Gezondheid alle pijlers

antibiotica en koortsig

13-09-2010 17:35 15 berichten
Even een vraagje over antibiotica. Morgen heb ik een afspraak gemaakt met de dokter maar toch zit het me niet lekker, vandaar mijn vraag hier.

Vorige week is er een kies getrokken/wortel eruit gehaald. HIervoor preventief antibiotica. Na twee dagen kreeg ik ontzettende hoofdpijn bij mijn ogen, pijn in mijn nek en verhoging. DIt houdt nu al zo'n 3 dgn aan. Omdat alles doorliep hier in huis, heb ik me door het weekend gesleept met ibuprofen 600 (ook vd tandarts gekregen).

Als ik dit slikte, functioneerde ik prima en had bijna nergens last van.

Vandaag besloot ik om maar eens geen pijnstilling te nemen (wel natuurijk de antibiotica ivm kuur afmaken). Ik lig dus nu voor pampus op de bank. Verhoging, barstende hoofdpijn en mijn lichaam doet een beetje pijn.

Tevens heb ik mijn zoontje vanmiddag ziek uit school gehaald, koorts,hoofdpijn en overgeven.

Het zit mij niet lekker dat ik ondanks de antibiotica toch koorts heb, kan dit? Ben zo bang dat dit te maken heeft met allemaal verborgen onstekingen in mijn gebit (slechte wortels, dus er zitten zeker nog 2 verborgen ontstekingen).

Van mijn gebit heb ik eigenlijk na 2 dgn al geen last meer gehad. Alleen nog een beetje stijve mond.

Hoop dat iemand er iets meer van weet.

Vast bedankt. Sal
Ik heb ooit eens ontzettende buikpuin en diaree gehad van antibiotica, het zou wel eens kunnen zijn dat je niet goed tegen dit type kunt.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij inderdaad als en ontsteking. Maar ik ben geen (tand)arts, ik denk dat hij/zij daar een beter oordeel over kan geven.

Ik zou iig morgenvroeg meteen contact opnemen met je tandarts, en als het echt niet gaat, vanavond de spoedlijn bellen.

Sterkte.
het klinkt eerder alsof je gewoon pech hebt en een griepje te pakken hebt, dat heerst.
en geloof me, een ontsteking aan je kaak die voel je van een kilometer afstand
Bedankt voor je reactie.

Ik dacht ook dat ik mss niet tegen deze antibiotica kon. Maar buikpijn en diarree heb ik nou net weer niet. Dat stond idd wel in de bijsluiter maar kon niets vinden over ondraaglijke hoofdpijnen en koortsig zijn.

(kind wel, misschien daar de verwarring)
Ik heb geen pijn in mijn kaak of kiezen/tanden, dat is m het nu juist.

Wel hoofdpijn, koortsig en pijn/gammel geveol in lichaam.
quote:Jorina schreef op 13 september 2010 @ 17:41:

Het klinkt mij inderdaad als en ontsteking. Maar ik ben geen (tand)arts, ik denk dat hij/zij daar een beter oordeel over kan geven.

Ik zou iig morgenvroeg meteen contact opnemen met je tandarts, en als het echt niet gaat, vanavond de spoedlijn bellen.

Sterkte.

Je maakt me bang

Maar hoe kan het dan dat ik antibiotica gebruik nu (zo'n 4/5 dagen), dat is toch tegen ontstekingen?
quote:salle schreef op 13 september 2010 @ 17:46:

[...]

Je maakt me bang

Maar hoe kan het dan dat ik antibiotica gebruik nu (zo'n 4/5 dagen), dat is toch tegen ontstekingen?

Dat was niet de bedoeling.

Nogmaals, ik weet het ook niet, ik ben geen arts, maar bij mij hielp de antibiotica niet meer toen ik een ontstoken wortel had. Die moest er gewoon uit.

En met een beetje 'geluk' heb je, zoals DGS zegt, gewoon griep
Mijn wortel is er ook uitgehaald. Het was wel een vrij heftige ingreep, wat niet zo soepel ging.
Je bent niet helemaal duidelijk voor me. Je schrijft eerst over verhoging bij jezelf en koorts bij je zoon. Daarna schrijf je dat je wel al dagen koorts hebt.

Eerlijk gezegd denk eerder dat je een virus te pakken hebt. Lullig, maar dat kan natuurlijk heel goed. Zeker omdat je zoon ook klachten heeft. Het lijkt me wel een goed plan om morgen naar de dokter te gaan. Even checken kan absoluut geen kwaad.

Mocht je nou echt heel ongerust zijn vanavond, schroom dan niet de huisartsenpost te bellen. Wie weet kunnen zij je telefonisch al een heel stuk gerust stellen. Want hier op het Vivaforum kunnen we nog zoveel zeggen, we zijn geen dokters.

Sterkte.
Ik heb ook wel eens een allergische reactie gehad op een antibiotica, en ik ben toen koortsig geworden plus huid-uitslag. Dus weer een ander verhaal dan lucifer.

Maar het kan evengoed iets heel anders zijn, ik zou het gewoon even navragen bij de dokter.
In sommige gevallen hou je koorts bij antibioticatie, bijvoorbeeld wanneer de bacterie die je bij je hebt niet ontvankelijk is voor de antibiotica die je gebruikt.

Bij een ernstige kaakinfectie kan je overigens wel flinke hoofdpijn hebben, maar dan heb je nog veel meer klachten en ontzettend veel pijn in je kaak / mond etc. Zo te lezen heb je dat laatste niet....

Beterschap...! Lijkt me heel naar.....
Misschien moeten we even het eea recht zetten? Antibiotica helpen niet tegen koorts. Wel tegen bacterieen die een infectie kunnen veroorzaken (en daarbij koorts). Als jij netjes je medicatie gewoon volgens schema hebt ingenomen, is de kans dus klein dat jij nu koorts hebt die veroorzaakt is door een bacterie die via je kies binnen gekomen is. Bovendien valt te verwachten dat je dan ook wel meer klachten aan je kies (of waar die zat dan..) zelf zou hebben. Bij een bacterie in je bloedbaan is het waarschijnlijker dat je op korte termijn een heel stuk zieker zou zijn geworden, en als ik dit zo lees, sukkel je al een paar daagjes aan. Dat je zoon nu ook nog eens ziek geworden is, klopt met de eerder genoemde veronderstelling dat je een griepje/ virusje onder de leden hebt, want besmettelijk. Natuurlijk kan ik op afstand ook niet zien wat je hebt, dus huisarts morgen is een prima idee, maar tot die tijd zou ik me niet al te ongerust maken (tenzij acuut verslechtering natuurlijk, dan wel vanavond de post, maar ook die kans lijkt me klein, als je al aantal dagen aan het sukkelen bent). Beterschap!
Bedankt voor de reacties. Lig nu heerlijk in bed met ziek kind.

Het is vooral de angst bij mij (moet ik nog een keer terug??).

Voordat ik dit topic opende had ik geen last van wang, nu ik er zo mee bezig ben, ben ik constant aan het voelen of ie al wat dikker wordt, of ik al pijn krijg en houd ik mij kaak heel raar.

Psychisch, psychisch, psychisch.

Ik schaam me rot, mijn kinderen zijn zo veel dapperder dan ik. Niet dat ik het laat merken, k zeg gewoon dat ik ziek ben, maar ben er voortdurend mee bezig.

Een hypochonder op en top!

Nogmaals bedankt en ik ga morgen naar de huisarts.

Sal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven