Gezondheid alle pijlers

anale problemen

10-08-2009 17:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik zit dit topic te lezen en zie dat het al vrij oud is (en omhoog gehaald vandaag). Ik zie iets voorbij komen over het middel Maalox.

Volgende week heb ik mijn examen assistent-drogist en toevallig had ik mijn lesstof op schoot liggen, het hoofdstuk over de spijsvertering ligt open. Ben nu bezig met antacida, dit zijn middelen tegen maagklachten. Maalox bevat aluminium en magnesium verbindingen (algeldraat). Ik ben benieuwd hoe ze bij de apotheek daarop kwamen toenertijd. Het is tenslotte een zuurbindend middel tegen maagzuur-klachten.

@Luna, fijn dat het zo goed gaat!

En knap dat je er zo open over durft te schrijven, het lijkt me toch wel een vrij genant probleem, naast dat het ook gewoon pijnlijk was/is.

Heb zelf helaas zo'n huidflapje, al nooit wat gemerkt van aambeien.
Ik heb al 2 weken ondraaglijke pijn in mijn anus. Dacht dat het een aambei was, want die voelde ik zitten. Daarnet bij de chirurg geweest en die zei dat de pijn niet door de aambei komt, maar door een scheurtje in mijn anus. De aambei heeft ze wel direct verwijderd. Nu ben ik nog helemaal verdoofd daar beneden, pff...weet niet hoe ik er straks bij zit.

Ik heb ook die nitraatzalf gehad voor het scheurtje en ook movicolon. Ik mag pas over 3 dagen met de zalf beginnen. Ik hoop echt dat het verlichting geeft, want het is net of er een scherp mes in mijn anus zit. Ik durfde de afgelopen dagen niet meer te eten uit angst om te moeten poepen. Dit is echt klote!!!
.
-
d.
-
.
-
Luna, bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat de zalf snel verlichting geeft. Ik mag vrijdag beginnen. Ik hoop dat ik dan weer normaal naar de wc kan, want nu gaat het niet (het is niet hard, maar doet gewoon teveel pijn ondanks de lidocaïnezalf.)

Ik heb ook spastische darmen en merk ook een duidelijke verergering als ik zuivel eet. Ik moet me daarom ook aan een zuivelvrij dieet houden (wat ik afgelopen tijd dus niet gedaan heb). Ik overweeg nu sterk om ook gluten uit mijn dieet te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven