Allergie

maandag 30 juni 2014 om 08:44
In mijn straat staat een boom, op moment verliest deze zijn sporen, ik ruik het ( man niet) . Ik heb dan weken last van tranende ogen , jeuk etc. Gemeente weet dit ook , die zegt, niet eerdere klachten horen we, ikben zooo benauwd, duidelijk is een boom leven belangrijker.Heb ooit gehoord, via bleek kan je bomen laten afsterven, ben geen voorstander maardit is voor mij niet hpudbaar, krijg amper lucht
maandag 30 juni 2014 om 08:47
Dus jij wil een vrachtwagen bleek laten aanvoeren om een boom dood te maken? Meen je dit?
Weetje wat je moet doen?
1) ga naar de kruidvat en haal anti allergie tabletjes, die van Lidl werken ook goed
2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.
Weetje wat je moet doen?
1) ga naar de kruidvat en haal anti allergie tabletjes, die van Lidl werken ook goed
2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.
Geniet van elke dag!

maandag 30 juni 2014 om 08:53
quote:Zo.maar schreef op maandag 30 juni 2014 08:50 Ja ben ik geweest, heb ook tabletten en die helpen niet.
En je denkt dat er maar 1 zon boom is in Nederland?
Omleggen lijkt me geen optie. Ik zou ramen dichthouden en alleen goed ventileren als het geregend heeft.. Komende week komt die regen wel goed.
En je denkt dat er maar 1 zon boom is in Nederland?
Omleggen lijkt me geen optie. Ik zou ramen dichthouden en alleen goed ventileren als het geregend heeft.. Komende week komt die regen wel goed.
Geniet van elke dag!
maandag 30 juni 2014 om 08:56

maandag 30 juni 2014 om 09:02

maandag 30 juni 2014 om 09:05
quote:mrsnem schreef op 30 juni 2014 @ 08:47:
Dus jij wil een vrachtwagen bleek laten aanvoeren om een boom dood te maken? Meen je dit?
Weetje wat je moet doen?
2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.Ik gebruik anti histamine
Weetje wat je moet doen?
2) neem een dingetje van de boom mee naar je huisarts en zeg dat je er zoo benauwd van word. Als hij zegt kan niet, dan is het niet zo. Als her wel zo is kan hij je antihistamine geven.Ik gebruik anti histamine

maandag 30 juni 2014 om 09:12
Anti-histamine heb je in heel veel vormen en zwaartes, wellicht dat een andere variant voor jou beter helpt. Degene bij de kruidvat zijn een lichtere variant, ik ben ook allergisch en deze helpen voor mij echt niet. Via de HA heb ik een andere die voor mij wel werken dus ik zou er toch nog maar eens langs gaan als het zo extreem is. Als je echt geen lucht meer kan krijgen zijn hier ook spuiten voor maar dan moet het wel echt extreem zijn.
Een allergie kan heel erg vervelend zijn maar wil je echt hier een boom voor weg laten halen?
Een allergie kan heel erg vervelend zijn maar wil je echt hier een boom voor weg laten halen?

maandag 30 juni 2014 om 09:45
quote:Zo.maar schreef op 30 juni 2014 @ 09:03:
[...]
Allergie kwam op anti hisamine uit en daar heb ik pillen voor
Je bent dus niet bij een allergoloog geweest?
Anti-histamine is een medicijn om symptomen te bestrijden. Het is handig om de echte oorzaak te weten voordat je alle bomen in Nederland omzaagt.
[...]
Allergie kwam op anti hisamine uit en daar heb ik pillen voor
Je bent dus niet bij een allergoloog geweest?
Anti-histamine is een medicijn om symptomen te bestrijden. Het is handig om de echte oorzaak te weten voordat je alle bomen in Nederland omzaagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

maandag 30 juni 2014 om 09:57
Lieve TO, ik ben zelf erg allergisch: ++++ voor bomen, gras en kruidenpollen. Omdat het niet wenselijk is om de hele natuur in Nederland af te laten sterven, ben ik uiteindelijk bij de allergoloog terecht gekomen. Er bestaan namelijk goede medicijnen tegen allergie. Dat wil niet zeggen dat je nooit meer last hebt, maar het is te doen, geloof me. Ga dus naar je huisarts en laat je (zo nodig) doorverwijzen.
maandag 30 juni 2014 om 10:00
Eerst maar eens huisarts/allergoloog raadplegen, zoals al veel andere suggereerden.
Verder je leefstijl aanpassen hieraan, qua ventileren/stofzuigen/'s avonds haren wassen etc.; google eens op hoe of wat bij hooikoorts, dat kun jij ook aanpakken.
En als je dan toch echt van mening bent (fout!) dat die boom om zeep moet, verpest dan niet het milieu met een overdosis bleek. Er bestaan veel effectievere methoden. Ik verwacht overigens dat de gemeente nu al weet bij wie ze moeten aanbellen, als die boom afsterft....
Verder je leefstijl aanpassen hieraan, qua ventileren/stofzuigen/'s avonds haren wassen etc.; google eens op hoe of wat bij hooikoorts, dat kun jij ook aanpakken.
En als je dan toch echt van mening bent (fout!) dat die boom om zeep moet, verpest dan niet het milieu met een overdosis bleek. Er bestaan veel effectievere methoden. Ik verwacht overigens dat de gemeente nu al weet bij wie ze moeten aanbellen, als die boom afsterft....
maandag 30 juni 2014 om 11:21