Gezondheid alle pijlers

Altijd pijn

06-04-2019 00:11 220 berichten
Ik zou zo graag een uurtje geen zenuwpijn hebben. De scherpe messen worden in mijn voeten gestoken en ze worden rond gedraaid. En weer gestoken en rond gedraaid. Ik weet niet hoe ik het moet verdragen. Mijn voeten staan in brand. En de zenuwschokken doen zo’n pijn. 😭
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
21-04-2019 08:56
Ik wens je een mooi moment met je vriend vandaag. Hopelijk durf je je kwetsbaar op te stellen en eens te laten zien hoe je je nu daadwerkelijk voelt. Een vriend die je al zo lang kent mag je best wat vertrouwen geven. Daarmee geef je aan je eigen behoeftes toe, hoe eng ook, en vertrouwen in de ander door je kwetsbaar op te stellen geeft ook een band samen. Je leven klinkt erg eenzaam, met een broer en zus die je zo behandelen en vriend(En) waar je niet eerlijk tegen durft te zijn. Dat vind ik oprecht heel erg om te lezen. Juist in jouw situatie gun ik het je zó dat je ook eens lekker kunt ontspannen, lachen met vrienden, je frustraties kunt uiten, verrast kunt worden enz. Ik hoop dat je hiervan iets vindt in je afspraak met je vriend vandaag.
Wens je ondanks je pijn toch mooie paasdagen.
+1, ik kan het niet mooier zeggen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:09
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:09
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:10
0.00% gewijzigd
Je doet wat je kan Maxieee.

Hoe was het weerzien met je oude vriend? Alles goed gegaan?
@Maxiee Wat erg dat je zus zich zo stuitend uitlaat. Het lijkt wel opzettelijk....ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat er zulke bagger uit je strot komt met betrekking tot je lijdende bloedeigen zus. Ze zou je moeten helpen en moeten troosten.

Ik leef wel met je mee, ook al ken ik je niet. :hug:
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:10
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:11
0.00% gewijzigd
Ik leef met je mee Maxieee, hopelijk slaapt je vader snel weer. Ik duim dat je niet op hoeft te staan voor zover dat mogelijk is. Zo naar om dit te lezen en niets te kunnen doen voor je..

Denk je dat het komt door je uitstapje van vandaag, heb je meer gelopen dan je anders doet op een dag? Of strompelen moet ik zeggen :(

Kan je alleen een virtuele roos geven, en een dikke knuffel.. dit is echt heel erg... hoop echt dat je toch nog wat slaap kan pakken.. :redrose: :hug:
Wat naar Maxieee, verschrikkelijk om weer zo’n pijn te hebben.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik lees nu pas dit topic, ppf, wat moet ik zeggen, ik hoop dat de lieve reacties hier je goed doen,
En wat hebben je broer en zus een ongelooflijke plaat voor hun hoofd, maar dat wist je natuurlijk al.
Waarom kunnen ze hier niks tegen doen?!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat erg maxieee, het lijkt mij erg uitzichtloos, maar ook dat je eigenlijk helemaal geen hulp krijgt.

En je neuroloog is een zak, nee slaappillen zijn niet gezond maar het doel heiligt de middelen toch?

Dat je vader niet buiten komt omdat je broer en zus niet met hem willen wandelen is toch ook naar. Maar dan zullen ze vast wel weer zeggen dat jij dat toch kan doen.. pffff sterkte hoor.
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:12
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:12
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:13
0.00% gewijzigd
Wat fijn dat het goed ging Maxieee. Zo balen voor je dat je dan weer extra pijn hebt

Maxieee, je hoeft niet te roken. Kan ook via druppels. Misschien dat iemand op het forum waar jij komt ervaring heeft.
Je hebt CBD olie zonder thc vrij te verkrijgen en cbd-olie met thc. Voor dat laatste heb je een recept nodig van je huisarts. Gelukkig zijn er steeds meer artsen die dat doen.
Helaas reageert niet iedereen op de cbd-olie met of zonder.
Er zijn ook mensen die van wiet thee of cake maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maxieee, ik vind het goed van je dat je in dat Facebook-groepje zit. Dat lijkt me fijn, mensen die goed weten waar het over gaat.
Ik begrijp niet goed dat de wetenschap zo ver is en dat er toch geen medicijn is. Sorry, ik ben ook geen gezondheidswetenschapper. Ik zou willen dat ik iets wist.
Ik hoop voor je dat je veel hebt aan het Facebook-groepje.
Zijn er dingen in je leven waar je aandacht zo naar toe kan gaan dat de pijn op de achtergrond is?
(Misschien is het een domme vraag voor mensen die dit hebben, vergeef het dan)
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
06-04-2019 07:05
Jouw verhaal is herkenbaar voor me. Ook zenuwpijn overgehouden na een spondylodese. Deze is te laat uitgevoerd waardoor er al zenuw schade was en de spondylodese de pijn niet meer kon voorkomen (maar zonder vastzetten had ik een dwarslaesie gehad).
Ik word vaak ook gek van de pijn. Gevoel van mieren wat je omschrijft (Ik noem het echter altijd koolzuur wat door mij heen gaat) herken ik. Dat vind ik irritant maar qua pijn nog goed te doen vergeleken met de snijdende zenuwpijn.
Ben laatst weer doorgestuurd naar de pijnpoli omdat ik meerdere keren serieus overwoog met een mes mijn been eraf te snijden. Als er niks gedaan wordt aan de pijn, dan kan het zijn dat het ooit zover komt. Al heeft dat geen zin, want daarmee zal de pijn niet weggaan (fantoompijn). Maar soms weet ik van gekkigheid niet meer hoe ik moet dealen met de pijn.
Heb je wel eens van proliferatietherapie gehoord? Ik heb 2 jaar met uitstraling rondgelopen in mijn linkerarm en -schouder. Mijn nekwervels zijn zwaar beschadigd en de wervels zijn aan elkaar gegroeid, De pijn was echter niet van de zenuwen. Echte zenuwpijn is erg zeldzaam, 24 uur per dag aanwezig en een 10 de schaal van 10. In het merendeel van de gevallen komt het van de zenuwuiteinden in de ligamenten.

Als die te zwak zijn, komt er beweging in de wervels of welk gewricht dan ook en gaat het kraakbeen slijten, omdat de afbraak sneller gaat dan de aanmaak. De ligementen gaan zelf pijnsignalen afgeven als teken dat er iets niet goed is. Van de tussenwervelschijven kan het niet komen, want die bevatten geen zenuwen. Het lullige is dat verzwakte ligamenten niet te zien zijn op foto's, en rontgen etc.

Het is ook een van de redenen, waarom onderrug- en nekoperaties zo vaak onsuccesvol zijn. Althans, ze zijn wel succesvol, want het vastzetten lukt wel, alleen het lost de pijnproblemen niet op, aangezien de oorzaak niet aangepakt is.

Ligamenten en pezen hebben een slechte doorbloeding en herstellen bij beschadigingen vaak niet volledig. Op termijn worden ze eigenlijk zwakker en wanneer de pijnsignalen komen gebeurt er niets meer, want het herstelproces van het lichaam duurt maar 6 weken.

Met prolotherapie wordt een glucoseoplossing in de het aangedane gebied gespoten, wat een irritatie oplevert en het lichaam aanzet het herstelproces weer op te starten. Hartstikke simpel, goedkoop en werkt als een tierelier. Ik ben een jaar lang elke 2 weken geweest en nu zijn de ligamenten weer op volle sterkte. Ook mijn achillespees was binnen een maand hersteld. Daar kan geen fysio tegenop.

Ik heb een aantal mensen met schouderproblemen, knieproblemen en onderrugproblemen, die soms al jaren duren die behandeling aangeraden en als ze uiteindelijk toch eens een keer gaan, omdat ze zo wanhopig zijn, slaan ze zich voor de kop dat ze niet jaren eerder zijn gegaan, want ze zijn allemaal van hun klachten af.

Misschien is het iets voor jou. Nooit geschoten is altijd mis.
Alle reacties Link kopieren
Spell, bedankt voor de info, er zijn voor mij nogal wat raadsels rondom dergelijke pijnen.
Maxieee, ik wou dat ik iets voor je kon doen.
Blijf schrijven hier als je dat fijn vindt.
Hi Maxieee,

Ik kom heel even 'binnen vallen'. Wat een verschrikkelijke situatie waar je in zit, ik kan mij niet voorstellen hoe het is om elke dag zulke pijnen te moeten doorstaan.

Ik heb zelf lange tijd pijn in mijn onderrug gehad en kon bijna niet meer lopen of meer dan 10 minuten zitten. Ik vond dat al verschrikkelijk maar het is niet te vergelijken met wat jij hebt.

De reden dat ik mijn rugpijn noem is omdat ik als gevolg van een eerder bericht van Spell68 op dit forum (nogmaals bedankt daarvoor!) prolotherapie ben gaan doen. En dat heeft mij zoveel baat gebracht. Ik kan nu weer zo'n 2 uur lopen.

Ik durfde het niet eerder te noemen omdat wat ik had qua intensiteit niet te vergelijken is met wat jij hebt, maar wat Spell68 ook zegt, het is een laagdrempelige behandeling en al biedt het maar 10% verlichting bij jou, dan is dat al wat.. Ik kan en durf natuurlijk niet te zeggen of het voor jou wat zou zijn, maar ik zou mij er zeker eens in verdiepen als ik jou was. Mijn leven zou er zo anders uitzien als ik geen prolotherapie had gedaan. Bij mij wisten de artsen ook niet meer wat ze met mij aan moesten en ik ben blij dat ik dit heb geprobeerd.

Heel veel sterkte en als je iets wil weten over de prolotherapie vraag gerust.
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:24
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 05:25
0.00% gewijzigd
Ik heb volgende maand een afspraak met de neuroloog en dan ga ik naar die behandeling vragen.
Alle reacties Link kopieren
Maxieee schreef:
23-04-2019 20:57
Ja, ik vind het fijn om hier van mij af te kunnen schrijven. En jullie reageren ook zo begrijpend en lief, dat troost mij. Want er is veel onbegrip in de gewone wereld.

Misschien zou ik het zelf ook niet begrijpen als ik zelf nog gezond zou zijn hoe constante snijdende pijn inhakt op je lichaam en geest. Net zoals dat ik vroeger dingen als slapen, staan, lopen, douchen, aankleden, lezen van boeken, traplopen, etc zo vanzelfsprekend vond. Het is moeilijk te begrijpen (zelfs voor mij) dat mij dat tegenwoordig zoveel pijn kost en dat bepaalde dingen niet meer kunnen. Ik kan het zelf ook moeilijk accepteren dat ik ben geworden wie ik nu ben en dat elk normaal ding een heel groot ding is geworden.

Ik wilde laatst in een winkelcentrum op een roltrap omdat de lift defect was. Dat was voor het eerst na een jaar of twee dat ik een roltrap op wilde. Maar het lukte mij niet. De roltrap ging te snel (of ik was te langzaam). Ik ben daarna op een andere dag naar het winkelcentrum teruggekeerd naar de roltrap om het weer te proberen. Maar het lukte niet, hoe vaak ik het ook probeerde. En het is zo stom, maar ik kreeg tranen in mijn ogen dat ik niet op de roltrap kon zoals iedereen om mij heen dat wel kon. Eigenlijk om je rot te schamen dat je gaat janken om een roltrap, maar ik kon mijn tranen even niet inhouden.
Er is veel onbegrip, omdat mensen visueel ingesteld zijn. Maar ik weet hoe ongelooflijk emotioneel uitputtend chronische pijn kan zijn. En ik vond het bij mezelf al erg, maar ik kan me in de verste verste niet voorstellen wat jij moet doormaken. Ik kan me dan ook helemaal inleven in het feit dat je soms op (ongemakkelijke) momenten van pure wanhoop en frustratie in tranen uitbarst. Maar er niets om je daarvoor te moeten schamen. Je hebt in ieder geval het doorzettingsvermogen om toch nog dingen te ondernemen, dat vind ik al heel bewonderenswaardig.

Ik weet niet of die therapie iets voor jou is, want ik weet niet in hoeverre de zenuwen ook daadwerkelijk de oorzaak zijn van je pijnen. Ik kan je wel vertellen dat de kans klein is dat je neuroloog deze behandeling kent. Het zit zeker niet in hun opleiding en er zijn, zover ik weet, maar 2 dokters die het doen in Nederland.

Maar zoals gezegd je kunt altijd een keer langsgaan. Je merkt al heel snel resultaat, dus weet je ook meteen of het iets voor je is. De dokter heet in Ieder geval Dokter Mulder en hij zit in Dordrecht. Consult is 100 euro incl alle materialen en ik krijg er bij de aanvullende verzekering 45 van terug.

Ik hoop echt heel erg dat je er baat bij hebt, want niemand verdient een leven als dit. Ik wens je sowieso heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven