Gezondheid alle pijlers

angst nooit meer te slapen

29-08-2014 12:41 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik slaap al een tijdje heel slecht voor mijn gevoel helemaal niet voel me echt ellendig en heb er zon angst voor heb gedachten van misschien kan ik nooit meer slapen kunnen jullie me geruststellen ? Je valt toch altijd weer in slaap....
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 23:13:

Mijn zoontje is bijna drie echt mijn alles en ik heb een vriend echt een hele lieve ik praat met hem ook vaak en hij zegt eigenlijk hetzelfde als jullie ben gewoon een ongelofelijk angstig persoon de trigger komt na een nachf niet slapen dan denk ik o jee nu slaap ik nooit meer met alle gevolgen van dien. Ben zo blij even hier te kunnen praten

Welnee joh. Ik slaap soms twee weken achter elkaar heel slecht. Dan kijk ik op de wekker en denk; ik kan nog 6 uur slapen. Ik kan nog 4.5 uur slapen. Ik kan nog ruim 3 uur slapen. Ik kan nog anderhalf uur slapen. Laat ik nou maar opstaan, want als ik nou nog in slaap val word ik niet meer op tijd wakker....

Of, in de winter: Hm, eigenlijk moet ik plassen. Naar de wc, maar daarna koude voeten. Door koude voeten weer moeten plassen. Naar de wc maar dus weer koude voeten. Door die koude voeten.... juist. Met een beetje pech duurt dat dan tot een uur of drie. Oplossing; electrische deken.

Dat is trouwens ook zoiets. Je kunt ook slecht slapen als je het onbewust te warm of te koud hebt. Van deken wisselen kan dan nog wel eens helpen. En wij slapen hier allemaal extra goed als er schone lakens op het bed liggen. Van plek wisselen zorgt er bij Dochter altijd voor dat ze weer een tijd extra goed slaapt. Voor mij geldt juist dat ik niet slaap als ik bijvoorbeeld op mijn mans helft ga liggen. Maar misschien dat het jou net wel kan helpen.

Geen enge dingen kijken voordat je gaat slapen, lees liever een tijdschrift. En lukt het echt niet, ga dan uit bed.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 augustus 2014 @ 22:58:

[...]

Je kan met veel minder slaap toe dan je denkt. Het 8-uurtjes stramien is echt achterhaald.

Precies, maar met 2/3 uur per nacht of minder word je wel vanzelf ziek.

En ligt er ook aan hoelang je slecht slaapt, paar dagen weken of zelfs maanden red je ook wel, heeft TO dit al jaren zou ik echt actie gaan ondernemen dan functioneer je niet meer inderdaad, daar weet ik alles van.

Maar volgens mij is ze nog lang niet zover, dus hup naar de HA en doorbreek de spiraal.
Ok ja lief al die adviezen en berichtjes Dank jullie wel nog even iets kunnen jullie mij uitleggen of geruststellen dat je altijd wel weer in slaapt valt ...
En? Hoe heb je geslapen TO?
quote:clautje1979 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 07:24 Ok ja lief al die adviezen en berichtjes Dank jullie wel nog even iets kunnen jullie mij uitleggen of geruststellen dat je altijd wel weer in slaapt valt ...Je valt wel in herhaling zeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja inderdaad val in herhaling! ! omdat ik er mee zit...
Veel liggen spoken ...helaas
De allerbeste tip die ik je kan geven, zoek hulp. Je bent niet raar en tegenwoordig gaat half Nederland naar de psych dus boeiend.

De fout die jij nu maakt is erin blijven hangen door de angsten toe te laten. Besef wel dat dit een angst is en dus niet de realiteit.
quote:clautje1979 schreef op 30 augustus 2014 @ 10:51:

Ja inderdaad val in herhaling! ! omdat ik er mee zit...En wat heb je er tot nu toe mee gedaan? Als je een angststoornis hebt moet je daarmee naar de huisarts, hier komen zeuren gaat niks voor je oplossen als je ook niks doet met de tips hier.
Ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven