Gezondheid alle pijlers

baarmoeder verwijderen ?

15-02-2013 12:55 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dat ellendige ding eruit hebben

al vanalles geprobeerd aan anticonceptie en ik ben er klaar mee!

Ik ben van een vrolijke sterke vrouw veranderd in een labiele heks...

Mijn stemming gaan hele dagen berg op berg af in sneltreinvaart

en geen anticonceptie is geen optie ik heb zware pms migraine extreem bloedverlies en enorme menstruatiekramp

ik heb een kindje van 2.5 het gaat zo niet!

Niet alleen voor mij maar vooral voor mijn kind dat heeft revht op een goede lieve stabiele mama

En niemand die luisterd

ik ben mezelf niet meer

Wat ik hiermee wil,

Ervaringen van dames die dit hebben laten doen meningen tips etc
Och sorry .. zo verward dat ik t niet meteen snapte van die naam

boarn jij weet dus echt niet waar je t over hebt

Kwallebal fijn! Bedankt!
quote:Kwallenbal schreef op 15 februari 2013 @ 13:17:

Crique, gelukkig is niet elke gyneacoloog zo star. Die van mij had er geen enkel probleem mee want wat ik had kon ook door hormonen opgelost worden maar dat wilde ik pertinent niet. Ik was het gewoon zat, was klaar met kinderen dus wilde geen hormonen meer.

Ik wist helemaal niet dat dat kon, je baarmoeder laten verwijderen omdat je niet meer ongesteld wilt zijn. Ik dacht eigenlijk tot vijf minuten geleden dat daar grote hormonale consequenties aanzaten (en dat de eierstokken altijd meegenomen werden), maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.

Ik ben niet zo van de operaties zonder medische noodzaak, want het houdt toch altijd een risico in, maar eigenlijk is het best een interessant idee. Kan een permanente oplossing bieden als je veel last hebt van je menstruatie.

Maar de problemen van TO lijken me vooral hormonaal, en diet los je hiermee niet op, denk ik.
Ik ben 25 heb n kind en ernstige menstruatieklachten anticonceptie helpt niet dus waarom zou ik in godsnaam niet geholpen kunnen worden
Crique nee vooral mijn menstruatie is het probleen

hormonaal ben ik door die kloteanticonceptie
Geen vleesbomen? Lees veel bloedverlies en bovenmatige krampen. Dit moet een gyneacoloog onderzoeken.

TO is misschien nog jong maar dan kan ze toch zo 'n last ervan hebben dat ze dit als haar enige optie ziet.

Ik kan mij helemaal voorstellen dat ze het gevoel heeft dat ze niet echt serieus genomen voelt en dat geeft een gevoel van onmacht en boosheid.

Kan he, zeg niet dat het zo is.

Als kind, jonge vrouw zijnde had ik iig ook heel veel last van pms, krampen en overmatig bloedverlies en de eerste 2 dagen lag ik kotsend van de pijn en ellende in bed als ik niet op de pot zat.

Ik ken dat gevoel helemaal om dan van dat ongemak verlost te willen zijn, echt wel.
quote:ikbenevelyn schreef op 15 februari 2013 @ 13:25:

Ik ben 25 heb n kind en ernstige menstruatieklachten anticonceptie helpt niet dus waarom zou ik in godsnaam niet geholpen kunnen worden

Sta op een doorverwijzing naar de gynacoloog en bespreek daar je probleem. Je zult niet de enige zijn, en misschien zijn er minder drastische oplossingen waar je nog niet van weet.

Je klinkt behoorlijk wanhopig, zorg dat je geholpen wordt, desnoods door een andere huisarts als deze je niet verder wil helpen.
In mijn geval was het hormonen slikken om van de klachten af te komen terwijl ik de pil bv al niet kon verdragen vanwege labiliteit, depressief gevoel en andere klachten of dat "ding" eruit.

Ik heb niet lang na hoeven te denken.

Met mijn klachten, overmatig bloedverlies en krampen tijdens de menstruatie heb ik ook lang doorgelopen. Na de bevalling van de eerste verdwenen deze klachten om na een aantal jaren weer terug te komen.

Pas toen het echt uit de hand begon te lopen heb ik een verwijzing naar de gyeacoloog gevraagd en het bleek inderdaad niet goed te zijn.
quote:Kwallenbal schreef op 15 februari 2013 @ 13:42:

In mijn geval was het hormonen slikken om van de klachten af te komen terwijl ik de pil bv al niet kon verdragen vanwege labiliteit, depressief gevoel en andere klachten of dat "ding" eruit.

Ik heb niet lang na hoeven te denken.

Met mijn klachten, overmatig bloedverlies en krampen tijdens de menstruatie heb ik ook lang doorgelopen. Na de bevalling van de eerste verdwenen deze klachten om na een aantal jaren weer terug te komen.

Pas toen het echt uit de hand begon te lopen heb ik een verwijzing naar de gyeacoloog gevraagd en het bleek inderdaad niet goed te zijn.

In jouw geval blijkbaar een hele goede oplossing, fijn dat ze mee wilden werken. Weer wat geleerd.

Het lijkt me voor Evelyn het beste om haar probleem met een gynacoloog te bespreken, misschien is dit voor haar ook wel een oplossing, maar wij zijn geen artsen. Wie weet zijn er nog meer opties. Gewoon een doorverwijzing eisen.
En anders de zorgverzekering bellen met het probleem als je geen doorverwijzing krijgt.
Rijp voor voor de psych. Serieus.
Maar vooral die doorverwijzing eisen, dan krijg je misschien uiteindelijk hulp.
quote:ikbenevelyn schreef op 15 februari 2013 @ 13:25:

Ik ben 25 heb n kind en ernstige menstruatieklachten anticonceptie helpt niet dus waarom zou ik in godsnaam niet geholpen kunnen wordenHoe was dat voor je een kind kreeg?
quote:Zusenzoo schreef op 15 februari 2013 @ 13:54:

Rijp voor voor de psych. Serieus.Wat een oordeel. Jij kan zien of to geen vleesbomen oid heeft?
TO loopt al wat langer mee dan vandaag heeft een perma gehad voor haar gedrag hier, ooit.

En als je loept dan weet je dat dit het enige is wat speelt en een groot aandeel kan hebben, het grootste al zeg ik zelf.

Maar het is nogal een oordeel ja.

Niet zoals je mij kent waarschijnlijk.
quote:Zusenzoo schreef op 15 februari 2013 @ 14:17:

TO loopt al wat langer mee dan vandaag heeft een perma gehad voor haar gedrag hier, ooit.

En als je loept dan weet je dat dit het enige is wat speelt en een groot aandeel kan hebben, het grootste al zeg ik zelf.

Maar het is nogal een oordeel ja.

Niet zoals je mij kent waarschijnlijk.Even loepen werpt inderdaad wel een ander licht op de zaak. Blijft een feit dat TO inderdaad wel dringend hulp nodig lijkt te hebben. Van een prof.
Ik denk dat je beter eens kan informeren naar de Novasure behandeling, dan wordt je baarmoederslijmvlies weggehaald. Bij mij een enorm succes, want helemaal niet meer ongesteld.

Een stuk minder ingrijpend dan het verwijderen van je baarmoeder.
Anticonceptie werkt niet? En vorige week wilde je de nuvaring nog proberen en de mirena heb je nog niet eens geprobeerd, want dat wil je niet. En de microgynon30 deed prima zijn werk zoals ik uit je topic van vorige week haal. Alleen kreeg je daar acne van en dat was dan weer het probleem. Ik snap goed dat de huisarts je niet wil helpen met een baarmoederverwijdering, want je wisselt zelf continu van wat je wil. Probeer dan eerst eens die nuvaring, zoals je vorige week nog wilde gaan doen.
Om het kort te houden ik heb genoeg geprobeerd en ben het gewoon beu

en de microgynon was echt niet enkel vanwege acne dat heeft in dat topic er ook gewoon bij gestaan

zusenzo kijk ff lekker in de spiegel
Trwn nuva ring drie dagen gehad en ik veranderde in een heks
Wat jij nu omschrijft klinkt mij meer in de oren als een slecht excuus om niet met je eigen psyche aan de gang te gaan. Hormonen houd je hoor, anticonceptie of niet.
O ja en tijdens het uitvoeren van de Novasure kunnen ze ook meteen een sterilisatie uitvoeren, want je bent dan toch al onder narcose. Ik neem aan dat je geen kinderwens meer hebt, want anders zou je ook geen baarmoederverwijdering overwegen.

Lijkt mij een goed alternatief; nooit meer ongesteld en goede anticonceptie.
Baarmoederverwijderen doen ze echt niet zomaar en al helemaal niet omdat je ongesteld zijn beu bent.

Dan moet je echt wel ernstige lichamelijke klachten voor hebben en dan nog proberen ze eerst andere dingen voordat ze op verwijderen overgaan.

De gyn zal eerst een novasure voorstellen.
Wat zitten er belachelijke reacties tussen. Als je niet weet hoe erg de last kan zijn, hoe durft iemand dan zo bot te reageren?

Ik heb mijn baarmoeder laten verwijderen na bijna 30 jaar last te hebben gehad (voor en tijdens de menstruatie). "Last" is een ruim begrip, maar denk aan braken, diarree, over de grond kruipen van de pijn, hyperventileren door angst voor de pijn, altijd bloedarmoede, contracties van de baarmoeder. Toen ik 17 was zei een gynaecoloog (na onderzoek) dat ik 'alvast was voorbereid op wanneer ik 'later' bij een zwangerschap weeën zou hebben; dat ik alvast wist hoe het zou zijn om die pijn te hebben'. En bedankt, daar kon ik wat mee...

Anticonceptie hielp niet, de klachten bleven en er kwamen zelfs klachten bij (zwaar depressieve buien die na te zijn gestopt met inname (of verwijdering) binnen een week verdwenen.

Het is nu bijna een half jaar geleden en ik heb er geen dag spijt van gehad.

Deze operatie wilde ik al lange tijd, maar mijn gynaecoloog stelde voor te wachten tot ik 35+ zou zijn. Uiteindelijk is de operatie op mijn 38ste uitgevoerd.

TO, ik ken niemand die voor haar 30ste een hysterectomie heeft gehad. Misschien zou je eens kunnen kijken op medischforum.nl voor lotgenoten.
quote:prinsesleia schreef op 15 februari 2013 @ 15:20:Wat jij omschrijft vind ik heel iets anders dan "last van de hormonen" en komt ook totaal anders over dan wat TO omschrijft. Fijn dat je van je klachten verlost bent.
Kijk zelf in de spiegel Evelyn.

Dat doe je echt veel te weinig, je baarmoeder is wellicht een oorzaak van je gedrag, maar niet in zijn geheel.

Ga nou eens hulp zoeken, ipv het te zoeken in een OK, die zo ingrijpend is( en dat je dat maar niet ziet...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven