Anticonceptie, welke vorm?
maandag 24 juni 2013 om 07:48
Man en ik zijn klaar met kinderen. Denken we nu. Het is nog te vroeg voor sterilisatie en alleen een condoom geeft mij toch een onzeker gevoel.
Welk voorbehoedsmiddel gebruiken jullie?
Ik heb jaren de pil geslikt maar wil deze niet meer gebruiken ivm hoofdpijn en trombose risico.
Een spiraal zie ik niet zitten.
Blijven nog een aantal zaken over maar ik wil iig een zo laag mogelijk trombose risico.
Wat zijn jullie ervaringen met de div anticonceptie?
Welk voorbehoedsmiddel gebruiken jullie?
Ik heb jaren de pil geslikt maar wil deze niet meer gebruiken ivm hoofdpijn en trombose risico.
Een spiraal zie ik niet zitten.
Blijven nog een aantal zaken over maar ik wil iig een zo laag mogelijk trombose risico.
Wat zijn jullie ervaringen met de div anticonceptie?
maandag 24 juni 2013 om 09:04
Steriliseren staat op het lijstje maar nu nog niet. We zijn zo goed als zeker dat er geen kinderen meer komen maar niet zeker genoeg voor een definitieve anticonceptie.
Spiraal plaatsen lijkt me echt te pijnlijk. Heb een hele gevoelige baarmoeder en nooit natuurlijk bevallen. Misschien een non reden maar ik kan me er niet overheen zetten.
Implanon leek me evt wel wat idd
Spiraal plaatsen lijkt me echt te pijnlijk. Heb een hele gevoelige baarmoeder en nooit natuurlijk bevallen. Misschien een non reden maar ik kan me er niet overheen zetten.
Implanon leek me evt wel wat idd

maandag 24 juni 2013 om 13:32
De opmerking dat ik dus niet klaar ben met kinderen klopt niet. Wij zijn klaar op dit moment, maar omdat we nog jong zijn en je nooit weet in hoeverre je nog van mening veranderd willen we nog geen permanente oplossing.
Prikpil had ik altijd het idee van dat het een enorme stoot hormoon tegelijk is.
Prikpil had ik altijd het idee van dat het een enorme stoot hormoon tegelijk is.

maandag 24 juni 2013 om 14:06
quote:laurentien1979 schreef op 24 juni 2013 @ 09:04:
Misschien om je (niet) te overtuigen: spiraaltje plaatsen was voor mij inderdaad ook erg pijnlijk en gevoelig. Ik heb er en halve dag last van gehad en op bed gelegen. Verwijderen was prima trouwens.
Aan de ene kant snap ik het hoor, aan de andere kant; het is allemaal heel relatief.
Misschien om je (niet) te overtuigen: spiraaltje plaatsen was voor mij inderdaad ook erg pijnlijk en gevoelig. Ik heb er en halve dag last van gehad en op bed gelegen. Verwijderen was prima trouwens.
Aan de ene kant snap ik het hoor, aan de andere kant; het is allemaal heel relatief.

maandag 24 juni 2013 om 15:39
Pleister? Zelf geen ervaring mee, maar gezien je hoofdpijn en alles een flexibeler oplossing dan implanon.
http://www.anticonceptie-online.nl/pilpleister.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/pilpleister.htm
maandag 24 juni 2013 om 15:43
quote:Rary schreef op 24 juni 2013 @ 14:36:
Ik heb wel eens gehoord dat mensen een roesje kregen voor plaatsen spiraal.
Ja extreme bangerikken, is zeker niet de nomale gang van zaken!
Doet ff zeer ja, ( dagje heftige kramp) daarna hoef e er niet meer over na te denken!
Vond het ideaal!
Ik heb wel eens gehoord dat mensen een roesje kregen voor plaatsen spiraal.
Ja extreme bangerikken, is zeker niet de nomale gang van zaken!
Doet ff zeer ja, ( dagje heftige kramp) daarna hoef e er niet meer over na te denken!
Vond het ideaal!
Yarn is cheaper than therapy...

dinsdag 25 juni 2013 om 03:43

dinsdag 25 juni 2013 om 14:43
Wat maakt het uit of TO een bangerik is. Als ze er geen zin in heeft heeft ze er geen zin in. Ik heb jaren terug een koperspiraal gehad, is helemaal fout gegaan bij het eruit halen. (ik ben nog nooit bevallen)
Ik ben precies om dezelfde rede als jij noemt met de pil gestopt TO.
Heb nu bijna 5 maanden een implanon en daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad.
Heb nergens last van, geen pukkels, niet ongesteld enz.
Het plaatsen ervan was een eitje, het enige wat een beetje pijn deed was het prikje van de verdoving.
Ik ben precies om dezelfde rede als jij noemt met de pil gestopt TO.
Heb nu bijna 5 maanden een implanon en daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad.
Heb nergens last van, geen pukkels, niet ongesteld enz.
Het plaatsen ervan was een eitje, het enige wat een beetje pijn deed was het prikje van de verdoving.
dinsdag 25 juni 2013 om 22:17
dinsdag 25 juni 2013 om 22:20