Gezondheid alle pijlers

Amitriptilyne afbouwen, doodziek

12-05-2014 12:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, de titel zegt het al. Ik heb 2 jaar lang Amitriptilyne geslikt ivm zenuwpijn. Nu kan ik daar mee stoppen en sinds het moment dat ik dat gedaan heb ben ik ziek, doodziek. Duizelig, rusteloos, vreselijke nachtmerries en het ergste is de misselijkheid. Het liegt er niet om, ik ben sinds het afbouwen (zon 6 weken terug) 5 kilo afgevallen. Ik ben al bij de dokter geweest en mijn bloed is geprikt. Alleen ik kom de dagen bijna niet door.

Ik slik nu nog 5 mg in een afbouwschema en wil binnen een week klaar zijn met afbouwen, ook advies van de huisarts.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik had al domperidom gekregen, en vervolgens metacloparide maar niks helpt. Hebben mensen hier ervaring mee? Hoe ging het bij jullie? Zijn er adviezen?

Thanks Anyway
Dan doe je het geleidelijker. Niemand zegt dat je over een maand er totaal mee gestopt moet zijn. Je kan ook over twee maanden of een half jaar geleidelijk minderen tot 0. Ook dat je er totaal mee moet stoppen is geen geschreven wet.
Dit zijn geen vragen voor op een forum.

Terug naar de huisarts dus.
Rianne rianne, ik vraag geen diagnose, ik vraag ervaringen. De huisarts is al volledig op de hoogte en daar heb ik ook contact mee.
Je vraagt toch ook om adviezen? Of lees ik dat verkeerd?
Ik zou even een pas op de plaats maken of misschien wel even een stap terug.

Waarom zou je koste wat kost verder afbouwen als je je bij deze dosering al zo ziek voelt?! Waarom moet het binnen 6 weken klaar zijn als je lichaam zich 2 jaar lekker heeft gevoeld met een bepaalde dosering?
Ook ik ben aan het afbouwen, oxicontin met 10 mg per 2 weken, zit nu op de 80 mg en heb er al 40 afgebouwd maar snap niet dat jij het in een week moet afbouwen ik mag er een half jaar over doen zei de huisarts.

Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes!
Leef vandaag, niet morgen!
quote:boomerdino schreef op maandag 12 mei 2014 14:10 Ook ik ben aan het afbouwen, oxicontin met 10 mg per 2 weken, zit nu op de 80 mg en heb er al 40 afgebouwd maar snap niet dat jij het in een week moet afbouwen ik mag er een half jaar over doen zei de huisarts.

Zelf slik het al 13 jaar en weet dat het niet makkelijk is, zoek afleiding en probeer het afbouwen niet in een week te doen, vindt dat erg kort, succes! Je bent al 6 weken bezig lees ik, en hoe hoog was je dosering?
Leef vandaag, niet morgen!
boomerdino, mijn dosering was 10 mg. Ik heb toen in overleg met de huisarts een plannetje gemaakt omdat ik zelf nogal heftig reageer op bijwerkingen etc. Toen ben ik naar de halfjes gegaan dat was geen succes. Toen zei de huisarts doe het maar rustiger aan. Dat doe ik nu.

@ blommit

Natuurlijk ga ik geen pillen slikken als het niet meer nodig is. Ik heb mij al die 2 jaar niet goed gevoeld bij die pillen, kwam aantal kilo's aan, was om de haverklap misselijk en kon niet veel meer eten. Dus het voelt voor mij als een bevrijding om te stoppen al had ik dit niet voorzien...
Waarom moet je afbouwen? Is je zenuwpijn over?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En nog rustiger afbouwen? Ene dag10mg, andere dag 5 mg? Ik snap niet dat je deze pillen 2 jaar hebt kunnen slikken met al die bijwerkingen die je noemt, nooit eerder iets anders overwogen? Heeft de apotheker niet nog een idee om je van deze troep af te helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven