Gezondheid alle pijlers

Altijd maar vage klachten

13-11-2013 18:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak pijn hier en daar. Zo heb ik bijna elke dag (spannings?)hoofdpijn en nu ineens onverwacht vage krampen in mijn zij. Tijdje terug ook ineens allemaal vage steken die door mijn maagstreek trokken.

Er zijn ook plekken vlak bij mijn borstbeen/aan de zijkanten van mijn longen die pijn doen als ik ze aandruk. De ene keer doet het meer pijn dan de andere en soms lijkt de pijn zelfs te zijn verdwenen. Komt zo in vlagen opzetten. "Verkeerde zithouding, moet rechtop zitten. Niets aan de hand", zegt de huisarts altijd. Ik ben nog jong.

Verder bijna iedere week wel buikkrampen, vaak verstoppingen. Opgezette buik.

Heb vaak ook een verstopte neus, waardoor ik moeite heb met ademhalen.

Een breed scala aan klachten en ik ben pas 27. Is dit normaal dat je vaak ergens pijn hebt? Maak ik me vaak onnodig zorgen? Naar de huisarts gaan levert nooit wat op, ben al tig keren geweest. Iedere week heb ik wat.

Voel me af en toe echt alsof ik al op leeftijd ben. Altijd maar vage klachten, sommige erg vaak, anderen eens in de zoveel tijd. En ik kan er niets mee. Wordt ook nooit wat mee gedaan. Maak me soms serieus zorgen.

Ik leef verder niet echt gezond, maar vind dat ook vrij moeilijk te veranderen zo in één keer. Ik sport niet (alleen wandelen en fiets overal naartoe), eet ook vrij ongezond. Ga vaak laat naar bed, heb ook moeite met inslapen.

Ben al aan het kijken naar een leuke sport en probeer vaker fruit te eten.
Als je er op let dan heb je altijd wel ergens pijn
Alle reacties Link kopieren
hoi,

je beschrijft o.a dat je soms last hebt van pijn op je borstbeen als je op bepaalde plekken drukt en aan de zijkanten van je longen.

Het is maar een gedachte, maar je zou eens kunnen kijken of je je klachten herkent als de symptomen die passen bij het syndroom van Tietze. Je hebt dan pijn op de aanhechtingspunten tussen je borstbeen en je middenrif en als je op die aanhechtingspunten drukt, is dat extra pijnlijk.

Mischien is het het helemaal niet, dan moet je het ook meteen naast je neerleggen, maar je weet maar nooit.

Sterkte, groeten van Iris

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven