Bang en wanhopig

vrijdag 5 april 2013 om 22:25
vrijdag 5 april 2013 om 22:30
vrijdag 5 april 2013 om 22:33
Ik had heel erge last van mijn bijholtes en dat bleek dus te worden veroorzaakt door hooikoorts...echt weken rondgelopen met knallende hoofdpijn door die dichte holtes. Totdat mijn huisarts in wanhoop uitriep: is het dan missxhien hooikoorts? Hooikoorts pillen geslikt en het was over, dat rare gevoel in mijn hoofd. Sindsdien weet ik, dat wanneer ik dat vreemde gevoel weer krijg in mijn hoofd, dat de hooikoorts weer op komt zetten. Ik heb blijkbaar gewoon gekke symptomen van die stomme allergie.
Wie weet heb je daar wel last van.
Wie weet heb je daar wel last van.
vrijdag 5 april 2013 om 23:02
Ja je stelt je aan als je een topic opent om te zeggen dat je hoofdpijn hebt en denkt dat het kanker is. Dan zorg je er inderdaad voor dat niemand je serieus neemt.
Beter zou het zijn om een topic te openen met "Ik heb al een paar dagen last van ...,... en ..., wat zou het kunnen zijn?" Dan gaan mensen normale antwoorden geven (zoals de meesten hier hebben gedaan), zoals sinusitis, stress, voeding, hooikoorts,.. etc.
En de hoofdpijn is niet je grote probleem, je hypochondrie wel, en daarvoor moet je dus (nog eens) naar de psycholoog.
Beter zou het zijn om een topic te openen met "Ik heb al een paar dagen last van ...,... en ..., wat zou het kunnen zijn?" Dan gaan mensen normale antwoorden geven (zoals de meesten hier hebben gedaan), zoals sinusitis, stress, voeding, hooikoorts,.. etc.
En de hoofdpijn is niet je grote probleem, je hypochondrie wel, en daarvoor moet je dus (nog eens) naar de psycholoog.

vrijdag 5 april 2013 om 23:09
quote:ctje1 schreef op 05 april 2013 @ 22:52:
[...]
Vervelend zeg! Hmmm... Kun je j van hooikoorts echt ziek voelen. Lag deze hele week namelijk als een dweil op de bank. Had vorige week toen ik gefietst had wel rode ogen maar het waaide ook heel hard. Ik heb verder oook nog nooit hooikoorts gehad en ben deze hele week niet buiten geweest maar zal het in mijn achterhoofd houden.
Ja, van hooikoorts kun je behoorlijk beroerd zijn. Maar het kan ook net zo makkelijk een andere allergie zijn.
En als je het zo druk hebt, dan kan het ook gewoon stress zijn. Misschien in combinatie met te weinig drinken? Verkeerde houding?
In plaats van een scan zou ik eerder eens over een houdings-therapie nadenken, zoals caesar of mensendieck. Verkrampte spieren kunnen een hoop narigheid veroorzaken.
[...]
Vervelend zeg! Hmmm... Kun je j van hooikoorts echt ziek voelen. Lag deze hele week namelijk als een dweil op de bank. Had vorige week toen ik gefietst had wel rode ogen maar het waaide ook heel hard. Ik heb verder oook nog nooit hooikoorts gehad en ben deze hele week niet buiten geweest maar zal het in mijn achterhoofd houden.
Ja, van hooikoorts kun je behoorlijk beroerd zijn. Maar het kan ook net zo makkelijk een andere allergie zijn.
En als je het zo druk hebt, dan kan het ook gewoon stress zijn. Misschien in combinatie met te weinig drinken? Verkeerde houding?
In plaats van een scan zou ik eerder eens over een houdings-therapie nadenken, zoals caesar of mensendieck. Verkrampte spieren kunnen een hoop narigheid veroorzaken.
zaterdag 6 april 2013 om 09:25

zaterdag 6 april 2013 om 09:36
Als ik eerlijk ben dan denk ik dat je eigenlijk helemaal geen hoofdpijn meer hebt.
Klinkt flauw want je voelt het natuurlijk wel.
Ik bedoel dat ik denk dat je jezelf die hoofdpijn bezorgt door er constant aan te denken.
Jaren geleden heb ik een hersenoperatie gehad, en dat ging allemaal goed, tot een paar maanden later.
Ineens was ik ervan overtuigd dat er nog steeds van alles mis was daarbinnen.
Vreselijke hoofdpijnen ed.
Gelukig was mijn neuroloog zo aardig om me nog een laatste mri scan te geven om me gerust te stellen.
Alles was goed, en ik heb nooit meer hoofdpijn gehad.
Als je toch aan het googlen bent, dan ben je misschien meer gebaat met ontspanningsoefeningen, en wat cognitieve oefeningen.
Ik wens je succes, want ik begrijp echt wel hoe vervelend het is om je zo'n zorgen te maken over je gezondheid, al dan niet terecht.
Klinkt flauw want je voelt het natuurlijk wel.
Ik bedoel dat ik denk dat je jezelf die hoofdpijn bezorgt door er constant aan te denken.
Jaren geleden heb ik een hersenoperatie gehad, en dat ging allemaal goed, tot een paar maanden later.
Ineens was ik ervan overtuigd dat er nog steeds van alles mis was daarbinnen.
Vreselijke hoofdpijnen ed.
Gelukig was mijn neuroloog zo aardig om me nog een laatste mri scan te geven om me gerust te stellen.
Alles was goed, en ik heb nooit meer hoofdpijn gehad.
Als je toch aan het googlen bent, dan ben je misschien meer gebaat met ontspanningsoefeningen, en wat cognitieve oefeningen.
Ik wens je succes, want ik begrijp echt wel hoe vervelend het is om je zo'n zorgen te maken over je gezondheid, al dan niet terecht.
zaterdag 6 april 2013 om 10:02
quote:ctje1, 11 uur geleden
Ik snap dat mijn reactie abnormaal is, maar dat wil niet zeggen dat ik me aanstel want ik ervaar de klachten en angst wel degelijk en dat is gewoon erg vervelend. Ik doe dit ook niet voor mijn eigen plezierGa hier mee naar de huisarts in plaats van met je 'hoofdpijn'. De angst is waarmee jij aan de slag moet.
Ik snap dat mijn reactie abnormaal is, maar dat wil niet zeggen dat ik me aanstel want ik ervaar de klachten en angst wel degelijk en dat is gewoon erg vervelend. Ik doe dit ook niet voor mijn eigen plezierGa hier mee naar de huisarts in plaats van met je 'hoofdpijn'. De angst is waarmee jij aan de slag moet.
You know how I know? Because I reeaally think so!

zaterdag 6 april 2013 om 10:59
Ik heb een paar keer per jaar holteontstekingen, ik gebruik geen neuspray meer en stomen doe ik ook niet meer, brengt amper verlichting en het geneest er ook niet sneller door. Antibiotica heeft ook geen enkele zin. Ik neem enkel paracetamol tegen de pijn en ziek het uit, veel slapen dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!