Gezondheid alle pijlers

Allerlei vage klachten, wat kan het zijn/wie herkent het?

03-07-2010 00:21 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Sinds 2 jaar heb ik allerlei vage klachten. Het begon met een migraine aanval, zo uit het niets. Die komen nu gemiddeld 2x per maand terug, en die verschillen in hevigheid. (van echt een hele dag plat moeten liggen, tot een/twee uur plat liggen). Op een gegeven moment heb ik 's nachts een aanval gehad, mijn vriend werd toen wakker van mijn getril. Toen kon ik ook niet uit mijn woorden komen. De HA vertrouwde het niet, en heeft me doorverwezen naar de neuroloog. Na een scan bleek dat er niets aan de hand was met mijn hersenen. Prima!! Zou je denken.....maar sinds die ene aanval heb ik steeds meer vage klachten.

- 1 tot 2 x per maand migraine aanval

- gevoel van een soort brok in de keel

- altijd verkouden, en wondjes in mijn neus

- heel erg vermoeid, als ik 's ochtends opsta en in de auto stap kan ik op mijn werk al weer zo vermoeid zijn dat ik echt met veel moeite mijn ogen open kan houden

- met enige regelmaat moeite met concentreren

- "krakende" nek, als ik mijn hoofd van links naar rechts beweeg voelt het net alsof twee wervels over elkaar schaven

- "stijve" nek, ik kan mijn hoofd niet op een van mijn schouders leggen, dan wordt mijn nek al "geblokkeerd'

- in mijn rechter arm heb ik soms last van tintelingen, 's nachts wordt ik met enige regelmaat wakker van een arm die "slaapt" terwijl ik niet op mijn arm heb gelegen.

- met regelmaat moeite om op woorden te komen, ook als ik in een gesprek ben zeg ik soms andere dingen dan dat ik wil zeggen.

Aangezien ik een tekenbeet heb gehad, waarvan het wondje niet weg ging heeft de HA mijn bloed getest, in combinatie met bovenstaande klachten ben ik toen getest op Lyme, werking van de schildklier en op suikerziekte. Uit dit onderzoek bleek dat ik geen van die dingen had. Op doorverwijzing van de HA ben ik toen naar de KNO arts geweest. Daar heb ik een onderzoek gehad van mijn neus en keel. (met een camera via mijn neus) Ook daar kwam niets uit. De KNO-arts gaf toen ook aan dat ik maar moest leven met de klachten, aangezien er niets te zien is van cystes/tumorweefsel in mijn neus en keel.

Ik kan me niet voorstellen dat ik alle klachten heb, en dat er niets aan de hand is......maar goed, KNO-arts, HA en neuroloog kunnen niets vinden. Wie van jullie herkent bovenstaande klachten???
Wat ik me afvraag of het niet toch Lyme kan zijn. Ik heb vaker gelezen dat testen in Nederland het niet aantonen, terwijl in Duitsland het dan wèl uit de test komt.

Misschien eens uitvinden, waar je het nog goed kan laten testen ?

sterkte,
De testen voor de ziekte van Lyme zijn helaas niet nauwkeurig. Het komt zeer vaak voor dat er een foute uitslag wordt gegeven. De bacterie die het veroorzaakt is namelijk erg goed in verstoppertje spelen.

Ik ben vorig jaar gebeten door een teek, kreeg gelukkig een prachtig rode cirkel rond de beet. Mijn bloed is toen getest en daar kwam slechts een licht positieve uitslag uit. Terwijl het door die cirkel overduidelijk was dat ik wel degelijk Lyme had.

Vraag dus om nog een test en bespreek de mogelijkheid voor een antibioticakuur.

Heb jij nadat je de tekenbeet hebt gehad trouwens een antibiotica kuur gekregen?
Ja, ik heb ook gehoord dat Lyme niet altijd gevonden wordt bij de standaard bloedtest.

En waar ik nog aan denk: Zit je misschien op je werk dicht bij de airco? Sommige mensen kunnen ontzettend last hebben van de lucht die daar uit komt. Daar zou je verkouden van kunnen zijn. Ook kan je door de kou misschien nekklachten krijgen? Of als je veel in de auto zit met de airco op je bovenlichaam gericht, dan zou het daar ook van kunnen komen.

En woon je in een nieuwbouwwoning? Ongeveer een jaar geleden was er veel ophef over de luchtzuiveringssystemen die in veel huizen geplaatst werden. Daar kregen mensen ook allerlei vage klachten van zoals hoofdpijn, vreselijk verkouden etc.

En ik ben het wel met Meds eens. Een en ander hoeft zeker geen verband te houden. Ik ben nu ook vreselijk verkouden en heb pijn in de onderrug maar ik weet wel 99% zeker dat dat niets met elkaar te maken heeft.
Bij mij hielp de osteopaat me van mn migraine af.. Heb nu al een jaar of twee geen aanvallen meer, daarvoor toch met enige regelmaat...!
Kijk eens in je keukenkastjes en koelkast hoeveel produkten met aspartaam je gebruikt. En probeer aspartaam eens een tijdje te vermijden.

Ik ben niet van de aspartaam-is-vergif-en-zou-verboden-moeten-worden-maffia. Maar wel een van de eerste epilepsiepatienten in NL waar een aspartaamintolerantie is aangetoond. Als ik aspartaam binnen krijg, krijg ik migraine, migraine accompagnee en/of zware epilepsieaanvallen.

Niet iedereen kan probleemloos aspartaam verdragen. Zelfs het voedingscentrum begint nu mensen met epilepsie te adviseren aspartaam te mijden.

TO heeft geen epilepsie, maar wel migraine. En veel van de klachten die zij beschrijft verdwenen bij mij als sneeuw voor de zon toen ik aspartaam ging mijden. En dat is zó makkelijk te doen! Het is in dit land namelijk wettelijk verplicht te vermelden of een product aspartaam (of een bron van fenylalanine) bevat. En het zit helaas in meer producten dan je denkt. Het goede nieuws is dan weer wel dat aspartaam meestal niet in de goedkope(re) producten zit. Aldi en Lidl hebben tegenwoordig aan mij een goede klant.
Iets anders
hoi indigootje,

misschien een heel vreemde vraag hoor, maar hoe lang heb je je huidige matras en heb je wel de juiste hardheid? (toevoeging: zelfde geldt voor je kussen)

- heel erg vermoeid, als ik 's ochtends opsta en in de auto stap kan ik op mijn werk al weer zo vermoeid zijn dat ik echt met veel moeite mijn ogen open kan houden

- met enige regelmaat moeite met concentreren

- "krakende" nek, als ik mijn hoofd van links naar rechts beweeg voelt het net alsof twee wervels over elkaar schaven

- "stijve" nek, ik kan mijn hoofd niet op een van mijn schouders leggen, dan wordt mijn nek al "geblokkeerd'

- in mijn rechter arm heb ik soms last van tintelingen, 's nachts wordt ik met enige regelmaat wakker van een arm die "slaapt" terwijl ik niet op mijn arm heb gelegen. ---> je hoeft niet op je arm te liggen om de zenuw af te knellen. al je armzenuwen lopen wel via je nek.

- met regelmaat moeite om op woorden te komen, ook als ik in een gesprek ben zeg ik soms andere dingen dan dat ik wil zeggen. ---> heb ik zelf ook als ik erg moe ben

- 1 tot 2 x per maand migraine aanval

--> mijn broer is allergisch voor chocolade. hierdoor krijgt hij een licht zuurstof tekort (net zoals bij hyperventileren) waardoor hij migraineaanvallen krijgt en als het een zware aanval is ook tast- pijnuitval in zijn linkerarm/been en kan hij slecht uit zijn woorden komen. Zijn dokter wist 1 andere patiënt die dit had, maar dan met schaaldieren. Misschien handig om eens een voedseldagboek voor een maand bij te houden en dan te kijken of er overeenkomsten zijn met je migraineaanvallen?

wat ik in ieder geval met bovenstaande tekst wil zeggen, is dat het probleem niet direct in jou hoeft te liggen, maar dat iets externs zoals voedsel of je matras ook de symptomen kan veroorzaken. Dan kun je dus ziekenhuizen blijven bezoeken, maar zal je niet snel iets wijzer worden.
anoniem_77851 wijzigde dit bericht op 03-07-2010 10:07
Reden: kussen vergeten,
% gewijzigd
ps: sorry voor de lange lap tekst (zie ik opeens nu)
quote:BillieJean schreef op 03 juli 2010 @ 03:09:

heb je weleens aan Candida gedacht? www.candida.nl hier kun je jezelf testen. Ik heb het ook.Iedereen heeft candida, dat is een gist wat in elk lichaam voorkomt, een enkele keer kan zich dit ontaarden in een infectie, dit zie je bijv. bij aidspatienten, dat moet behandeld worden met schimmeldodende middelen. De alternatieve hoek schermt nogal graag met candida, een hele vage "diagnose" waar tal van klachten in lijken te passen. De oplossing is volgens de alternatieve hoek; rust, geen suiker en veel dure supplementen die je natuurlijk ook dient te kopen bij de kwakzalver waar je bent geweest. Via internet kan je niet testen of je iets hebt daarvoor moet je echt naar de dokter.
Ik vind een aantal van deze klachten wel erg passen bij klachten die bij bepaalde neurologische aandoeningen passen. Tintelingen, wazig zien, concentratieproblemen, moeite om op bepaalde woorden te komen en vermoeidheid zijn veel voorkomende klachten bij multiple sclerose. Je zegt echter dat je al een hersenscan hebt gehad waar niets geks uit bleek. Deze klachten komen ook voor bij een ernstig tekort aan vitamine B12 (gelukkig veel minder ernstig dan MS en op te lossen). Ben je daar al op getest?
Dat dan weer wel..
Als de nekklachten er waren voor de migraine zou dat heel goed met elkaar in verband kunnen liggen. Ikzelf heb ook migraine met aura, dus eerst flikkeringen, onwerkelijk gevoel, niet uit mn woorden komen en dan aan 1 kant hoofdpijn. maar deze aanvallen worden uitgelokt als mijn spieren heel stijf zijn en dat is weer reden voor tintelingen in de arm natuurlijk. Ook ben ik erg vermoeid na zo'n aanval. En stress zorgt voor stijve spieren.

Gevoel van brok in de keel, niet uit de woorden kunnen komen, oververmoeid, migraine...Deze dingen had ik toen ik depressief was tijdens mijn eerste zwangerschap. Voel je je geestelijk wel goed?
Volgende week heb ik een afspraak bij de homeopaat. De verwachting is dat ik weer hetzelfde heb als wat ik als klein meisje heb gehad, namelijk hypoblycamie (omgekeerde suikerziekte)

Aangezien ik toen een klein meisje was heb ik er toen weinig van mee gekregen, behalve dan dat ik druppels kreeg en dat ik geen suiker en vetten meer mocht eten.

Wie heeft dit nog meer? En hoe ga je er mee om?
Hypoglycemie als in "omgekeerde suikerziekte" bestaat niet, het is een "ziekte" bedacht door alternatieve genezers.

Hypoglycemie is een gevolg van diabetes en door een arts aan te tonen dmv bloedtest. De oplossing is insuline toedienen
Ik dacht hetzelfde als Sunshine. Dat je waarde van de vit B12 mogelijk te laag is. Die zou ik zéker laten testen.
Je gelijk halen is als achteruit lopen om te bewijzen waar je bent geweest.
Meds, ik ben geen arts en jij ook niet denk ik, maar ik ben bij de huisarts en de GGD al diverse keren getest op Candida en bleek dat te hebben (infectie). Het is dus niet zo dat het maar een hele enkele keer zich kan uiten tot een infectie zoals jij schrijft, maar je kunt er heel erg vaak last van hebben. En eh....nee ik heb geen aids hoor en dat hoeft ook niet om dit te hebben. Ik heb al vele kuren gehad voor de candida en dan is het tijdelijk weer even weg, maar het komt terug en de verschijnselen zijn zeer divers. Ik heb het nu redelijk onder controle door gezond leven en eten en extra vitamines, vooral C.
voer eendjes geen oorlog!
Interessant dat jij weet wat ik wel of niet ben.

Ik zeg helemaal niet dat candida niet voorkomt. Beter lezen a.u.b.

Candida is een schimmel/gist dat in elk lichaam voorkomt. Soms komt het tot een infectie (vaak een vaginale infectie, heel zelden een hevige infectie, relatie met aids). Dat kan door een verminderde weerstand. Behandeling is een schimmeldodend middel. En als preventie moet je gewoon gezond leven.

Alternatieve artsen raden echter allerlei supplementen en diëten aan om "candida te bestrijden" terwijl candida een heel normaal verschijnsel is. Behalve als het door bepaalde redenen dus tot een infectie komt, dan helpt geen supplement maar alleen maar een schimmeldodend middel.
Migraine kan komen door een stijve nek of verkeerde houding van je nek.

Ik ben nu onder behandeling van een fyshiotherapeut omdat ik oogmigaine heb.

Of het helpt weet ik nog niet want ik ben pas drie keer geweest.

Wel zegt de therapeut dat het niet helemaal goed zit in mn nek.

Als ik gespannen of gestresd ben loop ik snel met mn schouders wat omhoog en dit zou misschien de migaine kunnen triggeren.

Ook kan ik mn hoofd niet op mn schouders leggen.

Tintellend gevoel in je arm kan dan ook komen omdat er te weinig zuurstof in je spieren is en daardoor kan je je ook weer moe gaan voelen.

Ik loop zelf al en jaar of 5 met vage klachten.

Ik blijf zoeken en probeer zo gezond mogelijk te leven.

Heb wel een jaar of 5 (8jaar geleden) heftig geleefd veel housepartys en drugs en ben altijd bang dat ik dit eraan over heb gehouden.

Succes
[quote]hompeltjepompeltje schreef op 03 juli 2010 @ 00:24:

Ik weet het, velen zullen me hard tegenspreken maar ga eens naar een orthomoluculair therapeut of natuurarts? Het kan heel goed te maken hebben met voeding en overgevoeligheid voor bepaalde voeding.

Helemaal mee eens, in combinatie met accpunctuur.
quote:dutskop schreef op 21 augustus 2010 @ 16:13:

[quote]hompeltjepompeltje schreef op 03 juli 2010 @ 00:24:

Ik weet het, velen zullen me hard tegenspreken maar ga eens naar een orthomoluculair therapeut of natuurarts? Het kan heel goed te maken hebben met voeding en overgevoeligheid voor bepaalde voeding.

Helemaal mee eens, in combinatie met accpunctuur.of ga eens naar een waarzegger, of hans klok
Ik vind deze klachten het meeste bij vastzittende nekspieren passen,zelf heb ik daar vroeger heel veel last van gehad.

Een aantal jaren later werd er een hernia ontdekt maar doordat jij al bij een neuroloog geweest bent lijkt mij dat dat niet het geval is ook de cts valt af.

Maak een afspraak bij een fysio die kan je leren om je spieren te ontspannen.

Btw bij mij zitten er twee wervels aan elkaar vast(door een operatie) en zijn er anderhalve brugwervel aan de achterkant verwijdert en ik kan nog steeds mijn hoofd op mijn schouder leggen(nou ja niet helemaal maar dat kunnen volgens mij maar weinig mensen) dat heeft echt met je spieren te maken en niets met je wervels.

Sterkte!
quote:meds schreef op 21 augustus 2010 @ 16:55:

[...]

of ga eens naar een waarzegger, of hans klokHoe kan het dan dat een accupunturist mijn helse neuropatische pijnen wegkreeg na een ongeval, intense messteken (dat je echt niet meer wil leven)? En dat volpompen met Lyrica niet hielp?
Ik weet niet wat je leeftijd is, maar je migraineklachten zouden heel goed hormonaal kunnen zijn.

Ik denk inderdaad dat wat anderen hier ook al schrijven dat niet al je klachten met elkaar samenhangen, dus nek en arm staan los van je migraineklachten bijvoorbeeld.
Kijk voor je vermoeidheid ook eens naar je voeding, of je gevarieerd en gezond genoeg eet.
quote:dutskop schreef op 21 augustus 2010 @ 17:10:

[...]

Hoe kan het dan dat een accupunturist mijn helse neuropatische pijnen wegkreeg na een ongeval, intense messteken (dat je echt niet meer wil leven)? En dat volpompen met Lyrica niet hielp?

Ik heb al jaren neuropathische klachten en bij mij hielp de neuraaltherapie echt niet,wel voor een knie waar ik al jaren last van had,ik ben wel een of 6 teruggemoeten voor het hielp.

Hoe het werkt weet ik verder niet(ik kreeg allemaal kleine injecties in en rond het pijngebied) ik weet alleen dat mijn knieklachten niets met een zenuwbeschadiging te doen hadden.

Voor de neuropathische klachten heb ik een neurostimulator en die haalt ongeveer de helft van mijn klachten weg,voor de rest gebruik ik medicijnen tegen de pijn,andere dan lyrica!

Lyrica helpt echt niet bij iedereen.

Het kan wel zijn dat de zenuw als de klap niet te hard geweest is en er zit niets beklemd zichzelf weer hersteld en dus je pijnklachten verdwijnen.
quote:maxiemax schreef op 21 augustus 2010 @ 18:23:

[...]

Het kan wel zijn dat de zenuw als de klap niet te hard geweest is en er zit niets beklemd zichzelf weer hersteld en dus je pijnklachten verdwijnen.Nee, het herstelde niet uit zichzelf. Wel na 6 behandelingen accupuncturist, na anderhalf jaar plat te hebben gelegen. En na die behandelingen stond ik weer. Is geen toeval. Na elke behandeling zakte de pijn.
In ieder geval fijn dat het voor jou wel de oplossing was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven