Gezondheid alle pijlers

Auw, mijn buik!

17-03-2010 17:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al meer dan een half jaar sluimert er in mijn buik iets. Begon ooit met een blaasontsteking, behandeld. Maar gekke pijn ervoor terug. Voel af en toe een steek, druk, gezeur... Meestal rechts ter hoogte van mijn eierstok (denk ik), soms ook links op dezelfde plek. Weer bij de HA geweest, echo laten maken van eierstokken: niks geks te zien.

Toch nog steeds af en toe last, soms bij gekke beweging of bij het vrijen. Nou waren wij vannacht weer gezellig bezig en ineens deed het op precies die plek zo verdomde zeer! Meteen gestopt uiteraard, maar de pijn bleef echt een half uur snijden en branden, en trok naar links en naar boven en onder. Vriend belde ongerust de spoeddienst en die dachten even aan blinde darm ontsteking, en als het niet zakte met een paracetamolletje zouden ze komen. Maar de pijn zakte en nu is het vooral nog een drukkend gevoel in mijn buik, en de plek doet een beetje pijn als ik er stevig op druk.

Heb morgen afspraak bij de huisarts, dus het gaat me niet om het advies daarheen te gaan :P

Wil alleen eens polsen hier of er mensen zijn die het herkennen.

Mijn HA is nogal van het slag dat als je niet gillend op de stoep ligt, hij je met een welgemeend 'het gaat vast vanzelf over' weer naar huis stuurt. En vaak is dat uiteraard ook wel zo , maar aangezien dit al sinds vorige zomer sluimert en het nu wel ERG zeer deed... wil ik toch alvast eens kijken of er mensen met soortgelijke verhalen zijn, beetje mezelf informeren zodat ik wat meer in kan brengen dan 'het deed hier zeer dokter'.

(zag al soortgelijke 'wat kan dit zijn' topics voorbij komen, maar toch probeer ik het ook even, kan in ieder geval geen kwaad, toch?)

Iemand dus tips, herkenning, dingen waar ik op zou kunnen zoeken om te kijken of het erop lijkt?
Houdt het verband met je cyclus? Dus in sommige weken meer of minder? Dan zou het handig kunnen zijn om het met een gyn te bespreken, bijv. endometriose of cysten o.i.d.

Sterkte!
Wat vervelend voor je!

Geen herkenning hier, wel ervaring met blaasontstekingen. En mij is verteld dat bij een blaasontsteking je moet opletten dat het niet optrekt naar je nieren. Als de ontsteking niet goed behandeld wordt, loop je dat risico namelijk. Kan het dus niet iets met je nieren zijn?

Ik denk maar even mee hoor...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hoi Mozzarella, wat vervelend. Is het zo'n gevoel als pijn krijgen als je bijvoorbeeld hardloopt, zo'n gevoel alsof je mild zeer doet?
kunnen ook galstenen zijn
quote:roosies schreef op 17 maart 2010 @ 18:09:

kunnen ook galstenen zijn

Die zitten niet bij je baarmoeder/blaas in de buurt, dus nee, dat kan niet.

Je kan wel naar de uroloog gaan voor een uitgebreid onderzoek.
Ik herken het (denk ik) wel. Heb soms ook links en rechts pijn, ong ter hoogte van mijn eierstokken. Ook met bepaalde bewegingen en vaak ook niezen. Heb jij dat ook?

Dat je niest en er dus echt een pijnlijke steek daar te voelen is? Ik heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt, heb dit al een aantal jaar.

Het is vooral als ik nies, als ik lig, maar soms ook als ik gewoon zit.

Ik heb tijdje geleden ook gehad, dat ik zo'n pijn had, dat ik dacht dat het mijn blindedarm was. Maar ik heb een vader die zegt: Zal allemaal wel meevallen hoor.

Dus ik ben gewoon gaan liggen en uiteindelijk in slaap gevallen en de volgende morgen was het over.
@sass: Het is wel de ene week meer dan de andere, maar kan er nog niet echt de vinger op leggen of het nou met de cyclus te maken heeft, omdat het eerst juist halverwege pas begon (eisprong wellicht?) maar nu heb ik het een paar dagen na mijn menstruatie al. En dus af en toe voel ik het.

@Iris: Nieren denk ik niet, want dan zou je het meer richting je rug moeten voelen (zei de dokter)

@Roos/pilous: galstenen dus niet zie ik.

@LJ: de soort pijn lijkt wel op die zij-pijn, maar het zit op een andere plek, lager...

@Brum: Niezen heb ik het soms ook ja, omdat je ineens keihard je buik een zet geeft ofzo? Maar kan ook zomaar als ik rustig ergens zit zo'n steekje voelen. En dus als ik een rare beweging maak (me te plotseling omdraaien als ik in bed lig), vaak bij het fietsen, en dus bij het vrijen, dan lijkt het alsof 'ie ergens tegenaan stoot, maar als we dan stoppen of houding veranderen is de pijn ook weg. Gisteren bleef het pijn doen ondanks dat ik heel stil in bed lag. Hoe ik ook zat/lag, deed het zeer. Benen optrekken hielp nog het meest.

Heb jij het alleen bij niezen/bewegen, of ook weleens als je stil zit?

Bedankt alvast, voor het meedenken en deze uiteenlopende ideeën. Blijf vooral doorgaan
is het misschien je eisprong die je voelt? Als ik niet aan de pil ben is dat precies hoe het bij mij voelt.
Bij mij was het gewoon stress

Heb je veel (onbewuste) stress?
@ Mozzarella: ja ik heb het ook als ik me (niet wetend) verkeerd omdraai in bed. Of te onverwacht.
Hebben jullie trouwens ook weleens last van pijn rond de navel??

Dat is ook best pijnlijk. Ook met ademen.
Ik heb het ook.

Laatst een keer 2 uur dubbelgeklapt op keukenstoel gezeten en dacht echt dat ik een blindedarmontsteking had. Maar ik ga echt niet snel naar een arts. Toen het weer een beetje ging ben ik gaan liggen en een paar uurtjes later was het weg. Verder heb ik ook vaak een zeurend gevoel ter hoogte van de rechter eierstok, is ook al echo van gemaakt maar niets gevonden.

O ja, en Brummetje, dat van dat niezen herken ik ook. Vooral in bed, dan schiet er opeens zo'n felle steek door mijn buik.

Ik ga ervan uit dat het iets met cyclus/hormonen te maken heeft en ben er eigenlijk aan gewend geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven