Gezondheid alle pijlers

Allergie

30-06-2014 08:44 47 berichten
In mijn straat staat een boom, op moment verliest deze zijn sporen, ik ruik het ( man niet) . Ik heb dan weken last van tranende ogen , jeuk etc. Gemeente weet dit ook , die zegt, niet eerdere klachten horen we, ikben zooo benauwd, duidelijk is een boom leven belangrijker.Heb ooit gehoord, via bleek kan je bomen laten afsterven, ben geen voorstander maardit is voor mij niet hpudbaar, krijg amper lucht
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wil een vrachtwagen bleek laten aanvoeren om een boom dood te maken? Meen je dit?

Weetje wat je moet doen?

1) ga naar de kruidvat en haal anti allergie tabletjes, die van Lidl werken ook goed

2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.
Geniet van elke dag!
Serieus, jij wilt de boom omleggen??

Je bent natuurlijk al naar de huisarts geweest om te kijken wat er aan je allergie gedaan kan worden
Eerst na je HA.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja ben ik geweest, heb ook tabletten en die helpen niet.
ook kruidvat heb ik anti histamine geprobeerd, werkt niet, ik reageer heel heftig op boom
quote:Zo.maar schreef op maandag 30 juni 2014 08:50 Ja ben ik geweest, heb ook tabletten en die helpen niet.

En je denkt dat er maar 1 zon boom is in Nederland?

Omleggen lijkt me geen optie. Ik zou ramen dichthouden en alleen goed ventileren als het geregend heeft.. Komende week komt die regen wel goed.
Geniet van elke dag!
Is dit echt? Zo ja: Dat dit soort mensen bestaan!
Ik heb ook zo'n hooikoorts, wat een geweldig idee van jou zeg!

Laten we gewoon heel Nederland asfalteren, zijn wij van onze traanogen af!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Heb je een test gehad, ben je getest op deze boom soort?

Ik heb zelf ook allergieën en het bleek iets heel anders dan ik zelf en anderen dachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:kikkeranna schreef op 30 juni 2014 @ 08:47:

Serieus, jij wilt de boom omleggen??

Je bent natuurlijk al naar de huisarts geweest om te kijken wat er aan je allergie gedaan kan worden Ja ben ik geweest, alergie testen ook , heb oude benaming telfast, trek niet zo maar aan de bel
quote:viva-amber schreef op 30 juni 2014 @ 08:56:

Heb je een test gehad, ben je getest op deze boom soort?

Ik heb zelf ook allergieën en het bleek iets heel anders dan ik zelf en anderen dachten.Allergie kwam op anti hisamine uit en daar heb ik pillen voor
quote:mrsnem schreef op 30 juni 2014 @ 08:47:

Dus jij wil een vrachtwagen bleek laten aanvoeren om een boom dood te maken? Meen je dit?

Weetje wat je moet doen?

1) ga naar de kruidvat en haal anti allergie tabletjes, die van Lidl werken ook goed

2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.Ik gebruik anti histamine
quote:Zo.maar schreef op 30 juni 2014 @ 09:03:

[...]

Allergie kwam op anti hisamine uit en daar heb ik pillen voorAnti-histamine is het medicijn tegen allergieën
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Anti-histamine heb je in heel veel vormen en zwaartes, wellicht dat een andere variant voor jou beter helpt. Degene bij de kruidvat zijn een lichtere variant, ik ben ook allergisch en deze helpen voor mij echt niet. Via de HA heb ik een andere die voor mij wel werken dus ik zou er toch nog maar eens langs gaan als het zo extreem is. Als je echt geen lucht meer kan krijgen zijn hier ook spuiten voor maar dan moet het wel echt extreem zijn.

Een allergie kan heel erg vervelend zijn maar wil je echt hier een boom voor weg laten halen?
De pil werkt niet? Dan ben je natuurlijk weer terug gegaan naar de huisarts en hebt gevraagd om andere pillen/verder onderzoek.
Ik ben allergisch voor dennenbomen. (En gras en kruiden en nog meer)

Dus ik kijk nu al uit naar de decembermaand.

Maar misschien is alle bomen verbannen inderdaad beter dan een maand afzien!
Dus je denkt werkelijk dat het aan die ene boom ligt?
verba volant, scripta manent.
quote:Zo.maar schreef op 30 juni 2014 @ 08:53:

ook kruidvat heb ik anti histamine geprobeerd, werkt niet, ik reageer heel heftig op boomGa naar de huisarts dan, deze kan iets anders voorschrijven.
Je bent zelf een theepot
quote:Zo.maar schreef op 30 juni 2014 @ 09:03:

[...]

Allergie kwam op anti hisamine uit en daar heb ik pillen voor

Je bent dus niet bij een allergoloog geweest?

Anti-histamine is een medicijn om symptomen te bestrijden. Het is handig om de echte oorzaak te weten voordat je alle bomen in Nederland omzaagt.
Haha ok, mijn dochter heeft hele erge last van hooikoorts, voor grassen om precies te zijn. Ik ga vannacht stiekem met 1000 kg strooizout in de weer om alle gazons van mijn buren om zeep te helpen.
Lieve TO, ik ben zelf erg allergisch: ++++ voor bomen, gras en kruidenpollen. Omdat het niet wenselijk is om de hele natuur in Nederland af te laten sterven, ben ik uiteindelijk bij de allergoloog terecht gekomen. Er bestaan namelijk goede medicijnen tegen allergie. Dat wil niet zeggen dat je nooit meer last hebt, maar het is te doen, geloof me. Ga dus naar je huisarts en laat je (zo nodig) doorverwijzen.
Eerst maar eens huisarts/allergoloog raadplegen, zoals al veel andere suggereerden.

Verder je leefstijl aanpassen hieraan, qua ventileren/stofzuigen/'s avonds haren wassen etc.; google eens op hoe of wat bij hooikoorts, dat kun jij ook aanpakken.

En als je dan toch echt van mening bent (fout!) dat die boom om zeep moet, verpest dan niet het milieu met een overdosis bleek. Er bestaan veel effectievere methoden. Ik verwacht overigens dat de gemeente nu al weet bij wie ze moeten aanbellen, als die boom afsterft....
kap de ene boom en dan blijkt dat er een straat verder op nog zo'n boom staat enz. Zinloze actie dus! Je hebt pech, net als mijn kinderen heel veel pech hebben en dik onder de medicijnen moeten zitten en dan nog steeds heel veel last hebben van alle pollen die je maar kan bedenken en nog veel meer.
verdere tips behalve een allergoloog: geen was buiten drogen, voorzie alle ramen van pollengaas en vervang dat regelmatig, en lekker binnenblijven als de hoeveelheid pollen te groot is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven