn armen. Net alsof er een soort kramp in mijn aderen schiet.

Zelf denk ik dat het met sulfiet te maken heeft aangezien ik het het ergst met rode wijn heb.
het is gif, dus je lijf reageert daarop
Ik heb het ook in mijn benen na de eerste paar slokken. Bij mij doet het niet echt pijn, maar wel een raar gevoel! Vroeg me inderdaad ook altijd al af wat dat nou was haha!
Het kan ook met (een lichte vorm van) jicht te maken hebben.

Alcohol kan een jichtaanval uitlokken.
Hé, da's grappig, ik heb het ook in mijn armen.
Ik heb dit jaren geleden al ontdekt bij mezelf, alleen heb ik verzuringspijn van mijn nek tot mijn tenen. Ik drink dus geen alcohol meer

Een verklaring heb ik er dus niet voor. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn lichaam een soort van allergische reactie geeft op alcohol, maar waarom? Geen idee.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:biobitch1984 schreef op 27 september 2012 @ 22:38:

had ik ook altijd toen ik nog maar weinig en niet vaak dronk. Sinds ik weer vrijgezel ben sinds begin vorig jaar en ik vaak en meer drink heb ik dat gevoel niet meer.

Niet dat die aanpak nou zo gezond is hoor!Herkenbaar, maar dan omgekeerd. Toen ik in mijn jonge jaren regelmatig dronk, had ik er nooit last van. Tegenwoordig drink ik nauwelijks meer, maar als ik dan ergens een glaasje wijn of champagne krijg, voel ik het ook meteen in mijn benen. Het is niet pijnlijk, maar ook niet prettig en voor mij een reden om niet meer/vaker te drinken (hoewel dat uiteindelijk het probleem zou oplossen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven