Anticonceptie na zwangerschap
maandag 28 april 2014 om 04:07
Hayy,
Ik ben 8maart 2014 bevallen van een prachtige zoon!
Ik ben eindelijk van de pijn af (hectingen, ingeknipt) dat soort dingen.
Hoe zit het nou eigenlijk met anticonceptie?
Is het verstandig om een spiraal te zetten de pil ga ik zeker vergeten!!
Als ik nou seks heb hoe groot is de kans dat ik weer zwanger zal worden?
Ik ben 8maart 2014 bevallen van een prachtige zoon!
Ik ben eindelijk van de pijn af (hectingen, ingeknipt) dat soort dingen.
Hoe zit het nou eigenlijk met anticonceptie?
Is het verstandig om een spiraal te zetten de pil ga ik zeker vergeten!!
Als ik nou seks heb hoe groot is de kans dat ik weer zwanger zal worden?
maandag 28 april 2014 om 05:50
Op dit forum kun je vrijwel dagelijks lezen dat ex-zwangeren per ongeluk weer zwanger zijn wegens het achterwege laten van anticonceptie. Blijkbaar in de waan dat net bevallen zijn beschermt tegen zwangerschap ofzo. Zou anticonceptie dus maar héél serieus nemen. Laat idd 'n mirena steken als je de pil gaat vergeten.
maandag 28 april 2014 om 08:58
quote:gelukkigleven schreef op 28 april 2014 @ 06:30:
Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. Gewoon door volledige borstvoeding heen.
Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.
Het is toch een fabel dat je niet vruchtbaar bent als je volledige borstvoeding geeft?
Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest?
Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. Gewoon door volledige borstvoeding heen.
Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.
Het is toch een fabel dat je niet vruchtbaar bent als je volledige borstvoeding geeft?
Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest?
maandag 28 april 2014 om 09:15
quote:patsy_stone schreef op maandag 28 april 2014 08:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="gelukkigleven in "Anticonceptie na zwangerschap"" class="messagelink">gelukkigleven schreef op 28 april 2014 @ 06:30</a>:</b>
Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. <b>Gewoon door volledige borstvoeding heen.</b>
Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.</div></blockquote>
Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest? Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.
Ik was 4,5 maand na de bevalling al zwanger. <b>Gewoon door volledige borstvoeding heen.</b>
Wel gepland, dus bewust geen anticonceptie.</div></blockquote>
Ik heb 4 maanden volledig gevoed maar werd toch al na 5 weken ongesteld. Dan moet er toch al een eisprong zijn geweest? Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.
maandag 28 april 2014 om 09:41
quote:007washere schreef op 28 april 2014 @ 09:15:
[...]
Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.Er zijn nogal wat voorwaardes aan zoals ik hierboven schreef. Niet veel baby's laten na een paar weken nog zo weinig tijd tussen de voedingen. Ook het kolven van een voeding kan al zorgen voor het op gang komen van de cyclus.
[...]
Het is absoluut een fabel dat je niet zwanger kan worden als je borstvoeding geeft. Meteen na de bevalling gaat je lichaam weer door met zijn cyclus, dus je kan in principe binnen een maand weer zwanger zijn.Er zijn nogal wat voorwaardes aan zoals ik hierboven schreef. Niet veel baby's laten na een paar weken nog zo weinig tijd tussen de voedingen. Ook het kolven van een voeding kan al zorgen voor het op gang komen van de cyclus.
maandag 28 april 2014 om 09:43
als je de pil zeker vergeet lijkt een spiraaltje me een prima optie. maar volgens mij (weet het niet zeker hoor, spiraaltje kon in mijn geval niet dus heb er niet zoveel verstand van) kan je geen hormoonspiraaltje als je borstvoeding geeft, wel een koperspiraal.
je kan ook nuvaring/implantaat/prikpil overwegen. misschien je opties eens met de huisarts overleggen?! hij/zij ken je medische geschiedenis en weet wat er bij jou mogelijk is, je moet er toch heen voor een receptje.
en gefeliciteerd met je zoon!
je kan ook nuvaring/implantaat/prikpil overwegen. misschien je opties eens met de huisarts overleggen?! hij/zij ken je medische geschiedenis en weet wat er bij jou mogelijk is, je moet er toch heen voor een receptje.
en gefeliciteerd met je zoon!
maandag 28 april 2014 om 09:46
quote:elninjoo schreef op 28 april 2014 @ 05:50:
Op dit forum kun je vrijwel dagelijks lezen dat ex-zwangeren per ongeluk weer zwanger zijn wegens het achterwege laten van anticonceptie. Blijkbaar in de waan dat net bevallen zijn beschermt tegen zwangerschap ofzo.
In de waan dat borstvoeding geven beschermt tegen zwangerschap is het.
Dat is inderdaad geen goede methode. Als er al teveel tijd tussen de voedingen komt kan er een eisprong plaatsvinden en die komt voor je menstruatie op gang.
Op dit forum kun je vrijwel dagelijks lezen dat ex-zwangeren per ongeluk weer zwanger zijn wegens het achterwege laten van anticonceptie. Blijkbaar in de waan dat net bevallen zijn beschermt tegen zwangerschap ofzo.
In de waan dat borstvoeding geven beschermt tegen zwangerschap is het.
Dat is inderdaad geen goede methode. Als er al teveel tijd tussen de voedingen komt kan er een eisprong plaatsvinden en die komt voor je menstruatie op gang.
Stressed is just desserts spelled backwards